Voisiko joku attaa? Eli mulla oli joskus alapää herpes ja sain aclovir kuurin.. nyt monta vuotta sen jälkeen mulle tuli ihan yhtä-äkkiä huuliherpes. Kysymys, voinko hoitaa sitä noilla samoilla tableteilla? Rahaa ei ole,enkä pääse uusia lääkkeitä hakemaan. olisin tosi kiitollinen asiallisista vastauksista
Herpes lääke
3
207
Vastaukset
- 0987078
Voit hoitaa, koska ihan samoja lääkkeitä käytetään huulessa olevaan herpekseen. Molempia aiheuttavat samat virukset.
- gfhgfjghjhgkjhgkkf
Itselläni todettiin genitaaliherpes pari vuotta sitten, oli tosin lienee ikivanha tartunta. Varmistettiin tyyppi 2:ksi, eli genitaaliherpekseksi. Tyypit 1 ja 2 esiintyvät nimittäin ristiin rastiin, kumpi vaan voi olla kummassa päässä vaan. Tai sitten jossain muussa epämukavammassa paikassa, kuten silmässä, mikä ei ole leikin asia, ja sitä ei voi hoitaa kotona.
Silloin googlettelin asiaa, ja ymmärsin, että jos saa tyypin 2 herpeksen ensin, se suojaa herpes 1 -tartunnalta. Jos on sairastanut herpes 1:n ennen herpes 2:ta, niin voi saada herpes 2 tartunnan, mutta herpes 2 on yleensä oireeton. Itselläni ei ole koskaan ollut huuliherpestä, ja nyt olen kuullut useammasta tapauksesta, joissa ihmisellä on kummatkin oireilleet. Eli luinko netin lääketieteellisestä artikkelista ihan puuta heinää? - Helpotusta_oireisiin
Jos huuliherpes on jo puhjennut rakkuloille, sitä ei voi hoitaa sen kummemmin. Apteekissa myytävillä asikloviiri -voiteilla voi hiukan helpottaa särkyä, mutta rakkulat paranee aikanaan.
Kokonaanhan herpestä ei pysty enää poistamaan millään lääkkeellä jos se on jo tarttunut ja asettunut hermojuuriin. Sieltä se voi puhjeta milloin tahansa, asikloviirillä vain helpotetaan oireita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih445229Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5241770Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748