Migreeni, voiko ehkäistä sään.verta luovuttamalla

mietinpävaan

Hei. Olen huolissani mieheni jatkuvista ja lisääntyneistä migreeni kohtauksista. Hänellä on diagnosoitu harvinaisempi migreeni, mikä voi joskus halvaannuttaa.

Kohtauksia hänellä on ollut tämän viikon aikana 6 kpl ja päänsärkyä joka on kestänyt kk! Kohtaukset ovat olleet rankkojakin esim. Näköhäiriöitä, tajunnan heikkenemistä, puheen tuoton hankailoitumista yms.

Lääkäri määräsi hänelle Primperan 10mg aivoinfarktien torjumiseen ja niitä pitää ottaa kohtauksen tullessa. Jos eivät toimi, pitää lääkärin mukaan siirtyä verenpaine lääkkeisiin. Hän on 25vuotias. Mietinkin, VOIKO esim veren luovuttamisella ennaltaehkäistä tukoksien riskiä? Yleensähän käytetään verta ohentavia lääkkeitä jos on taipumusta aivoinfarkteihin/halvauksiin. Hän on sanonut verensä olevan paksua ja tämä voisi olla syy miksi aivoinfarkti riski on niin korkea?? Tietyst kans geeni perimä...

Tietysti riskitekijät ovat jo tiedossa ja koska tavoitteenamme on pitkä onnellinen yhteiselämä, niihin on tartuttu vakavasti.

3

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietinpävaan

Lisäksi; en muista lukeutuiko migreeni hänellä auralliseen vai aurattomaan.

• mietinpävaan

Ja vielä: primperan onkin siis vain lääke migreenin aiheuttamaan pahaan oloon ja oksenteluun. Primaspan estää infarkteja.. kiitos kun jaksoit lukea.

• Oldghey11

Minulla ei ainakaan verenluovutus, eikä verikuppaus auttaneet kesää eikä talvea migreenin...ikävä kyllä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3052
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2921
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1772
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1681
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1640
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1293
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    Aihe