Hei! Ymmärtävätkö kroatialaiset venäjää? Edes auttavasti? Venäjä ja kroatia ovat kuitenkin kielinä molemmat slaavilaisia ja itse venäjää osaavana pystyn ymmärtämään kroatiaa jonkin verran. Mutta esim. aksentti ja jotkin sanat täysin erilaisia. Olemme menossa Dalmatiaan kesällä ja olen ymmärtänyt että englannin kielen taito on ainakin melko hyvä. Ja lukevathan kroaatit saksaa toisena kielenä koulussa, mutta itse en sitä osaa.
Kielitaito Kroatiassa
2
661
Vastaukset
- HladnoPivo
Arvon BudyemYehatVHorvatiyu,
Osaamatta venäjää olen sitä mieltä, että olet ajan tasalla kieliasiassa. Englannilla on tultu toimeen ja apääsääntöisesti saatu hoidettua kaikki asiat. Varsinkin nuoremmat palveluammattien ihmiset puhuu hyvää englantia. Useiden viikkojen kokemuksella. Ihan muutamalla paikallissanalla, paperilla ja kynällä, ilmeillä ja eleillä on myöskin pärjätty.
Venäjän ja kroatian kielen suhde voi olla lähellä suomi-viro tilannetta, tai vähän parempi. Mutta kiinnittämällä huomiosi eroihin ja opettelemalla niitä voitat paljon hyvää mieltä, puolin jos toisinkin. Dobro jutro, dobar dan, dobri vecer...- BudyemYehatVHorvatiyu
Hvala lijepa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743062
- 742944
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191772- 271681
- 241667
- 201640
- 481317
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi311295