Siskon jatkuva köyhyys

oi-oi

Hänellä ja miehellään vain onnettomat 6700 eur tulot kuukaudessa. Täytyyhän heidän siis vähän pyytää jeesii lasten hoitoon kun niinku ne päivähoitomaksut ja kolmen kiinteistön verot nousee. Me mennään äitin kanssa auttamaan, että tulevat "toimeen". Mä pyydän lomaa mun osa-aikatöistä ja äiti palkkaa pienellä eläkkeellään poissaolonsa ajaksi hoitajan isälle. Ihana sisko ostaa meille jouluksi suihkusaippuat !!

17

267

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peilikuvasivastaus

Olisko syytä katsoa välillä peiliinkin? Eihän sun tartte mennä, jos et halua. Jos menet, niin älä siitä muita syytä.

• missä.arvot

Kyllä nää varakkaat perheelliset osaavat vaan aina hyväksikäyttää muita. Kaikkein pahinta on kun kehtaavat vielä tillittää sitä, ettei ole rahaa. Niin, ei tietenkään ole, kun pitää laittaa säästötilille 2 tonnia joka kk. Moukkamaisinta on kun valittavat rahasta sellaisen ihmisen läsnäollessa, jolla ei oikeasti ole rahaa.

Meillä me perheen kaksi opiskelijaa kustannettiin äiti syömään, kun näillä muka"pienituloisilla" insinöörillä ja sairaanhoitajalla ei ollut rahaa. Vai voiko vaan johtua siitä, että eivät edelleenkään aikuisina osaa elää varojensa mukaan.

Pahinta on kun pyytää heitä keittelemään mummon syntymäpäiville kahveja, niin toteavat että onhan niillä varaa maksaa kestitys ulkopuolisellekin. Ja nää samat ihmiset hoidattaa sillä mummolla lapsensa???

Itsekkyys, oma etu, saituus ja hyväksikäyttö. Siinä vahvat tunnusmerkit näille ihmisille.

• ongelmiakerrakseen

Ketään ei voi hyväksikäyttää, jos siihen ei suostu. Pidä huolta omista asioistasi ja kustanna äitisi syömään ja ole iloinen siitä, että käyttäydyt häntä kohtaan hyvin, muut hoitavat omat asiansa niin kuin parhaaksi katsovat eikä asia kuulu sinulle. Toisten raha-asiat varsinkin ovat sellaisia, jotka eivät millään lailla sinulle kuulu etkä voi niistä tietää, joten niiden puiminen antaa sinusta erittäin huonon kuvan.

• ilmoittauduitko
        ongelmiakerrakseen kirjoitti:

Ketään ei voi hyväksikäyttää, jos siihen ei suostu. Pidä huolta omista asioistasi ja kustanna äitisi syömään ja ole iloinen siitä, että käyttäydyt häntä kohtaan hyvin, muut hoitavat omat asiansa niin kuin parhaaksi katsovat eikä asia kuulu sinulle. Toisten raha-asiat varsinkin ovat sellaisia, jotka eivät millään lailla sinulle kuulu etkä voi niistä tietää, joten niiden puiminen antaa sinusta erittäin huonon kuvan.

No, onhan tuo tökeröä, etvoi väittää, että säännöllistä toimeentuloa nauttivat ihmiset eivät halua kustantaa mitään, eivätkä silti halua auttaakaan ketään. Oletus on vain se, että HEITÄ autetaan.

• ongelmiakerrakseen
        ilmoittauduitko kirjoitti:

No, onhan tuo tökeröä, etvoi väittää, että säännöllistä toimeentuloa nauttivat ihmiset eivät halua kustantaa mitään, eivätkä silti halua auttaakaan ketään. Oletus on vain se, että HEITÄ autetaan.

Ei ole kyse siitä mitä minä väitän tai sinä, koska ihmiset ovat sellaisia kuin ovat. Jätä heidät rauhaan ja anna elää kuten haluavat, kun se ei sinulle kuulu. Tuhlaat turhaa energiaa tällaisiin vääntöihin.

Vastavuoroiset ihmissuhteet (molemmat auttavat) eivät koskaan tule kyseeseen jos hyväksikäyttävien ympärillä olevat eivät jätä näitä rauhaan, jolloin nämä hyväksikäyttävät oppisivat normaalit elämän pelisäännöt. Sinä et voi niitä kenellekään sanella enkä minä, koska vain omaan käytökseen voi vaikuttaa. Jos äiti haluaa hoitaa lapsia, esimerkiksi, niin se on hänen valintansa ja aika tyypillinen isoäidille. Harmituksesi aiheuttaa harmia vain sinulle, kiusaat itseäsi.

• mekkk

Sanoopa seuraavan kerran että se 0n 50€ tunti kun teen töitä vierralle niin loppuu kyselyt aika nopeesti. Äitini kerrran kysel iettä voiko tehdä sukulaisnaiselle peltikaton niin sopii mutta sanon hinnan kun homma tehty niin ei tarvinnut. Olisi pitävyt ilman tehdä.

• omaETUparas

Eihän toiselle voi sanoa, kun on aina saanut kaiken periksi. Suuttuu pian ja syyttää muita taas katkeriksi :)

• ongelmiakerrakseen
        omaETUparas kirjoitti:

Eihän toiselle voi sanoa, kun on aina saanut kaiken periksi. Suuttuu pian ja syyttää muita taas katkeriksi :)

Mitä se sinua haittaa, jos syyttää ja suuttuu. Silloinhan sinä saat olla rauhassa eikä tarvitse osallistua riitelyynkään.

• Lkk45

Joo... minä saan vain 550 e kk.ssa ja mieheni raksalla tienaa just sen verran kun pyydetään töihin sillon tällön...työpöivä voi olla autolla ajelemista ja jonkun osan hakemista enemmän kuin itse kohteen rakentamista ja mikään insinööri tai muukaan ammattilainen hän ei ole. Meillä on muualla asuvat isommat lapset sekä kotona asuvat taaperot. Siskoni ei pääse kylään meille ellemme me hakisi autolla 400 km päästä. Hänellä ei ole lapsia. Ei hän rikaskaan ole mutta miten kehtaa köyhiltä pyytää kyyditystä ilman että aikoo bensoja maksaa? Se on jännää miten kaikki luulee varakkaaksi kun asuu omakotitalossa.tämä talo on vanha edullinen puutalo joka jo meinattiin huutokaupata. Ulosotossa ollaan. Pankille piikissä lainanlyhennyksiä. Kissoille ei ole varaa ostaa ruokaa eikä lapsille vaippoja. Mutta me ollaan sukulaisten mielestä varakkaita sitte näköjään.

• elämä0-6

Niin sitä moni luulee, kun asuu omakotitaloa. Itseni ulosmitattiin juuri 12 vuotta maksetusta omasta talosta, jossa olin perheen kanssa elänyt. Työt loppuivat 18 vuoden jälkeen ja miehen kanssa tuli ero. Onneksi lapset sentään jo aikuisia ja muuttivat omiin koloihinsa. Minä asun nyt vuokralla isoa yksiötä. Kela maksaa osan asumisesta.

• mekkk

Jäihän sinulle se 12v masettu osuus niin helpottaa.

• Lkk45

Niin se piti sanoa että tuo 550 euroa on siis mun lastenhoidontuki sekä lapsilisät.

• velka-kuori

Tätä sitä minäkin olen miettinyt. Sisko tekee hyvin palkattua vuorotyötä sairaalassa, miehensä toimitusjohtaja, mutta ovat ihan veloissa ja rahat jatkuvasti loppu. Silti reissaavat ympäri maailmaa ja käyvät perheellisinä viihteellä enemmän kuin tällainen yksinelävä kohtuullista palkkaa nauttiva iloinen poikamies.

Mutta kyllähän tuo pian selvisikin. Miehellä ei olekaan tuloja ja kaikki kiiltävä on velalla maksettu. Kunnon pintaliitoelämää, ei vaan ymmärrä, aikuisia muka ja vielä kahden pienen lapsen vanhempia.

• mekkk

Sairaalassa ei ole hyvin palkattua vuorotyötä jos ei ole lääkäri mutta hyvä palkka kun on 4000-5000€ nettona niin voi sanoa että on hyvällä palkalla mutta joku sairaanhoitaja saa 2-3000€ nettona on ihan normi palkka.

• Pinta_Kiiltää

Hienovaraisuus, toisten kunnioittaminen ja huomioon ottaminen, solidaarisuus, humaanius.... mitkään näistä ei ole enään tavoiteltavia ominaisuuksia. Koska työelämässä suuremmat voittajat on ahneita, hyväksikäyttäviä ja puolirikollisia, on nämä myös ideaalit ominaisuudet muuallakin elämän osaalueilla.

Jos olisin uskovainen, sanoisin että saatana on jo ottanut vallan.

