Moikka! Tässä oma niksini taistelussa finnejä ja arpia vastaan!
Olen siis kärsinyt epäpuhtaasta ihosta noin 15-vuotiaasta lähtien (10 vuotta). Tilanne on yleensä kesällä pahempi, kun iho hikoilee ja rasvoittuu. Mitään todella pahoja, syviä finnejä ei tosin ole koskaan ollut. Myös selkä kukkii varsinkin kesäisin.
Puhdistan kasvot aamuin illoin, sekä käytän kosteusvoidetta. Olen lisäksi käyttänyt noin kaksi vuotta salisyylihappokuorintaa ihon tehohoitona. Teen kuorinnan noin 4 kertaa vuodessa. Salisyylihappokuorinta on aika tymäkkä menetelmä, joten sitä ei joka kuukausi kannata olla tekemässä, ainakaan jos käyttää kovia happoja.
Itse menettelen näin:
Levitän hapon (15%) kasvoille kolmena päivänä peräkkäin. Tämän jälkeen annan ihon olla rauhassa. Kuoriutuminen tapahtuu yleensä 4-7 päivän kuluessa. Itselläni tuo 15% pitoisuu saa ihon irtoamaan ihan isoina levyinä, ja tuntuu todella ihanalta, kun sileä, kaunis iho tulee alta esiin, ja huono iho lähtee päältä pois. Tuo 15% happo on itselleni passeli. 10% on liian mieto, ja 20% tuntuu liian kovalta, tai se ainakin kirvelee laittaessa todella paljon.
Tilasin ainetta täältä: http://naturalskin.suomalainenverkkokauppa.fi/tuote/30/activesolutions-salisyylihappokuorinta-30ml-15
Tuo Active solutions kuorinta on siitä hyvä, että siihen kuuluu mukaan neutralointigeeli.
Suosittelen kokeilemaan, itse en tästä menetelmästä voisi enää luopua! Niin paljon on ihon kunto ollut parempi.
Salisyylihappokuorinta kotona
Kirsi90Kn
0
80
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632634
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 291131