http://www.polkupyoraily.net/wiki/Liikennesäännöt
Mielestäni sivulla on väärä tietoa. Kickbike eli potkupyörä on sivun mukaan ajoneuvo. Minun mielestäni se ei ole ajoneuvo. Laiteessa ei ole satulaa, laitteen päällä seistään ja se kulkee eteenpäin potkimalla. Se on potkulaudan näköinen. Pyörät on vaan isompia. Potkulauta on ainakin jalankulkijaksi luokiteltava.
Väärää tietoa netissä.
2
103
Vastaukset
Ehkä sinun mielestäsi ei ole, mutta eduskunnan säätämän ajoneuvolain mukaan se on sellainen:
19 § (12.12.2014/1042)
Muut moottorittomat ajoneuvot
Polkupyörällä tarkoitetaan yhden tai useamman henkilön tai tavaran kuljettamiseen valmistettua, vähintään kaksipyöräistä, polkimin tai käsikammin varustettua moottoritonta ajoneuvoa. Polkupyöräksi katsotaan myös sellainen enintään 250 watin tehoisella sähkömoottorilla varustettu ajoneuvo, jonka moottori toimii vain poljettaessa ja kytkeytyy toiminnasta viimeistään nopeuden saavuttaessa 25 kilometriä tunnissa. Polkupyöräksi katsotaan myös «potkupyörä» tai muu vastaava moottoriton ja istuimeton ajoneuvo, jolta koon tai käyttötarkoituksen vuoksi on tarpeellista edellyttää polkupyörää koskevien keskeisten turvallisuusvaatimusten kuten heijastin- ja valaisinvaatimusten täyttymistä.- Just_joo
Wikipedia on avoin tietosanakirja. Jos siellä on väärää tietoa, korjaa toki oikeaksi.
Muista laittaa hyvät lähdeviitteet. Oma aavistus ei ole lähde...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997853- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763607
- 512859
- 632605
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222468Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294