Vapo myy sahayhtiönsä Itävaltaan
Talouselämä
5.1. 13:07
päivitetty 5.1. 13:08
Vapo myy omistamansa Vapo Timber Oy:n itävaltalaiselle Binderholz-konsernille, yhtiö kertoi tiistaina.
Vapo Timber Oy liittyy Binderholz-konserniin ja tulee jatkamaan toimintaansa nimellä Binderholz Nordic Oy.
Vapo Timber Oy:n kuusi- ja mäntysahatavaraa tuottavat sahat sijaitsevat Lieksassa ja Nurmeksessa. Sahojen yhteinen kapasiteetti on noin 450 000 kuutiometriä sahatavaraa vuodessa.
Ilmoitus Klikkaa lisätietoa!
Yhtiöllä on noin 100 työntekijää ja sen liikevaihto on noin 100 miljoonaan euroa.
Tiedote ei mainitse kauppahintaa.
Vapon toimitusjohtaja Tomi Yli-Kyynyn mukaan sahaliiketoiminta ei kuulu yhtiön ydinliiketoimintaan. Kaupalla vapautetaan voimavaroja energialiiketoimintojen kehittämiseen.
Vaikka kauppa heikentää jonkin verran kuluvan vuosikolmanneksen tulosta, se parantaa Vapon kannattavuutta ja tunnuslukuja jatkossa, yhtiö kertoo.
Kaupan allekirjoittamisen yhteydessä on tehty sopimukset Vapo Timber Oy:n ja Harvestia Oy:n välillä raaka-ainetoimituksista sahoille sekä sopimus lämmön toimittamisesta Kevätniemen sahalle Vapo Oy:n Lieksan voimalaitoksesta.
Kauppa vaatii toteutuakseen Itävallan kilpailuviranomaisten hyväksynnän. Sopimuksen loppuunsaattamisen odotetaan tapahtuvan tammikuun 2016 aikana.
Saha/sahat Itävaltalaisyritykselle
Sahauutisia
0
88
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294