Heikko suuhygienia tappaa seuraelämäsi!

VoiVarjele

On oikeasti täysin älytöntä, että vuonna 2015 edelleen osa väestä ei kykene huolehtimaan omasta hygieniastaan.

Kävin taannoin puolisokkotreffeillä erään miehen kanssa. Mukavan oloinen kaveri, juttuakin ritti.. mutta mutta.. kaverin hammaskalusto on ruskean keltainen ja parin hampaan tilalla on kellastunut nysä etuhampaasta puuttuu iso pala. Oikeasti. Tällä kaverilla olisi hyvät saumat muuten treffailla enemmänkin, mutta pohdin juuri miten mahdollisimman kohteliaasti kieltäydyn toisista treffeistä tuon hammaskaluston vuoksi. Toisilla treffeillä voisi jo ajatella että voisi olla suukon paikka.. mutta minä en halua suudella tyypin kanssa kun hampaat ovat tuon näköiset!

Joo hammaslääkäri maksaa ja joo, jotkut pelkäävät hammaslääkäriä.. mutta mädät hampaat voivat johtaa muihin vaarallisiin infektioihin! Nykyään hammashoitoa voi tarvittaessa saada jopa nukutuksessa, eli pelko ei ole mikään syy jättää hampaansa hoitamatta!

7

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7ilo

Huomioni kiinnittyi siihen, kuinka helposti joku kuvittelee toisen ylittävän esim. vaikean pelon. Toisten pelot tuntuvat usein irrationaalisilta ja helposti ylitettäviltä. Toisen pään sisälle ei kuitenkaan näe, joten turha yrittää ratkaista esim. fobioita tuosta vaan lonkalta. Eiköhän fobiasta kärsivä ihminen ole jo kokeillut yhtä sun toista pelosta päästäkseen.

• VoiVarjele

Kuule.. itse en käynyt 5 vuoteen hammaslääkärillä vaikeiden viisauden hampaiden poistoleikkausten jälkeen, pelkäsin niin että taju oli lähteä jo siinä vaiheessa kun kutsulappu kolahti postiluukkuun. Kun ensimmäisen kerran sitten menin, oli hammassärky sitä luokkaa että juurihoitoon jouduin. Onneksi olin koko 5 vuotta harjannut hampaani kiltisti, joten tilanne ei ollut vallan kauhean paha. Sain rauhoittavan lääkityksen ja tulehtunut hamams hoidettiin. Otin opikseni ja sen jälkeen olen käynyt kiltisti vuosittain tarkastuksessa ja reikiä ei ole tullut.. paljon vähemmällä pääsen kuin odottamalla 5 vuotta että kalusto mätänee suuhun.

No, fobia tai ei, huono suuhygienia karkoittaa tehokkaasti kaikki potentiaaliset seurustelukumppanit. Ihan samalla tavalla kuin muukin huono hygienia. En oikeasti aio jäädä selvittämään onko tyypillä kyse fobiasta, tyhmyydestä, laiskuudesta vai näiden yhdistelmästä. Hampaat eivät tuohon kuntoon mene ihan muutamassa kuukaudessa, kyllä siinä on foobikollakin ollut aikaa vuosia hakea apua ongelmaansa.

• Aloittajan kuvaamalla henkilöllä lienee kyseessä vaikea hammasharjafobia.
        Omalla päivittäisellä suuhygienian ylläpitämisellä vältytään kyllä varsin tehokkaasti kuvatun kaltaiselta tilanteelta.. Pussailut voi unohtaa suosiolla jos purukalusto on kyseisessä kunnossa. Kurja juttu.

• ätminki

Otatko mielummin turpaan jännämieheltä jolla on hyvät hampaat vai mieheltä jolla on huonot hampaat

• VoiVarjele

Jos lyö, näkee seuraavan kerran minut raastuvassa. Ihan sama millainen mies oli, jos väkivaltaiseksi käy, raastuvassa sitten tavataan.

• VoiVarjele kirjoitti:

Jos lyö, näkee seuraavan kerran minut raastuvassa. Ihan sama millainen mies oli, jos väkivaltaiseksi käy, raastuvassa sitten tavataan.

Entä jos se lyö sua sielläkin?

• niinkös

Juu, kaikki "jännämiehet" vaan hakkaa. Heh heh... Ja ne "kiltit ja kunnolliset" ei. Niinpä niin. Mites se taas menikään: säälin saa ilmaiseksi, kateus täytyy ansaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5390
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      234
      1576
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      314
      1127
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      306
      1058
    Aihe