Ylen antenniverkossa.
Päivien laskia
2 päivää HD-lähetysten loppumiseen
13
150
Vastaukset
- kikille-tiedoksi
Yle ei omista antenniverkkoa, ei ole omistanut vuosikausiin!!
- VanhaDaewoo14Tuumaa
Pärjään siis vanhalla digiboksilla ja putkitelevisiolla 1900-luvulta, ei mitään kiirettä tv-kauppaan. Se on säästöä!
- Lisääläskiä
Mikä on 'laskia'? Onko sillä jotakin tekemistä läskin kanssa?
- analogiatekniikka---
"Sillä oli ainakin jotakin tekemistä analogiateknologian kanssa"
- juomamerkki
Minulla on Saskia-kivennäisjuomaa. Kymmensormijärjestelmässä S kirjoitetaan vasemman käden nimettömällä ja L kirjoitetaan oikean käden nimettömällä, eli laskia ja saskia ovat melkein samat sanat. :)
Ikävää, että pois myyty Digita haluaa ilmeisesti omistajilleen niin paljon tuottoa HD-kanavista, että jopa valtakunnallinen tv-kanava joutuu luopumaan paljon mainostamiensa HD-kanavien lähettämisestä. Itse olen kaapeli-tv:ssä, jossa vanhankin tv:n DVB-C-virittimellä saan HD-kanavat, mutta harmittaa kun kavereilta lähtee. - Vanhaa_ja_uutta
Kaapeliverkossa Ylen HD-kanavat näkyvät siksi, että Viestintäviraston linjauksen mukaan Ylen HD-muotoiset antennijakelussa olevat kanavat ovat siirtovelvoitteen alaisia ns. must carry -kanavia. Tämä tarkoittaa sitä, että antenniverkon näkyvyysalueella myös kaapelioperaattoreiden täytyy jakaa antennijakelussa olevat Ylen HD-muotoiset kanavat.
Antenniverkoissa Ylen HD-muotoiset kanavat ovat kokeiluvaiheessa oleva palvelu. Kokeiluvaiheen aikana palvelussa voi tapahtua muutoksia, eli se voidaan katkaista jos niin sövitaan. Yle ei ilmoituksensa mukaan maksa HD-muotoisten kanaviensa jakelusta, eli toiminta ei ole Ylen verovaroilla kustannettua julkista palvelua. Digita on jo yli vuoden ajan lähettänyt ilmaiseksi (?) Ylen HD-kanavia ja toinen vuosi saattaa olla liikaa, varsinkin jos kanavanippujen sisällöt jaetaan taas uusiksi vuoden kuluttua. DNA uhraa kolmanneksen kanavakapasiteetistaan Ylen HD-kanaville, mutta tästä aiheutuvat kustannukset katoaa DNA TV:n yleiskuluihin?
Ylen antenni-tv verkkojen rakenne menee monimutkaiseksi, kun pari kertaa illassa ajetaan alueellinen uutislähetys. Oma lukunsa on MTV:n ja Nelosen alueelliset mainokset. Lähetystekniikka on kehittynyt vuosien mittaan..
http://digita.fi/medialle/tiedotteet/digitan_antenni-tv_kehittyy_kohti_internetia_hybridipalvelussa_yle_areena_ja_nelonen_media_ruutu.4299.news kertoo seuraavaa: Ylen HD-muotoisten kanavien lähetykset päättyvät Digitan antenni-tv-verkossa 1.1.2016 klo 04:00.
Ja jotain uuttakin on tulossa: Digitan antenni-tv kehittyy kohti internetiä – hybridipalvelussa Yle Areena ja Nelonen Media Ruutu - Koskenlaskia---
juomamerkki kirjoitti:
Minulla on Saskia-kivennäisjuomaa. Kymmensormijärjestelmässä S kirjoitetaan vasemman käden nimettömällä ja L kirjoitetaan oikean käden nimettömällä, eli laskia ja saskia ovat melkein samat sanat. :)
Ikävää, että pois myyty Digita haluaa ilmeisesti omistajilleen niin paljon tuottoa HD-kanavista, että jopa valtakunnallinen tv-kanava joutuu luopumaan paljon mainostamiensa HD-kanavien lähettämisestä. Itse olen kaapeli-tv:ssä, jossa vanhankin tv:n DVB-C-virittimellä saan HD-kanavat, mutta harmittaa kun kavereilta lähtee.Onko suotavaa syödä myös Koskenlaskia -juustoa odotellessa
- Mikäongelmana
DNA:n antennilähettimestähän tuota on katsottu jo pari vuotta ja jatkossakin ainakin muutaman vuoden eteenpäinkin. Eli ei se katselu ainakaan minulta lopu, niin kauan kuin sopimus YLE:n ja DNA:n kanssa pysyy voimassa.
- ei_kääntynyt_antenni
Mekin olisi katsottu, mutta taloyhtiö ei tilannut antennin kääntämistä. Onneksi sitten Yleltä sai yllättäen HD-kanavat. Uusi käänne oli, että vaihdettiin koko taloyhtiö kaapeli-tv:hen viime vuonna, joten näkyy 1.1. jälkeenkin.
- Peruskouluuntakaisin
Päivien LASKIJA tarvitsee lisää LÄSKIÄ!
- Törkeetä
Niin loppuivat, ei ollut ylellä 300000euroa maksaa. Ylimielisesti ilmoittavat vaan että ottakaa yhteyttä paikalliseen antenniliikkeeseen. Nyt pitäisi ostaa vhf-antenni? Mitä vit... sellaiset antennit hävitettiin jo vuosituhannen alussa tarpeettomina.
- joopa-joo1
Höpöjä puhut, kyllä vhf-alueella oli lähetyksiä vielä vuoden 2007 syksyn alkuun. Nimittäin kun vielä oli analogisia lähetyksiä.
- Kdnnfkfkfkf
Niin. Ihan kuin nuo asennusliikkeet olisi ennakkoon tienneet.. niin oli himo "turhia" vhf-antenneja kerätä pois asennusten yhteydessä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881527
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101390- 751306
- 691230
- 1151119
- 75991
- 68915
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255910Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12861- 34836