Hei! Te, joille epilepsia aiheuttaa uusien asioiden oppimisen vaikeuksia, kertokaa kikkoja, miten parhaiten saatte uuden asian pysymään päässänne. Minulla käytäntö onnistuu, mutta teorian kanssa on toisin. Auttakaa ihmistä hädässä!
Uuden oppimisen ongelmat
1
73
Vastaukset
- onnetonopiskelija
Jo ennestään huonon muistin lisäksi trileptalin aloitus teki minusta kuin muistisairaan.
Opiskelusta ei tullu mitään, päivittäiset askareet tuntui siltä kuin olis vasta tähän maailmaan putkahtanu ja kirjojen lukeminen meni aina siihen että viiden sivun jälkeen piti kysyä itseltä "mitä tässä oikeen tapahtuikaan, ketä nämä henkilöt ovat ja miksi he tekevät noin?".
Koska lääkevaihtoa ei lääkäri suostunut vielä näin vähäisten oireiden takia vaihtamaan vaan päinvastoin sitä nostettiin 150mg niin päätin, että nyt on tultava joku roti tähän hommaan.
Mietin asioita, jotka ovat jääneet aina mieleen ja yksi ainoa asia oli laulujen sanat.
Toki niitäkään kaikkia ei muista, mikä oli toisaalta vaan hyvä. Ryhdyin sovittamaan esim. tenttimateriaalit johonkin säveleen ja lauloin pikkuhiljaa sivu kerrallaan ainakin pääkohdat tenttialueesta. Ihan hölmöltä kuulostava keino, mutta ainaki täällä toimii!!
Toinen on muistilaput esim. sivuille aina tärkeimmät asiat muistilappuun ja niitä sitten kertailee.
Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717