Verkkokauppakokemuksia?

tuleva_nettikauppias

Etsin pienelle yritykselleni toimivaa, mutta kohtuuhintaista verkkokaupparatkaisua. Minulla on ollut enemmän ja vähemmän käytössä clovershopin vanha ohjelmisto, se kaikkein halvin versio, joka osoittautui jokseenkin riittämättömäksi. Uusi clovershop on minun käyttööni halvimmillaankin turhan kallis, ja sitä paitsi monimutkaisen tuntuinen.

Minulla on myynnissä useita eri tuotteita, joita valmistan yleensä yhden kappaleen kutakin, eli tuotenimikkeitä tulee olemaan paljon - tuotekategorioita myös useampi. Nettisivut ovat muuten valmiina, mutta kauppa tulisi omalle alidomainille, ja se täytyisi pystyä ainakin jossain määrin sovittamaan olemassa olevaan tyyliin, värit, otsakkeet yms.. Maksutapojakin tarvitaan, aikaisemmassa verkkokaupassa oli vain ns. ennakomaksu tilille, mikä käytännössä tarkoitti, että minun piti manuaalisesti laittaa lasku tilaajalle ja odotella, että rahat tulivat perille, ennen kuin lähetin tuotteen - tämä on nykyaikana aika varma tapa karkoittaa asiakkaat, näin tuntuu.

Tiedän, että ilmaisia ohjelmistojakin on tarjolla, mutta ainakin osCommerce vaikutti kovin työläältä - keskittyisin mieluummin tuotteideni valmistamiseen kuin kaupan rakenteluun, pientä twiikkausta voin kyllä tehdä. Ja kuvien otto ja varmasti myös kaupan käyttöönotto onnistuvat kyllä itseltäkin, eli en tarvitse avaimet käteen -palveluita, kunhan runko on hyvä.

Eli näistä lähtökohdista, mitä ratkaisua suosittelisitte? Olen vakavasti katsellut Vilkas-palvelua, josta en ainakaan vielä ole mitään isompia puutteita löytänyt, mutta onko tuossa jotain, mitä en näe?

7

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wordpress

Voin pystyttää sulle semmosen. Ota yhteyttä: nettisivuja@luukku.com

• löpötysköpötys

OpenCart
      WooCommerce (WordPress)
      simplecartjs

• Worres

Wordpressin kannalla itsekkin. Ja tosiaan woocommerce taitaa olla se suosituin Wordpressille. Liekkö sitten suomennos ajantasalla, sitä en tiedä

• M-Karr

Te ootte hölmöjä.
      Teillä on vanhoja romuja.
      Te käytätte paskoja ja vääriä ohjelmia.

M-Kar

• Kemistäkin

Jos haluat keskittyä lähinnä kauppaasi, etkä kaupan rakenteluun, on ehdottomasti MyCashFlow aika yliveto. Hintaa toki on hieman, mutta ei loppujenlopuksia paljoa verrattuna esim luotettavaan webhotelli domain maksupelvelu -comboon.
      Se sisältää kaikki maksutoiminnot jo valmiiksi, suomenkielen, sekä paljon muuta. Heidän oma osoite on myös SSL-sertifikoitu (toki jos "oikean" domainin haluat, joudut siihen eri sertin hommaamaan).
      Omille asiakkaille olen tätä alkanut suositella, se on niin helppokäyttöinen ja taipuva. Mukauttaminenkin on suhteellisen helppoa, vaikka pää-css-tiedosto onkin aika hirviö, mutta eipähän ainakaan tarvitse "etsiä" tiedostoja!

Ilmaisista alustoista taasen OpenCart aika helppo, ketterä ja kevyt, mutta vaatinee tosin pluginien / erillispalveluiden ostelua (suomenkieli, maksupalvelut).

Wordpress myös ok, mutta sen kanssa voi helposti ajautua ojasta allikkoon - mitä säädön määrään tulee.

Magentot ym voi jättää junasta samantien.

• sdf23

Ei taida sakke käydä ihan täysille. Kyseessä on verkkokauppa, ei valmisteeman tarve.

"miks alkaisin ite säheltää koodaamises sun muut ku voin ostaa teeman parilla kympillä" - Kuulostaa aika pätevältä henkilöltä verkkokauppaa rakentamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1831
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1601
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1589
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1539
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      80
      1447
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1259
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      281
      1236
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1090
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1081
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      1032
    Aihe