Miten tukea lasten kaverisuhteita?

yksiäitee

Minkäikäisenä lapsi alkaa normaalisti luoda kaverisuhteita? Tai näin niin kuin äidin näkökulmasta koska alkaa tuoda kavereita kotiin tai mennä kavereille ja ylipäätään kiinnostua muista lapsista näin niin kuin normaalisti.. ite kun oon vasta alkanut huomaamaan että lapset saattaakin olla kiinnostuneempi muista lapsista jo vaikka ennen kouluikääkin.. en ehkä oo vain tajunnut kun ite en oo halunnut niin olla koulun ulkopuolella toisten tyttöjen kanssa tekemisissä tai huomannut edes kiusaamista.. nyt sit epäilen aspergeria.. no kuitenkin iät on 10, 6, 4.. eli minkäikäsinä ja kuinka paljon näitten lapsivieraitten vierailuja täytyisi normaalisti sietää? voiko pistää kotiansa ruokailun aikoihin olettamalla että kaikkien on paras syödä kotona.. oon vähä pitänyt tota 10v lasta outona kun hänelle ei tunnu riittävän sisarusten seura vaan veri vetää kavereilla.. se on varmaan sittenkin se normi koska 6vkin alkaa olla kiinnostunut muista ihmisistä. nelivuotias on ihan ymmärrettävä ja selitettävissä.. ja hän on siis meidän tavislapsi mutta jos hänellä sitten oisi asperger kun stimmailuakin tulee ja puhuu ja ymmärtää enemmän kuin muut lapsemme ikäisikseen ja selittää kaiken hyvin luovalla ja omalla tyylillään, mikä liittyy mun mielestä älykkyyteen.. mutta jos joku vois kertoa montako kaveria missäkin iässä olis se normi ja kuinka paljon lapsenkaverisuhteiden takia pitää vanhempien venyä? Pitääkö nelivuotiaalla olla kaveri? kaverisynttärit on sitten eri nehän on pakollisia edes joskus lapselle pitää.. esim joka kolmasvuosi? kuinkas sitten pitäis äidin olla toisten äitien kanssa olla tekemisissä?(meillä isi vetää kyllä sosiaalista puolta vaikka synttärit menee kyllä vaikeiksi)

0

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
        Ikävä
        73
        2805
      2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
        Ikävä
        63
        2694
      3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
        Ikävä
        68
        1792
      4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
        Ikävä
        24
        1637
      5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
        Ikävä
        15
        1568
      6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
        Ikävä
        20
        1560
      7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
        Ikävä
        15
        1412
      8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
        Ikävä
        48
        1267
      9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
        Ikävä
        38
        1243
      10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
        Ikävä
        9
        1229
      Aihe