Kyllä minä ymmärrän, jos joku yli 70-kymppinen mummo uskoo Jumalaan. Hän saa niin tehdä, koska hänet on opetettu siihen...
Mutta jos joku 50-kymppinen tai sitä nuorempi uskoo johonkin jumalaan nykyaikana, hänen täytyy olla mielenvikainen. Suomessakin on olemassa jotain sairaita uskonlahkoja, mutta miten kukaan täysijärkinen suomalainen voi vielä uskoa johonkin yliluonnolliseen jumalaan?
Käsittämätöntä miten jotkut ihmiset voivat olla sairaita... :(
Jumalaan uskominen?
12
<50
Vastaukset
- Kirkollisvero0Euroa
Ongelman alku lienee valtionkirkossa ja uskonnonopetuksessa peruskoulussa. Automaaginen liittyminen/kirkollisveronmaksuvelvollisuus pitäisi poistaa ja ne täysi-ikäiset oikeustoimikelvolliset kansalaiset, jotka välttämättä haluavat liittyä seuraan.. No suotakoon se heille, kaikki me teemme virheitä.
Uskonnonopetus tulisi muuttaa kaikille elämänkatsomustiedoksi, jossa asiat laitettaisiin opetuksellisesti samalle viivalle. Tässä kohtaa olisi hyvä erottaa Teologiset tiedekunnat Yliopistojen rahoituksesta ja budjetoida asiaan kuuluvat varat oikeaan tieteen tekemiseen.
Henkilökohtaisesti en ole tiedekuntien erottamista vastaan, jos kirkko itse rahoittaa "tutkimuksensa". Jos tämä tuntuu ylivoimaiselta niin kirkolla on omia opistojaan, jossa he voivat kouluttaa omat pappinsa ja kanttorinsa.Olen 99% samaa mieltä. Valtionkirkkoakin voidaan kyllä syyttää, mutta eurooppalaiset tylsät valtionkirkot ovat johtaneet paremmin maallistumiseen kuin amerikkalainen sekulaari järjestelmä. Siellä karismaattiset lahkot ovat vetäneet hyvin väkeä ja kouluttamattomat saarnaajat ovat opettaneet seurakunnalleen konservatiivista raamatun tulkintaa. Nyt aika olisi kuitenkin varmasti kypsä sekulaarille Suomelle. Uskovaiset tuskin enää lähtisivät kallistumaan konservatiiviseen suuntaan.
- vm41
Joskus vuosia sitten sai viinakortin kun täytti 21 v.
Samaa käytäntöä voisi soveltaa myös uskontoihinkin.
Kaikki mahdolliset uskonnot samalle valintalistalle, josta voisi jokainen voisi halutessaan valita itselleen sopivan hintaisen version.
Jäsenkortin saisi kuukausimaksua vastaan, kuin sisäänpääsy luvaksi kokoukseen.
Edut, sekä haitat olisi luetteloitava, sekä senhetkiset jäsenmäärät myös. raamattua on niin täynnä ristinriitaisia asioita ja tiedot ovat 0- vuosilta! ei kannata uskoa sellaisiin...
- uskonratkaisu111111
Raamattu saattaa olla jonkinlainen ristiriidan perikuva. Sehän kertoo sekä helvetistä (VT) että Taivaasta(UT). Ja monet yksittäiset asiat vaikuttavat siellä keskenään ristiriitaisilta. Mutta ristiriita muuttaa ihmistä. Kun Totuutta ei voi muuttaa, niin valehtelija joutuu itse muuttumaan säilyttääkseen toimintakykynsä.
- Teuvoo
Aion alkaa suunnitteleen mukaanpääsyä rakettiin sitten 95v aana.
Siihen asti aion elää oikeesti. - Ilmastaja
Voi, voi, elämä on niin lyhyt ja sen jälkeen iäisyys. Miksi siis panostaa kaikki lyhyeen elämään? Se vasta ajattelematonta on.
Meinaatko voittaa tänään lotossa päävoiton?
Siinä mahdollisuudet ovat luokka 1: 15 miljoonaan.
Entäs sinus saamasi tarjous mikä on todennäköinen mahdollisuus. Niin ja tällä hetkellä Suomen eläkkeet eivät riitä elättämään iänkaikkisesti.
- tottatottatotta
Kyllä on varmasti hullu jos uskoo mielikuvitussatuihin kuten Jumalaan! Telkien taakse sellaiset sanon minä! Ihanaa että meitä on niin paljon samanmielisiä täällä totuudenpuhujien palstalla! On ihanaa olla samaa mieltä ja veisata samaa lausetta! Jatketaan samalla linjalla kunnes kaikki uskonnollisuuteen vähänkin viittaava on kielletty ja poistettu maailmankaikkeudesta!
- rwdw
Suurin osa minun tuntemista uskonnottomista ei halua keskustella asiasta koska se tuntuu yhtä tyhmältä kuin lasten keskustelut hattivateista ja joulupukista.
- A.Teisti
rwdw kirjoitti:
Suurin osa minun tuntemista uskonnottomista ei halua keskustella asiasta koska se tuntuu yhtä tyhmältä kuin lasten keskustelut hattivateista ja joulupukista.
Jaa, minulla on ollut päinvastoin käsitys, että monet Jumalaan uskovat (eivät välttämättä uskikset) eivät halua puhua uskostaan tai yleensä uskonnosta, koska eivät halua joutua kummastelevien katseiden kohteeksi ja oudon maineeseen.
- uskokaaetteisaauskoa
"Kyllä minä ymmärrän, jos joku yli 70-kymppinen mummo uskoo Jumalaan. Hän saa niin tehdä, koska hänet on opetettu siihen..."
EIKÄ SAA!!! Lopeta valehtelu!
"Mutta jos joku 50-kymppinen tai sitä nuorempi uskoo johonkin jumalaan nykyaikana, hänen täytyy olla mielenvikainen."
NÄIN JUURI!!! Ja esimerkki aukottomasta järkevästä päättelystä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363817- 122586
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372005Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4991288- 821272
- 141266