Sosiaalisten tilanteiden pelko ja työnhaku

Sospe

Eli määräaikainen työsuhde päättymässä ja pitäisi taas alkaa tämä töidenhaku rumba. Olen vähän päälle parikymppinen kauppatieteiden kandidaatti ja oman alan työkokemusta löytyy tällä hetkellä vain yhdestä harjoittelupaikasta. Suurimpana ongelmana itselläni on sosiaalisten tilanteiden pelko, johon olen kyllä saanut haettua jo hieman apua. Kuitenkin tämän vuoksi työkokemukseni on jäänyt varsin vähäiseksi, sillä tajusin tilanteeni varsin myöhään (ja siksi esimerkiksi sain ensimmäisen kesätyöpaikkani vasta 19-vuotiaana). Edelleen stressaan erityisesti työhaastatteluja todella paljon (saati sitten yrityksiin soittamista), mutta myöskin häpeän sitä, etten alle 18-vuotiaana ollut ollenkaan töissä. Antaa sekin varmasti minusta kuvan, etten osaa tai yritä tarpeeksi.

Tarkoituksena olisi nyt löytää markkinointiin liittyviä tehtäviä, sillä pidän kirjoittamisesta, kuvan muokkauksesta ja taitto-ohjelmilla työskentelystä yms. ja olenkin ihan hyvä niissä. Tosin tuntuu, että noihinkin töihin haetaan aina sitä sosiaalisinta. Tulen kyllä ihmisten kanssa hyvin toimeen ja olen hyvä tiimityöskentelijä (ja osittain pidän myös tiimityöskentelystä), mutten todellakaan mikään räiskyvä persoona vaan enemmän se hiljainen ahertaja. Onkohan minulla ollenkaa toivoa :/

Onko täällä muita, jolla ollut samanlaisia ongelmia ja olisi tarjottavana jotain vinkkejä? Mitä sanoa haastattelussa jos esim. kysytään sitä miksen ollut aikaisemmin työelämässä? Olen siis tähän mennessä saanut kaikki työni suhteilla (kaksi kertaa kesätöissä samassa paikassa sekä alan töitä kummisetäni kautta (hyvän työn ansiosta sain 4kk määräaikaisen sentää pidennettyä vuoden pituiseksi)).

1

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prööprhmkörr

Minä olen edelleen sitä mieltä että nämä toistuvat sosiaalisen tielanteen pelko/ epäsosiaalisuus kirjoitukset on jonkun tahon valtion johon, ylen tai muun sellaisen yritelmiä saada ihmiset syyttämään itseään jahtaamaan omaa häntäänsä, sen sijaan että syyttäisi valtiota ja rikkaita kun ei ole työpaikkoja tarpeeksi , näin vähennetään mielenosoituksien määrää näin lama aikoina, ehkäpä niin hyvä kun miettii niin ei mielen osoittamalla mitään töitä tule, toisaalta ei myöskään levittämällä propakandaa.

Eliitti vain miettii, -riski on kyky kertaa tahto, eli rahvaan kyky kertaa tahto ei elliitti on se riski, ei uusien työpaikkojen ja maan kehittäminen ole edes mielissä eliitillä vaan pelko että joku vie heidän helpon elämän tulemalla samoille ruoho apajille, rahvas on riski on kyky kertaa tahto. rahvaan kyky on synnynäinen, mutta tahto voidaan rikkoa, siksi suomessa on niin nekatiivinen kultuuri ilmasto,
      tämä on vain yksi lonkeroista joilla pidetään ihmiset hollissaan, estetään kansan evoluutio ja talouden kasvu, tai se on vain sivu hajoaminen pää asia on oma työpaika, ja busines, mutta typeryyksissään he eivät näe että sahaavat pikku hiljaa myös omaa oksaansa kun kaikki rappeutuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2862
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1619
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1454
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe