Heippa!Olen aloitteleva akvaarioharrastaja ja mietin että mitä kokemuksia teillä on siniravuista ja partamonneista samassa akvaariossa?
siniravut ja partamonnit
1
274
Vastaukset
- magiana
Itselläni ei ole ollut sinirapuja vaan marmorirapuja seura-altaassa missä oli myös partamonneja. Kyllä pystyivät olemaan samassa altaassa keskenään (aluksi 160 l ja sitten yli 500 l purkissa), mutta ravut voivat hyökätä kimppuun ja leikata saksillaan esim. eviä ja pienemmät kalat kuten poikaset ovat saalista sille. Ruokinta aikana ravut uhkailivat ja hyökkäsivät päällekkin jos tuli häiritsemään. Sinirapu on nyt rauhallisempi mutta en silti yhdistäisi sitäkään itseään pienempien kalojen kanssa joten monnin pitäisi olla täysikasvuinen jo. Myös huomioi nämä söpöt mönkertäjät saksivat kasvejakin, minulla saksittiin kovalehtisiä anubiksiakin ahkerasti. Itse mieluiten laittaisin isommat ravut omiin altaisiinsa ja kalojen seuraan sukarapuja, toki ei ole mikään mahdoton yhdistelmä sinirapu ja kalat ja altaan koko vaikuttaa suuresti. Onko muita kaloja altaassa jo/hankintalistalla ja minkä kokoiseen akvaarioon meinaat heidät asuttaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742892
- 642753
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171639- 201580
- 181464
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249