Rekryfirmojen kautta haku

Ihmettelevä456

Mietin tässä, että mahtaakohan olla mitään sellaista instanssia joka tutkisi työnhakijoiden käyttäytymistä kun yritys hakee työntekijää vuokrafirman kautta? Itseäni on alkanut tympäsemään tässä meidän keskisuuressa kaupungissa se, että yritykset ovat alkaneet hakea työntekijöitä vuokrafirmojen kautta. Eli tämä rekryfirma hakee ja haastattelee työnhakijat. Kaupungista löytyy VMP, Manpower, Baronaa ja muuta muu firma. Kun hakija vuodesta toiseen lähettelee hakemuksia näihin, mutta ei saa haastattelu pyyntö tänne, niin alkaako työnhakija jättää laittamatta hakemukset näihin firmoihin? Itse olen ollut pätkätöissä vuosien saatossa ja työttömänä ollessa olen laittanut hakemuksia rekryfirmoihin, mutta ei mitään mielenkiintoa heiltä vaikka työkokemukseni on hyvää. Joten olen ajatellut ettei minua tulla valitsemaan heidän kauttaan ja jätän yksinkertaisesti hakematta näihin paikkoihin vaikka olisivat kuinka sopivia minulle. En yhtään arvosta näitä rekryfirmoja enkä niitä käyttäviä yrityksiä. Yritykset ovat unohtaneet sen ettei me työnhakijat olla tyhmiä ja heidän mielenkiintonsa saattaa laskea meidän silmissä vain sen takia että rekryfirman käyttö vähentää heidän työtään hakuvaiheessa. Itse hakisin kaikkein mieluiten suoraan yritykseen. No joo oli varmasti sekavasti kirjoitettu kiitos jos jaksoit lukea tänne asti.

2

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JussiPussi5

Niin se taitaa mennä. Jos olet useamman kerran hakenut jonkin rekryfirman kautta töitä. Tuloksetta. Ei varmaan ole mielenkiintoa laittaa enää hakemuksia kyseiseen firmaan vaikka olisit työtön. Tosin meitä työttömiähän alistetaan jatkuvasti. Varmaan ne siellä rekryfirmoissa jo naureskelevatkin kun hakemukseni putkahtaa heille, jaa että tämä tyyppi taas täällä. Eivät noteeraa sitä mitenkään. Eivät vastaa edes sähköposteihin. Voi kun voisi jollekkin työkkärin tätille tästä valittaa, joka ottaisi asian todesta. Mutta eihän työkkäriinkään pääse enää nykyään noin vain kun pitää varata se aika.

• AktivoituAatu

Nykyään on tullut yleiseksi, että useampi vuokrayritys etsii mol.fi sivuilta työntekijää. Ja kyseessä on saman paikka. Toisella yrityksellä on asiakasyrityksen nimi käytössä kun taas toinen vain ilmoittaa etsivänsä asiakas yritykselle työntekijää. Siis tämähän on täyttä kusetusta! Olen kysynyt muutaman kerran näiltä yrityksiltä mihin yritykseen hakevat työntekijä. Yksi ei vastannut mitään ja toinen ilmoitti haastattelussa selviävän. Kyllä on salaista puuhaa. Vissiin ei edes ollut mitään paikkaa. Ja näin saatiin taas työttömät liikkeelle. Se on kiva, että meitä aktivoidaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5347
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      548
      1899
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe