Miten kilpikonnat karkaa?

Redears

Tässä kun olen etsinyt karanutta kissaani, niin olen huomannut, että on myös monia kilppareita karkuteillä. Miten ne pääsee karkuun? Enkä viestitä ivalla, vaan ihan mielenkiinnosta, kun joskus ollut punakorvakilppari. :)

6

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietippä

Ylseensä piha-aitauksesta kaivavat itsensä ulos. Konnia siis tosiaan pidetään pihalla kesäisin koska tarvitsevat myös ihan auringosta tulevaa uv:tä. Ja konna on hetkessä kadonnut kun selkänsä kääntää vaikka mielletään usein hitaiksi eläimiksi

• DonatelLover

Itseltäni hävisi muutama vuosi sitten nelivarvaskilpikonna. Epäilin sen kaivaneen salatunnelia pihalleni sillon kun en ollut paikalla. Pitkän etsinnän jälkeen löysin tunnelin, mutta se meni liian syvälle joten en pystynyt seuraamaan sitä. Ajattelin, että jos täytän tunnelin vedellä niin konnan kuoren alla olevan ilman ansiosta konna nousisi ylös. Näin ei kuitenkaan käynyt.. Odotin useamman tunnin jolloin päätin pumpata vedet pois tunnelista, jolloin kuulin pulputusta ja konna tuli ylös koska jäi kiinni imuletkuun :) Enään en päästä konnaani ulos. Se on minun konnani :) Solarium laite täytynee hankkia, jotta konna saa tarvitsemansa vitamiini annoksen säteilystä.

• verkossavaan

laita ulkotarhaan tiheästä verkosta pohja. Silloin konnasi saa olla ulkona ja itse voit olla rauhassa. ei se verkon läpi kaivaudu

• Kokemustamaakonnista

Kilpparit ovat yllttävän nopeita "juoksemaan". Jos ulkoiluttaa konnaa vapaana, sitä ei voi jättää hetkeksikään vahtimatta. Ne eivät tule kutsumalla takaisin kuin koirat...

Jos konnalla on ulkoaitaus, pitää laitoihin upottaa maan alle todella syvälle vahva myyräverkko tai vastaava, josta konna ei mene läpi eikä ali. Rakennushomma on aika iso, mutta välttämätön. Myyräverkon sisäpuolelle maan alle kannattaa tehdä lisäksi kivivalli, jota konna ei pysty maan alla kaivamaan. Aitauksen keskelle on näppärää tehdä pehmeä turvemaakasa, joka houkuttelee konnaa kaivautumaan, jolloin on helpompi etsiä kaivautunut konna tuosta kasasta kuin useiden neliöiden alueelta ties mistä.

• verkkoavaan

Alaspäin verkkojen ja vallien rakentaminen on hankalaa. verkko kannattaa laittaa VAAKASUORAAN, laista laitaan. Esim minkkiverkko on hyvä pohjaverkkona, ja pohjalla varustettua ulkotarhaa on helppo siirrellä paikasta toiseen, vaikka ruohonleikkurin tieltä pois,

• Kokemustamaakonnista

Pieneen aitaukseen laidasta laitaan oleva verkko on järkevä valinta.
        Jos aitaus on suuri tarha, koko pohja-alan kattaminen verkolla tulee kalliiksi. Kun pohja on tavallista verkotonta maata, konnat voivat toteuttaa luontaista kaiveluviettiään (ja niin ne tekevätkin).
        Isoa tarhaa ei voi siirrellä, se on kiinteä rakennelma. Katon verkko-osaa varten on hyvä rakentaa kattotuolit, ettei tapahdu notkumista ajan saatossa. Kantavat sivulaidat tulee silloin olla vahvat, että systeemi on kestävä. Painoa kertyy paljon, jos rakentaa tukiosat puusta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2683
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2624
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe