Kirkko sai taas nenilleen - Aukioloajat vapaiksi

HommaEtenee

10

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksikirkkovastusti

Miksi kirkko tätä vastusti? Ihan vain laittaakseen entistä enemmän kapuloita toimivan yhteiskunnan rattaisiin?

• sdfgsra

Et kai tosissaan kysy? Kirkon kantaan löytyy perustelu tietenkin raamatusta. Pitäisi pyhittää lepopäiviä ja palvella satu-ukkoa jne.

• enoleperehtynyt

En minä tiedä, onko kirkolla jotain muutakin saatavaa aukiolojen vastustamisesta kuin satuolennon puolustaminen, jotain maallista hyvää.

• 7694

"arvojohtajaA" viedään kuin mätää kukkoa.

• Säästettykinon

Erotkaa siitä kirkosta. Itse erosin jo 30 v. sitten. Kyllä pelottaa...

• uptur

Oppositiostakin tukea yli 50%. Jännä nähdä miten tuo vaikuttaa. Luulisin että aluksi monet lisää aukioloaikoja, mutta ehkäpä osa tulee vetämään takaisin, kun osoittautuu, että se ei kaikilla kannata. Ja sitten kannattaa entistä paremmin niillä joilla kannattaa.

Kansahan sen nyt sitten viime kädessä päättää milloin kannattaa pitää kauppa auki. Vastustajat - älkää käykö kaupassa ekstra-aukiolotunteina!

• oiuyttyuu

Kohta ne itkee taas, kuinka kalliiksi tulee pitää kauppoja yötä päivää auki. Työvoimakustannuksia vaaditaan taas leikkuupöydälle. Tokihan sitä jokainen on valmis uhraamaan yöunensa ja viikonloppunsa samaan rahaan, kuin arkenakin, että kansa saa maitopurkkinsa kello kolme yöllä.

• 247_tulee

No osa miestä tekee jo nyt töitä öisin ja viikonloppuisin, joten ei ihan hirveästi heru myötätuntoa siihen että kapan alan pitäisi olla jossain erityissuojeluksessa.

• 1617

Itse en oikein usko, että kauppojen myynti kasvaa aukioloaikojen vapauden takia. Vai miten paljon ihmisillä on patoutunutta ostamisen tarvetta, joka on jäänyt näillä aukioloajoilla toteutumatta? Voisin tietysti käydä ostamassa vaikka auton aamuyöllä, jos en muuten ehdi. :) Sen sijaan kaupoissa kasvavat etenkin palkkakustannukset. Kasvaako myynti niin paljon, että nämä tulevat katettua? Ketkä ovat asiakkaina sellaista lisämyyntiä luomassa, joka ei ole poissa normaalimpana aikana tehdystä?

Itse en vastusta kauppojen aukiolon vapauttamista. Pelkään vain sitä, että hinnat nousevat isompien kustannusten takia.

• Tuskin myynti merkittävästi kasvaakaan, mutta nyt kauppiallla on suurempi vapaus itse päättää milloin kauppa on auki. Jokainen pätevä kauppias osaa laskea, milloin ja miten kauppaa kannattaa pitää auki kaikki kulut ja myynti huomioiden ja milloin tuotot ei kata kuluja. Parhaimmillaan tämä voi johtaa kokonaiskulujen alenemiseenkin kun aukioloaikoja voi painottaa parhaan myynnin mukaisesti. Palvelu paranee myös, kun kaupat on auki silloin kun ihmiset niissä haluavat käydä.
        Pakkoahan kalliiden yö- ja viikonloppukorvausten aukioloaukoihin ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      50
      2069
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1426
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1334
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      994
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe