Miten suomi24 siistiytyy, tai mitä tapahtuu, jos se ei siistiydy?
Anonyymiteetin suojissa saa nettiin suoltaa mitä tahansa. Kun ip-osoitteen kierto on joka suoltajan huvia ja tehtävissä, ei tiettyä ip-osoitetta voi enää bannata, koska tekijä ilmestyy heti palstalle toisella osoitteella.
Operaattori tarjoaa palvelun nimellä suomi24. Siihen ei liitetä omistajan brändiä, joten Bonnier ei näy. Mainostulot perustuvat kävijämäärään.
Palstalla on jatkuvasti suomi24-palvelun sääntöjen vastaista ja niin ikään Suomen lakien vastaista tekstiä. Toistaiseksi ei kukaan ole vaatinut siitä omistajaa, Bonnieriä, vastuuseen.
Vastuuta on pyritty rajaamaan sillä, että palstaa ruvetaan taas moderoimaan. Koska ip-osoitetta ei voi bannata, pyrittäneen moderointia suorittamaan valvomalla yksittäisiä viestejä ilmiantojen perusteella. Se on hidasta ja vaivalloista, joten tarkoitus lienee antaa toiminnalle ”sääntöjen puitteissa” kulissi.
Lopulta ainoaksi mahdollisuudeksi jää sanktioida omistajaa siitä, että se antaman toiminnan puitteissa harjoitetaan laittomuutta. Tämä sanktiointi on viranomaisen tehtävä. Kun sanktio, suhteessa mainostuloon, on riittävä, loppuu anonyymipalstan tarjoaminen.
Miten toimia ennen sitä? Kun havaitset todella kuvottavaa tekstiä, liitä siihen vastaus ”ja tämänkin Bonnier ilmeisesti hyväksyy”. Se lokaa omistajan brändiä ja pikku hiljaa toiminta muuttuu operaattorille liian raskaaksi.
Tie loppuun voi olla pitkä ja siinä voi olla monta vaihetta, mutta nykytilaa ei viranomainen, eikä omistaja voi perustella ainakaan ”ilmaisun vapaudella”. Lopulta niin siis käy.
Olisiko ryhtiliike tarpeen?
tuhoaakotrollit
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565460Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2491652- 1141647
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241181Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91173Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3301171