• Saatanaonihminen

Aivan mutta uskovaiset ovat manipuloinnin uhrien suurin ryhmä. Ei saatanaa ole vaan ihmiset jotka ovat ottaneet vallan. Kaikilla sairailla uskomuksilla voidaan laumaa johdatella. Kaikki uskonnon keksijät ovat vähintäänkin luonnevikaisia ja jopa psykopaatteja yhdistettynä. Keksiä pelottelua saada lauma käyttäytymään juuri niin kuin haluaa, käytetään ihmisen heikkouksia ja laumasieluisuutta, yhteisöön kuuluvaisuuden tunnetta HYVÄKSEEN. Sillä tienaa ja saa helpolla helpon elämän itselleen ja jälkeläisilleen.

Oli sitten uskonto, työelämä yhteisö tai perhe yhteisö niin ahneet voittajat, narsistiset luonnehäiriöiset pystyy pyörittämään alamaistensa joukkoa ihan mielinmäärin kuten poliitikot kansaa. Meille on iskostettu lujaan ettei auktoriteetteja saa vastustaa vaan pitää olla manipuloitavissa alistuvainen ja "näkymättömiä" ihmisen keksimiä henkiäkin kunnioittava joilla on nimiäkin mutta tässä en mainitse.

Ahneet pärjää kun ne saavat köyhät joukolla auttamaan niiden vaurastumista joka tasolla ihan lapsuuden perhe tasolta alkaen. Lapsettomat sisarukset kaikkein alimmalla tasolla hierarkiassa ja niiden pitää olla käytettävissä ja rahastettavissa ylemmän tason joka on uhrautunut tehtailemalla pari kakaraa ja sillä varjolla elämä on niillä niin "köyhää ja raskasta" ja ne tarvitsevat ison omaisuuden, muut eivät tarvitse yhtään mitään kunhan köyhyydessä kitkuttavat niin riittäköön se heille.

Köyhiltä hölmöiltä tullaan ottamaan ihan kaikki pois ja jos et vastusta niin viedään joka roponen mitä irti vaan saa ja ilmaistyö orjilta. Saatana on ihan ihminen eikä mikään henkiolento. Henget eivät vie yhtään mitään vaan ihminen.

• vituttaamuttalaumasielu

Vain ahneet menestyy ja köyhät hyppii heidän pillinsä mukaan. Teillä on kehittynyt perheen sisäinen hierarkia. Te perseaukiset olette valjastettu yhden rikkauksien keräämiseen ja kun teitä ei enää tarvita niin ette saa edes suihkusaippuaa. Älkää kuvitelko että saisitte itse apua jos sellainen tilanne tulisi.

Minä olin hyväuskoinen hölmö myös joskus Kun meillä oli talkoot niin ketään ei tullut ja vanhempia ei päästetty kun siellä oli joku kakara aina ns. sairaana ja tehtiin ihan selvästi kiusaa että älkää te vaan saako mitään apua. Perustelut, ei pääse kun on perhe mutta matkustelemaan ja juhlimaan he kyllä pääsivät ja aikaa siihen löytyi vaikka kuinka.

Projektin jälkeen meille alettiin pikku hiljaa hivuttautumaan täysi hoitoon passattaviksi ja mieheni sanoi että nyt riitti, tänne ei ole enää tulemista kun itse annoin periksi välttääkseen konflikteja kun sitä sokeutuu omaisilleen, ei näe tai ei halua nähdä todellisuutta kun on se rankkaa jos joutuu välit katkaisemaan kokonaan tai ottaan etäisyyttä mutta joskus se on pakko ja sellainen ihminen näkee hyväksikäytön paremmin jolla ei ole mitään suku- ja tunnesiteitä. Mieheni suvussa autetaan puolin ja toisin niin ettei kukaan ole pelkästään ottaja ja joku vain antajan roolissa. Päästän mieheni suvulleen talkoisiin ilomielin ja sitten jos me tarvitsemme apua niin saamme sitä, kukaan ei esitä mitään tekosyitä vaikka on perhe. Ihailtavan toimivaa ja rehellistä.

Perheen sisäinen hierarkia johtuu heikoista vanhemmista jotka nostavat yhden jalustalle eikä osaa sanoa EI. Alistuvainen vanhempi johdattelee muutkin samaan että pitää uhrata kaikkensa yhden puolesta kun hän tarvitsee apua niin mennään vaikka omalla kustannuksella. Muut ovat kuin pässejä narussa ja laumasieluja mennä lauman johtajan mukana tai pelkää ettei muuten ole hyväksytty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3265
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3043
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1842
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1767
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1701
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1379
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe