luoteesta Öröseen ?

luode2

Mites on pääseekö purkkarilla luoteesta Öröseen (eli pohjoisesta itärantaa seuraten) se virallinen väylä taitaa tulla Koilisesta/pohjoisesta ?

Onko moni mennyt tuota kautta

13

299

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vänönlänsipäästä

Kyllä Öröseen pääset purjein esim. menemällä Vänön länsipään kohdalta ensin etelään. Käännyt ennen tyyrpuurissa näkyvää Klovaskäriä kaakkoon ja menet Stora Mästaren eteläpuolitse itään - Örö näkyy edessäsi.

• ÖröönÖrkki

Onhan siinä länsipuolella ollut aiemmin nk. Örön väylä ja avovettä yllinkyllin, kysymys varmaankin oli mitenkä pääsee Örön pohjoiskärjen itäpuolelta satamaan. Kyllä kai se onnistuu kun vaan tarkasti karttaa seurailee.

• Balget

En ihan täysin luottaisi saariston sokkeloissa merikorttiin. Luotaustiedot ja kivet/matalat saattavat olla peräisin Tsaarinajalta tai jopa täysin tutkimattomia. Yksittäinen veneilijä voi ilmoittaa merkitsemättömistä kivistä ja ne jopa painetaan korttiin. Ja kiviähän noilla vesillä on ihan tarpeeksi...

• Ööööröööö

Hyvin pääsee. Puolustusvoimien iso laituri on matkan varrella joten isoilla aluksilla on siellä kuljettu. Itse menin 1,8 syväyksellä ja kaveri 2,05 syväyksellä ilman ongelmia. Muistaakseni matkan varrella oli muutama viittaakin joita ei ollut kortissa.

• Balget
        Ööööröööö kirjoitti:

Hyvin pääsee. Puolustusvoimien iso laituri on matkan varrella joten isoilla aluksilla on siellä kuljettu. Itse menin 1,8 syväyksellä ja kaveri 2,05 syväyksellä ilman ongelmia. Muistaakseni matkan varrella oli muutama viittaakin joita ei ollut kortissa.

Pääseehän sinne ns. betonilaituriin. Vaan kun sinne ei saa huvivene kiinnittyä. Kyse oli kaiketi siitä, että pääseekö ko. suunnasta matkailulaituriin. Minä en lähtis yrittämään ainakaan seilaamalla...

• Ööööröööö

No sinne uuteen huvilaituriin mentiin. Ei mitään ongelmia. Käsittääkseni monet ulkomereltä tulevat käyttää sitä reittiä.

• hyvin.pääsee
        Balget kirjoitti:

Pääseehän sinne ns. betonilaituriin. Vaan kun sinne ei saa huvivene kiinnittyä. Kyse oli kaiketi siitä, että pääseekö ko. suunnasta matkailulaituriin. Minä en lähtis yrittämään ainakaan seilaamalla...

Saa kiinnittyä. Lisäksi siitä voi vallan mainiosti jatkaa matkaa varsinaiseen satamaan.

• Harjalaparoi

Ainakin ennen siellä oli riittävä määrä merimerkkejä, kartassa toki ei yhtään.

• Reimarii

Miten on, saako niitä viittojen paikkoja kopioida omaan karttaan? Olen jostain kuullut ettei se olisi sallittua.

• Happishe

No siellä ne ovat luonnossa nytkin. Voit varmaan tehdä omaan karttaasi ihan mitä merkintöjä haluat. Käytä salamerkkejä, jos epäilet paljastumista.

• Reimarii

Kiitos, en lähde niitä missään julkaisemaan.

• Kohta on karttakin jo painossa.

• höpelö

Miksi poistua Öröstä???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2845
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2723
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1802
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1610
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1422
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1277
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe