Taasko me tultiin tähän? - Miten teillä riidellään

JalkojenVälistä

Parisuhteessa on varmaankin saavutettu jonkinlainen virstanpylväs siinä kohtaa, kun riitatilanteessa toinen sanoo "taasko me tultiin tähän?" tai "tätä mä olinkin jo odottanut". Tarvitaan jonkin matkaa suhdetta ennen kun asiat alkaa toistumaan niin, että noita lauseita voi käyttää. Näin kirjoitettuna ne on vain sanoja, mutta jokainen vähänkään pidemmässä parisuhteessa elänyt pystynee korvissaan kuulemaan sen äänensävyn millä nuo sanat yleensä tulee.
Lue koko juttu http://jalkojenvalista.blogspot.fi/2016/01/taasko-me-tultiin-tahan.html
ja kommentoi tänne tai blogin kommenttiosioon.

1

144

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaimoimmeinenminäkin

Jaa-a, enpä ole koskaan joutunut noita sanoja sanomaan tai kuulemaan. Onnekseni olen löytänyt kumppanin, joka on samalla aaltopituudella.
      Meillä yleisimmin 'riidat' menevät näin: jompikukumpi on jostain pahastunut, ja ottaa asian puheeksi; heti tai myöhemmin, kun tilanne on sopiva; ts. lapset eivät ole paikalla.
      Kumpikin saa oman puheenvuoronsa ja kumpikin tulee kuulluksi.
      Ylimielisyydestä tms. ei ole tietoakaan. On vain kaksi ihmistä, jotka rakastavat ja kunnioittavat toisiaan.
      Kuulostaa imelämmältä kuin onkaan. ;) Meillä vain ei riidellä. Toki on erimielisyyksiä, mutta ne tosiaan keskustellaan.
      Aina ei olla samaa mieltä, mutta silti saadaan sovittua asiat niin, ettei mikään (ainakaan toistaisesksi) ole jäänyt kaivelemaan!
      Vanhoja riitoja ei myöskään tuoda uudestaan esille, jos ne on kerran käsitelty.
      Ja sillä periaatteella ollaan pitkälle päästy, että kumpikin me rakastuttiin toisiimme tällaisina, kuin nyt ollaan, niin miksi toista pitäisi muuttaa? Jos jokin asia on ärsyttänyt, niin todennäköisin 'vika' on siinä ihmisessä joka ärsyyntyy, eikä kohteessa itsessään.
      Joskus on myös vapauttavaa, kun vaan luopuu niistä omista kriiteereistään ja elää vapaammin, ja antaa toisenkin elää. <3
      Mikäs tässä on ollessa, sen kun rakastaa vaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2713
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2654
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      40
      1203
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe