Valion marjakeitot

Vaihtoedessä

Miksi Valion marjakeitoissa ei ole vitamiineja? Mainostavat, että ovat tehty aidoista marjoistakin.
Olen kysynyt heiltä heidän sivujensa kautta asiaa, mutta eivät näköjään uskalla tuoda totuutta esiin?

Onko olemassa vaihtoehtoisia parempia tuotteita, joissa olisi vitamiinejakin eikä pelkkää esanssia?

5

51

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasva_kotona

Lue hieman tarkemmin esim Vitamiinit (100 g:ssa) C-vitamiinia 40 mg, mustaherukka-vadelma, sama juttu mustikassa. Ei muita lisäaineita kuin sakeutus guarkumia E412 ja mainittu C-vitamiini - ei haitallinen, eikä esanssia lainkaan. Mistä kaivelet vajaat juttusi?

Vitamiineja tai hinvenaineita ei tarvitse mainita jos niitä on tuotteessa luontaisesti - vain lisätyt mainitaan.

http://www.evira.fi/files/attachments/fi/evira/lomakkeet_ja_ohjeet/elintarvikkeet/pakkausmerkinnat/pakkausmerkintojen_valvontaohje_versio_4_1.pdf

• Vaihtoedessä

En tiedä mistä puhut. Esim. mustikkakeittopurkissa (samannäköinen kuin litran maitopurkki) ei ole sanaakaan mistään vitamiinista. Sen sijaan on mainittu lukuisia lisäaineita, kuten esim. aspartaami ja asesulfaami muiden muassa. Marjojen alkuperästäkään ei ole tietoa. Puolasta, Venäjältä?
        Epäilenkin, että jos todella aitoja marjoja käytetty raaka-aineena, niin vitamiinit on tuhottu valmistusprosessissa.
        Jos tuote sisältäisi vitamieneja vähääkään, niin sitähän käytettäisiin mainoskikkana markkinoinnissa ja korostettaisiin kissankokoisilla kirjaimilla purkin teksteissä.

Jospa opettelisit itse lukemaan tai kävisit Specsaversilla.
        Tai tee molemmat.

• itse_tehty_kaupasta

• Soppatäti

Jätä ostamati tai ei. Typerä ohje, jos aloittaja haluaa tietoa. Asiaan olisi hyvä saada selvyys.

• helppookuinheinänteko

Kesällä vain metsään poimimaan marjat talteen talven varaksi. Ei tarvitse arvuutella teollisten sotkujen ravintoarvoja kun tekee omat keitot ja kiisselit. Ja rahat säästyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7720
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5567
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4758
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4733
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      73
      3483
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2788
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2477
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2428
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2382
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2264
    Aihe