Millainen yritys on Valoe?

UteliasSijoittaja

Tunteekos teistä joku tarkemmin tätä Valoe yritystä siellä mikkelissä? Onko yritys hyvässä lyönnissä ja onko tilauksia paljon? Kyselen siksi kun suunnittelen kyseisen yhtiön osakkeiden ostamista helsingin pörssistä lähiaikoina. Paljonko siellä on työntekijöitä? ja onko yhtiöllä millaiset tuotantotilat ja koneet?

44

520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matiedankaiken

Koneet on hollantilaiselta konkurssipesältä ostettuja. Liikevaihtoa tekee muutaman sata tonnia ja liiketulos monta miljoonaa pakkasella. Johdolle ja johdon yhtiöille yritys maksaa muutaman miljoonan vuodessa. Kovasti vuosien saatossa yritys on puhunut tulevista kaupoista intialaisille ja kiinalaisille isoille firmoille, mutta mitään ei ole toteutunut. Velkaa on parikymmentä miljoonaa. Velkoijat saisivat firman hetkessä konkurssiin, mutta ovat löysässä hirressä eivätkä sitä tee koska silloin lopullisesti menettäisivät kaiken. Pääomistajilla on konkurssi- ja verovelkahistoriaa reilusti. Toki senttiosake voi heilahdella yrityksen johdon perättömien juttujen vuoksi, mutta minä en ostaisi osakkeita. Konkkaan menee kuitenkin ja osingoista on turha haaveilla.

• Anonyymi

Valoe teki konkurssin, koska aika loppui kesken. Yhtio perustettu 1989 notta kyllä nyt muusta kysymys, kuin ajasta…

• Anonyymi

Ei Suomessa voi tuollainen kannattaa koska kiinalaisilla on globaalisti aivan toinen hintataso ja osaaminen.

• Anonyymi

• Anonyymi

230 osaajaa jäi ilman töitä nyt. Alkavat hake 20 työpaikkaa joka kuukausi.

• Anonyymi

Suomessa tuollaisia alkaa tulla paljon enemmän kuin tuo 230. Trumppi pitää siitä huolen, muutama yritys siinäkin menee nurin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa tuollaisia alkaa tulla paljon enemmän kuin tuo 230. Trumppi pitää siitä huolen, muutama yritys siinäkin menee nurin.

Joko savipäiden kusetus saadan päätökseen! Vielä yhdet starttiraha?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka ovat sinua kusettaneet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haukutko sinä työttömäksi jääviä savipäiksi. Aika mu...kku olet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haukutko sinä työttömäksi jääviä savipäiksi. Aika mu...kku olet.

Paljonko kaupunki tukenut veromaksajien raholla yritystä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko kaupunki tukenut veromaksajien raholla yritystä?

Monitahoinen asia. Kyllä yritys on maksanut verojakin todella paljon ja työllistänyt merkittävän määrän työntekijöitä, jotka ovat taas maksaneet tuloveroa jne.
        Asiat eivät ole aina mustavalkoisia…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monitahoinen asia. Kyllä yritys on maksanut verojakin todella paljon ja työllistänyt merkittävän määrän työntekijöitä, jotka ovat taas maksaneet tuloveroa jne.

Kesäkuussa 2024 asianajaja Pekka Jaatinen jätti saneerausohjelmaehdotuksen, joka sisälsi suunnitelman leikata yhtiön noin 24 miljoonan euron veloista 90 prosenttia.
        --------------------
        Yhtiötä on haettu konkurssiin useiden velkojien toimesta, mukaan lukien Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen noin 22 000 euron saatavasta.

Nämä tiedot julkisia. Pitkä piikki saatu aikaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kesäkuussa 2024 asianajaja Pekka Jaatinen jätti saneerausohjelmaehdotuksen, joka sisälsi suunnitelman leikata yhtiön noin 24 miljoonan euron veloista 90 prosenttia.
        --------------------
        Yhtiötä on haettu konkurssiin useiden velkojien toimesta, mukaan lukien Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen noin 22 000 euron saatavasta.

Nämä tiedot julkisia. Pitkä piikki saatu aikaiseksi.

Heh he, tuohan on ihan mikkeliläistä. Ihan sulkia hattuihin. On putsaria, Otavan juttuja, biohassutteluja jne. Eihän tuo sen kummempaa ole. Rahahan on tehty tuhlattavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos leikitään että minä olen kaupunki ja sinä olet yritys.
        Minä maksan sinulle tukena rahaa, että voit työllistää ihmisiä.
        Sitten ne työntekijät saa palkkaa ja maksaa veroja minulle, eli kaupungille siitä rahasta jota minä olen yrityksellesi antanut.
        Ja osan rahoista saavat itse pitää ja ostella kaikkea itselleen.
        Missä kohtaa tämä tuen antaminen on minulle eli kaupungille kannattavaa toimintaa?
        Minun laskuopilla minä häviän tässä kaupassa ja paljon.
        Mutta sinä ja työntekijäsi voitte nauttia rahoista.
        Tietysti se siinä kohtaa saattaa muuttua kannattavaksi, kun se firma alkaa pyöriä ilman tukia ja saan ne verorahat tarvitsematta enää tukea sinua ja firmaasi.
        Mutta jos tuota on veivattu jo yli 30 vuotta ja ei tule lasta ei paskaa, niin ei oikein vaikuta kannattavalle toiminnalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten ne työntekijät saa palkkaa ja maksaa veroja minulle, eli kaupungille siitä rahasta jota minä olen yrityksellesi antanut.
        Missä kohtaa tämä tuen antaminen on minulle eli kaupungille kannattavaa toimintaa?
        Tietysti se siinä kohtaa saattaa muuttua kannattavaksi, kun se firma alkaa pyöriä ilman tukia ja saan ne verorahat tarvitsematta enää tukea sinua ja firmaasi.
        Mutta jos tuota on veivattu jo yli 30 vuotta ja ei tule lasta ei paskaa, niin ei oikein vaikuta kannattavalle toiminnalle.

Enempi on maksanut toi putsari (erään henkilön toimien takia, palkittiin eläkeviralla), biohassuttelu, otava, ekis kaupungille. Mistä repäisit tuon yli 30 vuotta? Kuinka paljon kaupunki on tukia antanut Valoelle antanut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enempi on maksanut toi putsari (erään henkilön toimien takia, palkittiin eläkeviralla), biohassuttelu, otava, ekis kaupungille. Mistä repäisit tuon yli 30 vuotta? Kuinka paljon kaupunki on tukia antanut Valoelle antanut?

Eihän näiten toiminnasta ikinä tullut lasta eikä paskaa... Kulu erä veronmaksajille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän näiten toiminnasta ikinä tullut lasta eikä paskaa... Kulu erä veronmaksajille.

Aivan kuten kaupungin toimissa, edellä mainituissa "yrityksissä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos yhtiö on perustettu 1989 niin eikös se ole yli 30vuotta pyörinyt jo?
        Siis tuo Savisalon yritelmä tehdä jotakin yritystoimintaa.
        Ei varmaan Valoe nimellä niin kauan ole ollut mutta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kerran noin kauan toiminnut, niin kyllä on tuossa ajassa tuonut jo paljon työllisyyttä ja verotuloja Mikkeliin. Ei ole tuki turhaan mennyt ja tuossa ajassa ala on hypännyt maailmalla aivan toiseen asentoon jolloin alkujaan hyvältä tuntunut bisness on kääntynyt huonoksi. Toisin on ollut monet muut Mikkelin "viritelmät".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helvetin hyvin sanottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kerran noin kauan toiminnut, niin kyllä on tuossa ajassa tuonut jo paljon työllisyyttä ja verotuloja Mikkeliin. Ei ole tuki turhaan mennyt ja tuossa ajassa ala on hypännyt maailmalla aivan toiseen asentoon jolloin alkujaan hyvältä tuntunut bisness on kääntynyt huonoksi. Toisin on ollut monet muut Mikkelin "viritelmät".

Jos ne on ollut sen 30 vuotta käsi ojossa tukia ruinaamassa, niin enemmän sinne on rahaa mennyt, kun on verotuloja tuottanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ota asiasta selvää, tuolla linkki wikipediaan firmasta. Ei kannata uskoa kaikkee paskaa mitä tääl suodetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ota asiasta selvää, tuolla linkki wikipediaan firmasta. Ei kannata uskoa kaikkee paskaa mitä tääl suodetaan.

Viimeinen sammuttaa valot tästä firmasta😁 😫👎

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sammu, miks oot iloinen? Saatiin taas työttömiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sammu, miks oot iloinen? Saatiin taas työttömiä.

Työttömän. kateellisen kommentti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse et pystyis edes tuohon, persaukinen sossupummin oot. Valojen sammuttaminenkin ylivoimainen tehtävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wikipediaan voi kuka tahansa kirjoitta mitä tahansa joten en paljoa henkseleitäni paukuttaisi wikipedian tiedoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wikipediaan voi kuka tahansa kirjoitta mitä tahansa joten en paljoa henkseleitäni paukuttaisi wikipedian tiedoilla.

Todista vääräksi! Tuskin pystyt. Hah :DDD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://valoe.fi/historia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä höpötä kun itsekkin tiedät etä sine kuka tahansa voi laittaa mitä tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tutkimusten mukaan valtaosa Wikipedian artikkeleista on (lähes) täyttä faktaa. Mutta koska artikkeleja voi muokata kuka tahansa, välillä tieto voi olla väärää."

Siinä sulle todistusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tutkimusten mukaan valtaosa Wikipedian artikkeleista on (lähes) täyttä faktaa. Mutta koska artikkeleja voi muokata kuka tahansa, välillä tieto voi olla väärää."

Siinä sulle todistusta

Onko viitettä lauseeseen "Tutkimusten mukaan..."

Vai muuttuko ajan saatossa mielipide faktaksi? Tätähän on havaittu mm. mielenterveyspotilaisden keskuudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko viitettä lauseeseen "Tutkimusten mukaan..."

Vai muuttuko ajan saatossa mielipide faktaksi? Tätähän on havaittu mm. mielenterveyspotilaisden keskuudessa.

Enemmän faktaa kun omissa väitteissäsi.
        Kun huomasit olevasi väärässä vedit mielenterveyspotilaat mukaan vaikka ei liity asiaan mitenkään.
        Koska tulee natsikortti ja Purran ja persujen syy tämäkin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tappiota tekevä yritys ei maksa tuloveroja kun ei ole verotettavaa tulosta, vaan saa helpotusta seuraavallekin tilikaudelle jos siellä sattuu tulosta tulemaan.
        Jonkin verran oli työntekijöitä ja he tietysti tuottavat veroeuroja.
        Yritys sai toimintansa aikana julkista tukea, eli verokassasta maksettavia tukia 10 miljoonaa. Samoin yhtiö jäi maksamaan vuokratuloja ym. kuluja esim. Juvan kunnalle, eli juvalaisille veronmaksajille.

Luulen että yritys ei työntekijöiden veroeuroina ennättänyt kerätä niin paljon veroa kuin mitä se veroeuroista maksettavina tukina sai.

Asiat on melko mustavalkoisia...

• Anonyymi

KL:n selvitys: Konkurssiin haettu pörssiyhtiö Valoe on saanut miljoonittain julkista tukea
      Aurinkosähkötekniikkaa kehittävää Valoeta ovat vuosien saatossa rahoittaneet muun muassa Business Finland ja Euroopan unioni. EU myönsi Valoelle uusia yritystukia vielä muutama kuukausi ennen konkurssihakemusta. Valoen mielestä yhtiön saamat tuet ovat menneet hyvään käyttöön.
      Varmaan menneet hyvään käyttöön, mutta mihin?

• Anonyymi

Hyvään, miks sua rassaa? Miks oot kateellinen? Ne pelaa jotka osaa tän pelin, sä et.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvään, miks sua rassaa? Miks oot kateellinen? Ne pelaa jotka osaa tän pelin, sä et.

En ole kateellinen, mutta ei ole oikein pelata yhteiskunnan tukirahoilla.
        Jos firma ei pyöri omilla rahoilla, niin ei se silloin ole kannattava firma.
        Ymmärrän kyllä jos saa tukea alussa etä saa homman pyörimään, mutta jos 30 vuodessa ei pyöri omillaan, niin selvä kusetus koko firma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän kyllä jos saa tukea alussa etä saa homman pyörimään, mutta jos 30 vuodessa ei pyöri omillaan, niin selvä kusetus koko firma.

👍👍👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat puhua mikkelin ekotorista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat puhua mikkelin ekotorista?

Niin ja on myös isoja yrityksiä jotka tekevät ihan eri luokan tulosta ja saavat samaan aikaan valtion tukia joten ei mitään uutta. Pääasia että pyörät pyörivät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja on myös isoja yrityksiä jotka tekevät ihan eri luokan tulosta ja saavat samaan aikaan valtion tukia joten ei mitään uutta. Pääasia että pyörät pyörivät.

Ekiksellä ei pyöri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noi isot firmat oikeesti työllistävät, tekevät tulosta, eivät pyöri täysin yhteiskunnan avustuksilla,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noi isot firmat oikeesti työllistävät, tekevät tulosta, eivät pyöri täysin yhteiskunnan avustuksilla,

Viimeinen sammuttaa valot tältä suku haaralta...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      99
      1690
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1531
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      139
      1434
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1420
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      76
      1336
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      118
      1195
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      270
      1089
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1001
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      975
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      957
    Aihe