Hei,
Olen 28v nainen ja neljän länsi-Euroopassa asutun vuoden jälkeen palasin lokakuussa takaisin Suomeen. Ei olis ehkä kannattanut.... Asiat ovat takkuilleet tosi pahasti, esim. Kela:n kanssa ja olen vielä aivan tasan samassa pisteessä kuin tänne palatessani. Eli kamat pahvilaatikoissa, väliaikaismajoitukseni varastossa. Omasta laiskuudesta se ei ainakaan ole ollut kiinni, olen ollut tosi aktiivinen asioiden hoitelussa. Mutta se kun on niin ja niin vähän mitä itse pystyy asioihin vaikuttamaan.
Vaihtaisin mielelläni ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden kanssa: elama.on.tassa@gmail.com
Muita hiljattain paluumuuttaneita?
3
828
Vastaukset
- auttaiskotääosoite
Käy kysy Suomiseurasta. (Suomiseura.ry)
Se on Mariankadulla, muistaakseni numero 5. Siellä tietävät lisää - fldkg
Tämä viesti tulee nyt liian myöhään sinulle, mutta ehkä joku muu apua tarvitseva lukee tämän joskus. Olet varmaan muuttanut samasta maasta kuin minä ja olet joutunut näkemään, että vaikka EU:ssa ollaankin niin asiat ei toimi maiden välillä niin kuin pitäisi. Itsekin kamppailin melkein vuoden kelan ja lähtömaani vastaavan toimiston kanssa saadakseni minulle kuulivat edut ennen kuin tajusin ottaa yhteyttä EU komission alaiseen Minun Eurooppani-palveluun. Heidän lakiasiaintiiminsä hoiti ongelmani hetkessä. Toivon, että sinun asiasi on jo järjestynyt ja että olet jo toipunut siitä stressistä, mitä kela voi ihmiselle aiheuttaa.
- caravan
Onko Suomi muuttunut?
4 vuotta ei oo paljon.
Miksi ette lähde eteenpäin maailmalle reissuun?
Elää koko ajan tien päällä?
Niin paljon nähtävää!!
For Women and Man is The Love Caravan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903265
- 883043
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191842- 301767
- 211701
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341379- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319