Jatkaa vai ei?

Epätoivoinen89

Olemme seurustelleet vuoden 2013 kesästä ja eronneet tänä aikana 2 kertaa. Nyt erostamme oli kulunut jo lähes vuosi ja emme olleet koko vuoden aikana missään tekemisissä. Olemme viettäneet yhdessä aikaa viimeiset kolme viikkoa. Toinen on niin tuttu ja "turvallinen" ja tunteet ovat taas nousseet pintaan todella voimakkaina. Valitettavasti kyseinen mies on hieman alkoholismiin kallistuvaa sorttia ja 3 viikon aikana sitä on myös uponnut. Pelkään kyseistä miestä kännissä, enkä tiedä mitä hänen kanssa tekisin koska en ole saanut tähän päivään mennessä alkoholin käyttöä kuriin. :( Meillä on ikäeroa 17 -vuotta eli itse olen 26-vuotias ja mies on 43v. Olen umpikujassa, mitä teen? Yrittääkö tunteen takia vai hautaanko tunteet ja ajattelen järjellä?

6

167

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VaaleeÄssÄ

Minä ainakin ottaisin jalat alle ja häipyisin kuvioista.Päätös on sinun kuitenkin mitä sitten odotat elämältä.?Aina ei tuota tulosta tuttu ja turvallinen.

• Järkiensin

Älä kuvittele, että voit rakkaudellasi parantaa tai muuttaa miehen. Kerrot pelkääväsi miestä kännissä: mikä siinä on turvallista? Tuttu pelko? Tunteet ovat voimakkaat, ja siksi et ehkä näe, että osa tunteista voi olla katteetonta toivoa siitä, että asiat alkaisivat sujua hyvin.

Et ole umpikujassa vaan voit vallan hyvin päättää itse. Anteeksi, jos vaikutan tylyltä, mutta ensi sijassa sinun pitäisi rakastaa itseäsi. Miksi olla suhteessa, jossa pelkää sitä, jonka pitäisi olla rakas?

• ootnuori

JÄRKI!! EHDOTTOMASTI :)

• Uutta_kohti

Jätä se sika. NYT.

Alkoholismi on sairaus. Jos sitä ei kykene hallitsemaan, muukin elämä yleensä on vähän niin-ja-näin. Saat aina olla peloissasi ja ihmetellä, mitä huomenna.

Tietysti valinta on sinun. Suhteen aloittamiseen tarvitaan kaksi. Sen lopettamiseen riittää yksi.

• 40v-sinkkumies

Kohta kuolet jos et sitä juoppoa jätä. Moni nainen kuollut kun juoppo mies on suuttunut ja puukottanut naisen.

• Jospatästäolisiapua

Koeta ymmärtää, että hänellä on se ongelma, jota sinä et voi muuttaa millään tavalla. Itse hukkasin nuorempana elämästäni monta vuotta elämällä alkoholistin kanssa eli juuri ne vuodet, jolloin olisin ollut valmis perustamaan perheen ja tekemään lapsia. Mutta elämä on tämmöstä ja tunteet kuljettaa ihmisiä, mutta itseään pitää oppia myös samalla rakastamaan ettei anna kohdella itseään väärin sekä omia tunteitaan hallitsemaan ettei ole läheisriippuvainen. Kadun lähinnä sitä, että elelin suhteessa viisi vuotta liian pitkään ja annoin kohdella itseäni siten kuin hän kohteli. Vasta oman fyysisen sairauden myötä opin välittämään itsestäni ja tunsin, että itsestäni välitetään aidolla tavalla, kun minua hoidettiin, ja sitä kautta sain riuhtastua itseni irti suhteesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2590
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe