Voiko läppäriä käyttää videonauhurin monitorina. Kiitos yst. vastauksista.
Läppäri monitorina.
18
333
Vastaukset
- eivoi
Ei voi. Paitsi jos hommaat videodigitointi-tikun.
- Ihmetikut
Mikähän se semmonen ihme tikku muka on?
- eivoi
Ihmetikut kirjoitti:
Mikähän se semmonen ihme tikku muka on?
Etkö muka ole sellaisesta kuullut? Esim. Terratec Grabby, alemman kirjoituksen viestissä on linkki sellaiseen. Se on koneen usb-porttiin tökättävä tikku johon voi liittää vaikka videonauhurin.
- Jep_enole
eivoi kirjoitti:
Etkö muka ole sellaisesta kuullut? Esim. Terratec Grabby, alemman kirjoituksen viestissä on linkki sellaiseen. Se on koneen usb-porttiin tökättävä tikku johon voi liittää vaikka videonauhurin.
Olen minä kaappauskorteista kuullut mutta en ikinä tosiaan ole kuullut mistään videodigitointi tikuista.
- eivoi
Jep_enole kirjoitti:
Olen minä kaappauskorteista kuullut mutta en ikinä tosiaan ole kuullut mistään videodigitointi tikuista.
Videodigitointi-tikku on sama asia kuin kaappaus"kortti". Videodigitointi-tikku on virallisempi nimitys tuolle laitteelle.
- Termit_kondikseen
eivoi kirjoitti:
Videodigitointi-tikku on sama asia kuin kaappaus"kortti". Videodigitointi-tikku on virallisempi nimitys tuolle laitteelle.
Ei todellakaan ole, kukaan ei koskaan kutsu tuolla tavalla kaappauskortteja, kyllä ne termit kannattaa opetella jos neuvoja antaa mutta hyvä että selvensit asiaa mitä tarkoitit.
Sama kun sanoisin tietokonetta laatikoksi jossa on emolevy härpäkkeet.
- blrt
Onnistuu mikäli löytyy tarvittavat piuhat ja liittimet
https://www.youtube.com/watch?v=uMzZJe7SoaY- hanki_TV
Heh... kaikenlaista p@skaa jotkut jaksavat kuvata itsestään... huh huh...
Vai onko jossakin (kuluttajakäyttöön myydyssä) läppärissä ihan aikuisten oikeesti ollut S-video _input_? Vahvasti epäilen.
Tarvitset siis lisälaitteeksi jo mainitun videodigitointi-tikun. Esim. https://www.verkkokauppa.com/fi/product/28963/cgmbv/Terratec-Grabby-videosieppari-USB
Mutta miksi? Jos kuvaa pitää vaan katsella? Käytetyn TV:n saat halvemmalla ja on paljon helppokäyttöisempi. Tarvitset sähköä joka tapauksessa videonauhurille, joten läppärin akkukaan ei ole peruste viritelmällesi. Jos esimerkiksi muutenkin katsoo kaiken läppärillä, eikä pieneen tilaan viitsi erikseen hankkia TV:tä. Lisäksi saako käytettyjä TV:itä 40 eurolla? En nyt tarkoita putkivehkeitä, joita kukaan ei enää ota edes ilmaiseksi. Lisäksi käytetyn etsimisessä on aina vaivansa verrattuna siihen, että klikkaa pari kertaa hiirellä.
Joskus tuntuu, että ihmisillä on kamalan vaikea ajatella oman kuplansa ulkopuolelle. Muuten S-videota ei tarvitse vaan komposiitin. Tuo videokin oli kuusi vuotta vanha.
- Herra_Halpa
Ostin Lidlin poistoista halvalla (n. 15 euroa) sen digitointipaketin. Pelastin talteen joitakin itsekuvattuja pätkiä vanhalta VHS-kasetilta. Hyvin toi kuvan kannettavan näytölle ja digitoidut otoksetkin ihan siedettäviä. Ei tarvinnut paljoa projektiin satsata. Toki sama olisi hoitunut kirjastossa, mutta kotona mukavampi puuhailla. Samaa settiä voi käyttää aloittajankin mainitsemaan tarpeeseen, itse en vain enää muuten antiikkisia nauhatallennuksiani katsele.
- dvdvhs
Yksi vaihtoehto on muuntaa vhs dvd:ksi jos läppärissä on dvd-asema. Löytyisköhän vaikka kierrätyskeskuksesta tallentavia dvd-soittimia.
Miten tämä liittyy aiheeseen? En muutenkaan näe sitä kovin mielekkäänä nykyaikana. DVD on menneen talven lumia. Panee ne vain tiedostoiksi, jolloin niitä voi katsoa koneelta tai muistitikulta TV:stä
- okaropuhuupaskaa
Dvd EI ole menneen talven lumia! Kyllä sille vielä käyttöä löytyy.
- kallekainuusta
Kallekainuusta kiittää kaikkia ystävällisistä viesteistä. Hankin kaapparin ja nyt workkii.
- dvdvhs
okaro kirjoitti:
Miten tämä liittyy aiheeseen? En muutenkaan näe sitä kovin mielekkäänä nykyaikana. DVD on menneen talven lumia. Panee ne vain tiedostoiksi, jolloin niitä voi katsoa koneelta tai muistitikulta TV:stä
Eikös se sitten olisi siellä dvd:llä digitaalisessa muodossa, josta voi kopioida vaikka kovalevylle. Käyttää vaikka rw-levyä siinä tapauksessa. Vääntääkö digitointi tikku suoraan mpeg4:ksi, se menisi pienempää tilaan.
dvdvhs kirjoitti:
Eikös se sitten olisi siellä dvd:llä digitaalisessa muodossa, josta voi kopioida vaikka kovalevylle. Käyttää vaikka rw-levyä siinä tapauksessa. Vääntääkö digitointi tikku suoraan mpeg4:ksi, se menisi pienempää tilaan.
Joo, samalla voit postittaa sen DVD:n itsellesi, jotta saat lisää kiertoa hommaan. Minä näen sen DVD:n yksinkertaisesti turhana välivaiheena, ellei sille ole erityistä tarvetta.
- nxnkzkxkxdldld
tokmannilla on ihan tavaratalon hyllyssä näitä myös:
https://www.tokmanni.fi/tuotteet/tuote/5412810210107/König USB 2.0 Video-Sieppari- Herra_Halpa
Näyttää melko identtiseltä sen Lidlin vastaavan kanssa ja hintakin tolkullinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881527
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101390- 751306
- 681226
- 1151119
- 75991
- 68915
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255910Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12851- 33833