Kanin vatsavaivat

Nonnu

Mulla on 14 kuukautta vanha tyttökani. Se meni lauantaina ihan nuutuneeksi. Ei syönyt, ei jaksanut juoda, ja nenä ei väpättänyt. Ajattelin, että se kuolee käsiin. Annoin sille vettä ja ananasmehua ruiskulla. Illan mittaan se piristy vähän ja alko itte juomaan astiasta (ei jaksanut vieläkään juoda pullosta).

Se ei ole saanut mitään erikoista tai uuttaa syödäkseen. Se kyllä söi pari päivää kalkkikiveä aika paljon. Se ei oo sitä ennen syöny oikeen lainkaan.

Onko teille käynyt näin?

6

1988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tamia

Vaikka kanisi olisikin piristymässä ja menossa parempaan, niin käytä sitä silti eläinlääkärissä. Syömättömyys voi olla merkki vakavammasta taudista, jonka hoitoon voit saada eläinlääkäriltä apua.

Sillä voi mahdollisesti olla ilmaa vatsassa tai jokin tukos, jonka vuoksi sille ei ole maistunut ruoka. Ananasmehu on hyvä ensiapu vatsavaivoihin. On tarkeää, että kanillesi palaa taas ruokahalu. Paasto on kanille kuolemaksi. Voit yrittää houkutella sitä syömään antamalla sille jotakin vihreää tuoretta syötäväksi.

• Nonnu

Voi anteeksi, unohdin vallan. Se syö jo. Se söi jo eilen heinää. Se oli vaan se yksi vuorokausi kun se oli tosi kipeä.

En uskalla nyt heti antaa paljon ruokaa, jos se vaiva tulee takaisin. Sillä on kyllä heinää ja vettä kokoajan edessä.

• Pertti eläinlääkäri

Oletpa outo kummajainen! Sinun ei kannattaisi ottaa mitään lemmikkejä koska ne kuolevat käsiisi. Lopeta nyt pupusi tai lahjota se muille tuollaisen rääkkäyksen on loputtava.

• puipulit

kuulostanut kovin eläinlääkärimäiseltä vastaukselta!

• Nonnu

Sul ei varmaan oo ikinä ollu ees mitään eläintä. Kato, pikkanen nekin voi joskus sairastua. Toivottavasti tää ei kauheesti mullista sun maailmaas.

• raivostunut

Joo o ... sinut pitäs potkii virastas.. kanilla voi olla maha kipeä ! Se menee ohi ihan normi koti konsteilla jotka yleensä kanin omistajat tietää. Ja jos ne ei auta niin eläin lääkäriin. Näin minulle neuvottiin kun soitin eläinlääkäriin kun kani vaan könötti nurkassa eikä loikkinu ympäriinsä niinkun yleensä . Meni ohi. Ilmeisesti vaan kipeä vatsa.
        Hyvä että kokeili koti konstein eikä steesaannu kania turhilla auto reissuilla ja vielä eläinlääkärillä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2872
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1629
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe