Pitkästä aikaa ollaan menossa Tukholmaan ja Finnairin lennolla. En ollut uskoa silmiäni, kun kävi ilmi, että lennolle ei tullutkaan automaattisesti omaa paikkaa. Jonkun ajan päästä sitten tuli uusi viesti sähköpostiin, jossa kaupattiin jos jonkilaista 'lisäpalvelua' mm. sai itse (miksi kaikki pitää tehdä itse nykyään ?) valita paikkansa, mutta siitä piti maksaa erikseen 6 tai jopa 12 euroa !!! Siis aivan outoa, kyllä ennen matkalippuun liittyi ilman muuta paikkavaraus ja ilman eri maksua. Onko tämä normaali käytäntö nykyään kaikilla lennoilla ?
Ja olen kuullut, että nykyään lähtöselvitys pitää tehdä itse jollain automaatilla, eikö siellä enää ole ihmisiä hoitamassa asioita ja palvelemassa ?
Lento Tukholmaan
3
151
Vastaukset
- Lyhytlento
Jos haluat valita sen paikkasi varaustilanteessa, se on maksullista. Lähtöselvityksessä voit sitten valita paikan vapaana olevista ilman mitään maksua. Lyhyellä Tukholman-lennolla ei liene kovin suurta väliä, missä istuu. Jos asialla jostain syystä on väliä, tuo pieni lisämaksu ei liene kynnyskysymys.
Lähtöselvityksen voi tehdä netissä, kännykällä tai lähtöselvitysautomaatilla. Automaatin käyttöön saa kyllä ihan ihmisen auttamaan, jos asia jostain syystä tuntuu hankalalta. Näytön ohjeita seuraamalla se ei kyllä sitä ole.- Automatics
Tai ottaa sen paikan automaattisesti, minkä järjestelmä on "arponut".
- eipaikanvarausta
Tunnin lennolla on aivan sama missä istuu ja kalliita leipiä ei tarvita. Sitten kun lento kestää yli 6 t sitten voi miettiä paikan varausta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743002
- 712881
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241667
- 261632
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279