endoa kohdussa

KiPuJa

Pari vuotta kärsiny vatsakivuista, syytä ei ole meinattu löytää. Tutkittu jo sen verran, että lääkärit alkanut olettaa että päässä on vikaa.

Rohkaisin lopulta mieleni, keräsin rahat kasaan ja suuntasin yksityiselle.

Mukava lääkäri otti vakavasti ja kuvasi ultralla. Eritoten keskittyi oikealle puolelle, missä kipua esiintyi koskettaessa. Ja löytyihän sieltä lopulta vika. Kohdun seinämän sisällä endometrioosia (on joku oma nimikin).

Lisäksi kohdun takana "ontelo (3cm), jossa näyttäisi olevan sisältöä.." ?
Tätä ei ultralla kunnolla saanut selvyyttä mikä on ja neuvoi menemään tarkempiin kuvauksiin.

Onko vastaavia kokemuksia kellään?? Kivut olleet todella kovia jaksoittain.. Toivon hartaasti että tämän jälkeen homma etenisi ja saisin pian avun kipuihin..

4

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etootosissas1

Moi,
      Minulla oli sama homma, hirveät mahakivut. Pompoteltiin sisätautiosastolle, naist.tauteihin jne. Jouduin pari krtaa lanssilla sairaalaan kipujen vuoksi.
      Ultrassa ei näkyny mtn, tehtiin myös tähystys, ei löytynyt mtn. Sektiosta tulleita kiinnikkeitä irroitettiin, mutta senkin jälkeen mahakivut jatkuivat.

Vihdoin viimein yksi gynekologi huomasi mikä oli vikana. Epäiltiin endometrioosia, joka on nimenomaan itse kohdun seinämässä eli sitä ei voi nähdä millään. Aloitettiin hormoonihoito, joka samalla paljastaisi onko kyse tosiaan siitä. Gnrh-analogi hoito, procrenin piikitys aluksi kuukauden välein ja koska mahakivut hävisivät, piikitystä jatkettiin isommalla annoksella 3kk:n välein. Samalla on myös mirena hormoonikierukka, sekä estrogel voide. Olen ollut mahakivuitta jo kohta 2v.
      Yksi lääkäri olisi laittanut jo kohdun poistoon, mutta minulle ei kerrottu mitään riskeistä. Kohtu on nyt kuitenkin vielä paikoillaan. Lääkitystä ei voi jatkaa kuin enintään toukokuuhun asti, joten sitten selviää menenkö leikkuulle vai mitä tapahtuu.
      Hormonihoidosta yritettiin pitää taukoa, mutta kivut palasivat. Se varmisti viimeistään, että vika on varmasti löydetty. Toivottavasti joku muu hoito keksitään ennen piirityksen lopettamista, en halua leikkaukseen!

• Aboriginaali
    • olerehellinenitsellesi

Siis voiko olla mahdollista, että yks vatsakipu on saanu sut käymään tuollasen prosessin lävitte?? Olisit varmaan päässy helpommalla, kun oisit vaan jättäny koko asian omaan arvoonsa. Ehkä vähän yliragointia?!

t:Rosvoroope

• KiPuJa

jos olisikin yksi vatsakipu, niin sen vois jättää omaan arvoonsa. Mutta kun on päivittäistä välillä jalat alta vievää kipua, niin sitä ei enää niin jätä omaan arvoonsa enää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1380
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      91
      1100
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      948
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      915
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      887
    Aihe