LG Zero - Samsun J5 - Lumia 640XL

Puhelinkaupoilla

Kertokaapa kokemuksia/mielipiteitä kyseisistä laitteista jotka ovat päässeet pitkän etsinnän tuloksena hankinta listalleni kolmen parhaan joukkoon. Miksi kannattaa ostaa toinen tai jättää joku ostamatta vai suositteletko kenties jotain muuta ehkä noista parempaa mallia. Hinta luokka alle 300e siis toiveena mutta tuota on mahdollista tarkistaa ylöspäin mikäli kiinnostavia malleja ilmaantuu.

6

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OneplusOnPaska
    • ggggr

ostin gearbest.com eu webshopsta tarjouksesta Ulefone Be Touch 2 puhelimen, 140 usd. On parempi spekseiltään kuin nuo ja muutenkin erinomainen laite. Antutu testin mukaan se on 12 nopein android puhelin, 44 000 pojoa.

• Kalevi_miettii

Listasin alle joitakin tietoja noista puhelimista, paitsi Lumiasta, jota en enää ostaisi. Meillä on perheessä yksi J5-luuri, ja hyvin tyytyväisiä on oltu, erityisesti näyttö on hyvän tuntuinen.

Kopioin alle myös tietoja muutamasta saman hintaluokan luurista, joissa on parempi kosteudenkesto.

LG Zero
      5" näyttö
      Android 5 Lollipop
      13 Mpx kamera
      1,5 Gtavua keskusmuisti
      16 Gtavua ulkoinen muisti
      Laajennus lisämuistikortille
      Kosteudenkestävyys: ei
      Hinta noin 250 euroa

Samsung Galaxy J5
      5" näyttö
      Android 5 Lollipop
      13 Mpx kamera
      1,5 Gtavua keskusmuisti
      8 Gtavua ulkoinen muisti
      Kosteudenkestävyys: ei
      Hinta noin 190 euroa

Tässä pari vaihtoehtoa, joita katsoisin tarkemmin. Minua houkuttaa vedenpitävä rakenne. Kuuden tuuman näytölle minulla ei ole tarvetta. Näistä ottaisin Motorolan, josta minulla on nyt vanhempi malli 4,5 tuuman näytöllä.

Motorola Moto G 3rd Gen 2015
      5" näyttö
      Android 5 Lollipop
      13 Mpx kamera
      2 Gtavua keskusmuisti
      16 Gtavua ulkoinen muisti
      Vedenkestävä
      Hinta noin 280 euroa

Sony Xperia M4 Aqua
      5.0" näyttö
      Android 5 Lollipop
      2 Gtavua keskusmuisti
      8 Gtavua ulkoinen muisti
      13 Mpx kamera
      Veden- ja pölynkestävä
      Hinta noin 230 euroa

• kerronpa_sulle_faktat

Motorolan Moto G:n saa tilattua ~220€ italian amazonista, takuu hommat hoituu Suomessa. Sieltä saa jonkun alen mikä näkyy vikassa ostoskori tapahtumassa. Murobbs puhelin ketjussa tästä asiaa, kymmenet jo tilanneet sieltä. 2gb/16gb versio juurikin.

Zero aivan ylihinnoteltu spekseihin nähden. J5:sen tasoa joka kohta 150€.

Honor 4C pesee J5:sen mennen tullen. 8ydin prossu, 2gb ram ja tulossa android 6.0 päivitys mitä ei J5:seen saa, eli vanha luuri jo uutena. 167€ maksaa Honori ja voi käyttää tossa kutos androidissa kaikkia ohjelmia muistikortilta. J5:sessa ei pysty ja 8gb sisäinen muisti loppuu kesken.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/3510/ghrdg/Honor-4C-Dual-SIM-Android-puhelin-musta

Moto X on jo liian iso. Sama ku kantaisit kauko-ohjainta mukana. Järkyttävä!

Motoralassa kyllä puhdas android, se plussaa ja muutenkin lupaavat muistaakseni kaksi päivitystä eteenpäin. Moto E perusmalli Suomesta fiksuin ostos, ainoa luokassaan missä puhdas android ja tulossa 6.0 päivitys siihen. Alta 130€.

Sony on todella vikaherkkä, noita on huollossa jatkuvasti. Googletappa, niin jokainen omistaja kiroaa ku jotain hajonnu. Todella huonoa laatua. Muuten olisi hyvä vaihtoehto, tosin 8gb sisäinen muisti loppuu kesken siinäkin. Hyvää on se, että saa 6.0 päivityksen ensi vuonna joten muistikorttia pystyy hyödyntämään paremmin ja tuo 6.0 päivitys parantaa akun kestoa jne.

Lumia 640 on mallina jo vanha ja kuoleva, sen korvaaja esitellään ensi vuonna. Uusi win10 ei ole hyvä vieläkään. Kannattaa pysyä androidissa vaan. Paljon enemmän saa ladattua kaikkea fiksua appia, pelejä jne.

• huomio_

Jos Moto X kiinnostaa enempi ni Honor 7 syö sen aamupalaks:

Metallikuorinen Huawei Honor 7 edustaa markkinoiden parasta älypuhelinteknologiaa kilpailukykyiseen hintaan. Honor 7:n sydämenä sykkii 2.2 GHz 8-ydin prosessori, joka yhdessä 3 Gt:n RAM-muistin kanssa takaa, ettei meno hyydy kovassakaan vauhdissa. Honor 7:ssä on massiivinen 3100 mAh pikaladattava akku, dual SIM -mahdollisuus ja huippunopea 4G Cat 6 -yhteystuki.

Honor 7 -älypuhelimessa on tarkka 5.2-tuumainen Full HD näyttö, jonka yläpuolella on salamalla varustettu 8 megapikselin selfie-kamera. Puhelimen takaosassa on 20 megapikselin pääkamera, jonka alapuolella on supernopea ja monikäyttöinen sormenjälkitunnistin.

Jos 300€ luurin ostaa ni ostaa kerralla parhaan. Pätkällä sä sen maksat kuitenki.

https://kauppa4.dna.fi/DNA-Open/Puhelimet-ja-liittymät/Puhelimet/Huawei-Honor-7/p/QP00061-silver

• Lauraaahh111

No LG on kyllä aika hyvä ja itse olen oikeastaan etsimässä itselleni uutta puhelinta mutta siis kaverillani on tämä LG zero on kyllä tyytyväinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe