Näköhermotulehdus

pelokasss

Voiko näköhermotulehdus olla esim. 1-2päivää, sit 1kk pois, sit tulee 1viikoksi, sit 6kk pois jne. jne. Eli että tulisi välillä ja paranisi nopeaa? Kävin lääkärissä mut hänhän ei sanonut mitään tästä, silmät/näkö oli kaikin puolin normaali...

Itse diagnosoineena oireet passaa; punaisessa selkeä väri ero terveen ja "sairaan" silmän välillä, silmä kipua liikuttaessa ja luomea koskettaessa, näkökenttä hämärtyy/sumenee ja tuntuu kuin ei näkisi kunnolla, kuin joku kalvo ois edessä. Yleisesti kyseisen silmän näkökyky on jotenkin outo?

Onko näköhermotulehdus aina kivulias ja pitkä kestoinen? Miten näkö kyky säilyy? Tässä laskeskelin et mulla ollu jo vuosia tätä oiretta.... niinkuin kirjoitin, vaihdellen ajat ja kestot... muuta mahdollista ms oiretta en ole havainnut...

Ei ole siis ms diagnoosia, nyt vasta hakeuduin lääkäriin kun tajusin tämän oireen liittyvän vahvasti ms:ään!!! Luulis et ois usean vuoden ajalla jo tullut muita oireita? Mut jännä et tämä on siis ollut useasti, ei mitenkään tuskaista, joten ei ole tullut mieleenkään et ois vaarallinen tai tarve tutkia, kun on mennyt itsekseen aina ohi. Ikäänkuin krooninen tulehdus koko ajan...

Kyllä tää epätietoisuus niin raastaa nyt... tutkimukset yms. menee kuukausien päähän kuulemma, en kestä :'(

6

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VPS358

Mene silmälääkäriin, vaikuttaa, että on nyt jotain muuta...

T: Vesku, mäköhermotulehduksen jäljiltä oikea silmä sokea

• pelokasss

Sulla ei siis msää? Olen hakeutunut uudestaan lääkäriin, eivät oikein usko oireita. Silmälääkäri katsoi pikaiseti eikä näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Hänen lisäks 3 peruslääkäriä tutkinut tuloksetta. Luin netistä et oireeni passais siihen et tulehdus syvemmällä, ei siis nåy siinä mistä hermo lähtee. Kukaan histä ei tästä ole mitään sanonut. Sain särkylääke kuurin, jos ei helpoa viikossa niin pääsen neurolle. Puolessa välissä eikä mitään vaikutusta.

• msjas

Minulla ainakin parin viikon silmien rähmisien jälkeen, tuli yhden yön aikana näön heikentyminen. (toiseen silmään) Myös kivuliaat olivat ja diagnoosi tuli ms /kortisoonitiputukseen sairaalaan. Ei tullut kyllä näkö takaisin....

Taitais se olla ainakin harvinaisempaa että se tähän tautiin liittyen tuo näönheikentyminen tulis ja menis noin nopeaa eestaas?

Minulla oli jo vuosien ajan heikotus,huimaus,voimattomuus hetkiä, kuten monilla muillakin ms potilailla.

Elä nyt hättäile jos sinulla on nuo lääkäri ajat tulossa, saattaa stressistä vain pahentua oireet.
      Oletko miettinyt jos lemmikit tai muut esim.allergisoivat tuotteet aiheuttaa ärsytystä silmiin?

• stressionpahinkaikista
    • pelokasss

Sitä itsekin tässä hämmästelen et eikai se hermotulehdus voi olla tyylillä "ollakko vaiko ei"? Mut muuten nämä oireet ei passaa mihinkään silmäsairauteen vaan viittaa vahvasti hermo oireisiin. Ei ole allergioita, eläimiä tms.

Vai liekkö tehnyt tuhojaan ja ne välillä sit aktivoituu hetkeksi ja sit taas helpottaa.

• deevitamiinia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3022
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2901
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1709
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1642
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe