Onko yhdelläkään hiirellä ikinä ollut sellaista ongelmaa, ettei saisi syötyä Altromin pellettejä....?
Kaikki aina puhuu vaan että syöttää niitä hiirilleen, ja ongelmat tuntuu olevan lähinnä sitä ettei pelletti kiinnosta.
Päätin sitten itekin kokeilla kahdelle uroshiirelleni. Molemmat kyllä kiinnostuivat pelletistä, ja yritti ruveta syömään... mutta ei saanut siitä mitään irti? Hampaat vaan luisti pelletin pinnassa, mutta ei ne saanut siitä ikäänkuin otetta. Kuuluuko pelletin olla noin julmetun kovaa?
Tunnen itteni nyt ihan typeräksi kun kellään muulla ei tunnu olevan vastaavaa ongelmaa. Onko mun hiiret vaan jotenkin heikkohampaisempia/-leukaisempia kun muitten, pitäiskö siitä huolestua? Ei ne kyllä jyrsi oikeastaan mitään muutakaan, esim. puiset kalusteet yms saa olla ihan rauhassa eikä hampaan jälkeäkään näy ikinä. Sanotaan että kovaa jyrsittävää pitäis aika ajoin antaa, esim kovaa näkkileipää. Sitäkin oon yrittäny antaa, mutta ei ne sitä syö. Normaalisti siis syövät vaan siemensekotuksia ja välillä jotain tuoreruokaa.
Siis, ne ei vaan jyrsi? Onko se haitallista?
Altromin pellettien syömisongelmia?
Jyrsijä-vai-ei
1
98
Vastaukset
- Sedä
Todennäköisesti ne ei vaan ole tottuneet siihen niin ei maistu. Mäkin syötän hiirilleni siemenseosta (Rapunzel). Tykkään kun se on virikkeellisempää ruokaa. Heitän siemenet aina puruihin josta hiiret saa sitten kaivella ne esiin. Altrominiakin oon antanut välillä kun sitä on rotilla, ja sekin kelpasi ihan hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682620
- 622582
- 681762
- 241587
- 201510
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151362
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096