Ateistit kuvittelevat, että moraali on jotain universaalia.
Sellaisesta ei ole mitään näyttöä. Perustelkaahan nyt ateistit.
Moraali on tosiasiassa yksilöllistä.
Olemme kaikki yksilöitä ja vastaamme ainoastaan Jumalalle joka henkilökohtaisesti johdattaa juuri meitä itseämme.
Mikä on toiselle hyväksi, on toiselle pahaksi.
Homous kuitenkin on kaikille pahaksi.
Jokainen vastaa itse Jumalalle.
Tästä ovat poikkeuksena ainoastaan ihmisten väliset liitot ja sopimukset ja yhteys. Esimerkiksi avioliitto, sotilasvala, seurakunta, selibaattilupaus yms.
Älkää siis kumartako tämän maailman kuninkaita kuin pässit narussa vaan seuratkaa Jumalaa ja pysykää liitoissa joihin olette ryhtyneet.
VASTAAMME JOKAINEN JUMALALLE!
23
81
Vastaukset
- uskonratkaisu111111111
Aamen! Jumalan puhuu!
- Uskotko_Zeukseen
Olet oikeassa! Zeus vastaa hänelle, joka häneen uskoo.
Uskotko sinä? Se on kysymys. Ei kaikki ateistit ajattele moraalista samalla tavalla. Moraalisääntöjen ottaminen suoraan raamatun jumalalta on kuitenkin moraalitonta. Kaikkein älyttömintä on väittää että moraali on yksilöllistä, mutta homous on kaikille pahaksi. Kaikista mahdollisista esimerkeistä otit esille sen että Jumala välittää erityisesti siitä mitä kaksi aikuista ihmistä saa tehdä toisilleen tehdäkseen itsensä ja toisensa onnelliseksi.
- Vastaammejumalalle
Kumpi olet mies vai nainen?
Kun vastaat, odottaa seuraava kysymys. Vastaammejumalalle kirjoitti:
Kumpi olet mies vai nainen?
Kun vastaat, odottaa seuraava kysymys.Mies
- Vastaammejumalalle
SekulaariSavolainen kirjoitti:
Mies
Siis mies, sattuipa sopivasti, koska yleisin eroon aiheuttava syy avioliitoissa on se, kun aviomies ei ota HUOMIOON vaimonsa naisellista luonteenlaatua, tunne-elämän rakennetta.
Miehen on ymmärrettävä, että hän suhtautuu asioihin eri tavalla. Hänen tunteensa reagoivat toisin kuin miehen. Hänellä ei ole miehensä voimia. Vastaammejumalalle kirjoitti:
Siis mies, sattuipa sopivasti, koska yleisin eroon aiheuttava syy avioliitoissa on se, kun aviomies ei ota HUOMIOON vaimonsa naisellista luonteenlaatua, tunne-elämän rakennetta.
Miehen on ymmärrettävä, että hän suhtautuu asioihin eri tavalla. Hänen tunteensa reagoivat toisin kuin miehen. Hänellä ei ole miehensä voimia.Mitenkä tämä nyt liittyi keskustelun aiheeseen?
- kjhgfdfgyuio
SekulaariSavolainen kirjoitti:
Mitenkä tämä nyt liittyi keskustelun aiheeseen?
Mene huomenna käymään lidissä ostoksilla
- Kulkijaluonnostaan
Mistä näitä pipipäitä riittää?
Nää uskovaiset on siitä hauskoja kun niillä tulee jatkuvasti aivan älyttömiä aivopieruja, jopa nopeammin kuin tynkkyseltä.
Jatkakaa noin, saan joka päivä työpaikalle hyvän vitsin tai pari kahvitunnille.
Ollaan monet helevetin hyvät naurut saatu!
Jatkakaa! - Vastaammejumalalle
Pallihiki on yhteys Taivaaseen
- mnbvccfghj
Vastaammejumalalle
26.11.2015 22:40
Uusi
Pallihiki on yhteys Taivaaseen
- KunhanHuomautan
Kyllä, moraalisäännöissä on hyvin paljon yhtäläisyyksiä aivan uskonnosta tai sen puutteesta riippumatta.
Muista suomalaisen kreationismin kärkinimiin kuuluvan Pekka Reinikaisen sanat: "...rukoilen ateistien puolesta joka päivä. Niissä on se hyvä puoli, että ne ovat rehellisiä."
http://keskustelu.suomi24.fi/t/11192151/also-sprach-reinikainen
Eikö itse Jumala äskettäin käynyt tällä palstalla kertomassa, että rehellinen ateisti on paremmissa lähtökohdissa kuin valehteleva ja tekopyhä uskovainen, kun tuomion päivä koittaa? - wind-
Uskovat homoseksuaalit varmasti vastaavat Jumalalle.
Emme kaikki voi ymmärtää miksi luonnossa on homoseksuaalisuutta
eläimissä enemmän kuin ihmisissä
mutta ymmärrämme myös sen tosiasian, että ominaisuutta on ollut aina
eikä se tule poistumaan vaikka kuinka pahansuopaisia olisimme.
Ihmiset asuvat omassa kehossaan sellaisina kuin Jumala on tarkoittanut
eikä yhtään vähempää. Jokainen Jumalaan uskova tietää sen omassa
omassa tunnossaan. Siksi kaikki ovat saman arvoisia, eivät uskonnon
sanelemia vähempiarvoisia ja kaikille on tunteet annettu Luojan Lahjaksi.- gfdsdertyuiuyt
Hyvin olet omaksunut sen mitä ympärillä hälistään.
Totuus on ihan muuta.
- olematonta
Asia josta ei ole MITÄÄN näyttöä sattuu olemaan jumala. Kukaan ei ole koskaan kyennyt esittämään mitään näyttöä mistään jumalista, ei niin yhtään mitään.
Ja tämä ei-yhtään-mitään antaa tasan yhtä paljon oikeuksia määräillä muiden ihmisten elämää ja asioita, eli ei-yhtään-mitään oikeuksia määräillä muita. - aivan.mielipuolista
"Jokainen vastaa itse Jumalalle."
On suoranaista hulluutta ruveta juttelemaan olemattomalle. - Teuvoo
Jumala voi minun puolestani lähettää laskunsa, jos luulee olevansa jotain saamassa, sillä etukäteen en kyllä mitään maksa.
- tulos
Moraalikin on opittua. Jos ei lapsia yhtään kasvattaisi, minkälaisia itsekeskeisiä hirviöitä niistä kasvaisi aikuisina? Varmasti tapahtuisi paljon murhia jos siitä ei saisi rangaistusta. Kiduttamista ja kiusaamista tapahtuukin paljon sillä siitä ei rangaista niin vaan, maailmassa on paljon sadisteja.
- huudaharkiten
Lupaan tiukasti vastata jumalalle, heti kun sellainen jostain ilmaantuu. Eli nyt pitäisi vain sitten tulla esiin jokin jumala jolle voisi vastata, tyhjään ilmaan huutelu kun ei ole kovin fiksua eikä myöskään korkeamoraalista, vaikka uskovat niin luulevatkin.
- vm41
Inhimmillisyys astui esiin, kun ihminen eroitettiin geenitekniikan avulla eläimistä.
Se, mistä eroittava geeni on peräisin, on taas ihan eri juttu. - pikkuP
Ensimmäinen lause jo väärin. En ole sellaista nähnyt täällä ateistin väittävän.
- Iku-Turso-Äijön-poika
"VASTAAMME JOKAINEN JUMALALLE!"
Ei se multa ole mitään edes kysynyt.
Suomalainen kuulemma vastaa kun ei kysytä, mutta ei se piä paikkaansa. Ei me wanhat vastattu, vaikka kysyttiin, ei ainakaan suoraan tai heti. Savolainen suoruus on syvällä suomalaisessa sielunmaisemassa, kuin myös hämäläinen vilkkaus ja pohojaalaanen vaatimattomuus.
Ei ne tuontijumalat ja hiekkadzinnit sitä sielua ymmärrä. Kyselkööt mitä kyselevät, me muinasisuomalaiset vastaamme mitä vastaamme taik sit emme. - svy5rw3bh5
Jatkakaa uskovaiset toki itsenne naurunalaiseksi tekemistä, eipähän tarvitse itse vaivautua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363707- 122466
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371965Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301503- 1241458
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4811233- 771181