Faktatietoa saamme lisää koko ajan, mutta kaikille se ei riitä. Jotkut eivät vain usko, koska eivät tahdo uskoa., Jos ideologia painaa vaakakupissa enemmän kuin tosiasiat, ei mikään muu voi auttaa oma kokemus. Näin kävi mm. vastaanottokeskuksen työntekijälle Saksassa: hänen silmänsä avautuivat oman kokemuksen myötä.
Lainaus:
Haastettelussa, joka julkaistiin otsikolla “En kestä enempää”, sosiaalityöntekijä aloittaa kertomalla, miten innoissaan hän oli mahdollisuudesta työskennellä täysipäiväisesti hampurilaisessa pakolaisten vastaanottokeskuksessa. Nainen suhtautui myönteisesti pakolaisten maahantuloon.
“Olin hakenut siihen työhön, koska se oli täsmälleen sitä, mitä halusin tehdä. Kun varmistus työn saamisesta saapui sähköpostiini, odotin työn alkamista aivan täpinöissäni.”
Nainen meni intoa puhkuen ensimmäisenä aamuna vastaanottokeskukseen – lopultakin hän pääsisi auttamaan käytännössä.
Seuraavien päivien aikana nainen paiski hommia. Käytännössä hän ohjasi ja opasti noin 1 500 vastaanottokeskuksen arabi- ja afrikkalaisasukasta.
“Minun vastuullani oli auttaa pakolaisia sosiaalipuolen ongelmissa, kuten turvapaikka-anomuksen tekemisessä ja lääkärintarkastusten sopimisessa”, nainen kertoo.
“Kun ensimmäiset pakolaiset tulivat tapaamaan minua toimistolle, huomasin heidän vierailujensa jälkeen, että myönteinen ja idealistinen suhtautumiseni heihin ja heidän käytökseensä olikin todellisuuden vastainen.”
“Jos vastaan täysin rehellisesti, noin 90 prosenttia opastamistani ihmisistä oli epämiellyttäviä. Monet heistä olivat äärimmäisen vaativia.”
“He tulivat luokseni ja vaativat, että minun täytyy välittömästi järjestää heille asunto, hieno auto ja erinomainen työpaikka. Kun kerroin heille, ettei se ole mahdollista, heistä tuli kovaäänisiä ja vihamielisiä. Yksi afgaani uhkasi tappaa itsensä siihen paikkaan, jos en auttaisi häntä saamaan hänen vaatimuksiaan läpi.”
“Syyrialaiset ja afgaanit ilmoittivat menevänsä syömälakkoon, jos en auttaisi heitä pääsemään toiseen paikkaan. Yksi arabi huusi työkaverilleni: “Me katkaisemme kaulasi”.”
Naisen mukaan poliisi piti kutsua paikalle työntekijöiden suojaksi monta kertaa viikossa.
http://mvlehti.net/2016/01/19/vastaanottokeskuksen-tyontekija-kertoo-en-kesta-enempaa/
Kokemus voi opettaa
Siperia-opettaa
1
76
Vastaukset
- Siperia-opettaa
Nainen kertoi haastattelijalle, että hän ja hänen työkaverinsa kaiken todennäköisyyden mukaan lopettavat työnsä, koska he eivät enää jaksa itseensä kohdistuvaa häirintää.
“Suhtauduin aikaisemmin hyvin vakaumuksellisesti tähän työhön ja koko asiaan, ja minun on vaikea myöntää, että todellisuus on niin erilainen kuin mitä olin kuvitellut.”
“Emme kuitenkaan jaksa enempää. Emme kestä enää katsoa, miten väärin kaikki täällä on, emmekä voi tehdä mitään muuttaaksemme asioita.”
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728