Rukan ongelma kehittyä

terttu_

Rukalla on suurinpiirtein 95% käyttökelpoisista rinnealueista hyödynnetty, joten uusille rinteille tai rinnealueille ei löydy sijaa. Se on huono asia kun ajattelee pidemmällä tähtäimellä. Riittääkö ihmisille se, että LASKETTELUKESKUS jonne ei ole luvassa uusia rinteitä enään jaksaa tuoda edes niitä vakikävijöitä kovin pitkään kun kehitys ei jatku rinteiden puolella. Asiallehan ei voida tehdä mitään, mutta itse en ainakaan haluaisi vuosia peräkkäin käydä paikassa missä rinteet on koluttu moneen kertaan läpi. Olen ihminen joka haluaa uutta, ja rinnebisnes ei toimi jos vuosia mennään ilman uudistuksia. Kauan lie enään Ruka suomen suosituin hiihtokeskus, onko enään? Minä tuossa taannoin kävin paljon rukalla vapaa-aikoina talvella pääsääntöisesti, mutta paikka vaihtui Tahkoon koska siellä kehitys porskuttaa selvästi Rukaa enemmän ja on päämääriä mihin halutaan pyrkiä! Olen lappeenrannasta kotoisin joten ajomatkaakaan ei tule kuin 1/3 osa rukalle ajamiseen.

Tahkolle suunnitteilla on aika muhkeita hankkeita ja toivottavasti saavat rahoituksen kuntoon! :)

Alla linkki josta pääset lukemaan uusimmat investoinnit:

http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/hullunrohkeat-ideat-sinkoilevat-tahkolla-nyt-visioidaan-tropiikkia-ja-lunta-saman-katon-alle/5753560

Terv. Terttu.

11

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollil1

Voi kyllä kehittyä muutenkin. Saisivat uusia ne vanhat tuolihissinsä kaikki. Etutuoli on suorastaan nolo, kuru ihan peestä.

• matkaonvainkilometrejä

Noh, Tahkolta ei puutu kuin tuo oleellinen, lumi. Joulun jälkeenkin oli ihan surkeaa. Rukalla lasketaan aina niin lokakuussa kuin vielä toukokuussakin. Saaruassa kesälläkin. Tehkää Tahko perässä!

• 365päiväähiihtoa

Olipa tosiaan mahtavaa laskettelua Rukalla lokakuun vesisateessa, alkaa olla jopa Levin MC-kisat marraskuussa aika kortilla. Taitaa ne alppikohteet olla parasta, ei voi paljon Rukan nyppylää verrata. Tahkolla lasketaan ihan samalla tavalla kuin Rukalla, lumen ja korkeuseronkin valossa.

• matkaonvainkilometrejä

Mitä mitä, eikö Tahkolla lokakuussa sada koskaan? Ja on eroa, joulukuussa lumitilanne on lähes aina Rukalla hyvä ja Tahkolla olematon /heikohko. Lisäksi olen ollut parikin kertaa myöhäisinä pääsiäisinä Rukalla. Olosuhteet kunnossa, tuskin on ollut Tahkolla muuta kuin sohjoa.

• lautaf

Olen samaa mieltä sinun kanssa, että Rukaa ei voida rinnekapasiteetin osalta kehittää, mutta muuten kyllä. Onhan se valitettavaa että jossain vaiheessa ne viimesetkin venäläiset lähtee rukalta alpeille.

• ytfkyfk

Ne jotka laskee paljon ovat menneet jo aikoja sitten alpeille, ei mihinkään kuusamon nyppylälle.

• matkaonvainkilometrejä

Puhumattakaan savolaisesta nyppyläntapaisesta.

• teukka28

Nimenomaan, nyppyläntapainen vaan ei nyppylä. Ruka kuuluu nyppyläkaartiin.

• 1500mieluummin
        matkaonvainkilometrejä kirjoitti:

Puhumattakaan savolaisesta nyppyläntapaisesta.

Joo Rukan ja Tahkon laskettelurinteiden korkeuserot ovat samat 200m.

• Rukarules

Voihan Rukalla tehdä muutakin kuin lasketella...kävellä /hölkätä vaikka karhunkierros 82km . kerran käveltiin tuo rinkat selässä paitsi vika 3 päivä ilman rinkkoja... hienot maisemat !!

• matkaonvainkilometrejä

Menossa Rukalle pääsiäisenä kolme yötä. Katsoin et siellä olis tuona aikana 8 sellaista bändiä /esiintyjää jotka olis kiva nähdä. Turhan haastavaa kolmelle illalle! Eli on tuo puoli Rukalla myös kunnossa. Tahkolla taisi käydä pari huippuesiintyjää pääsiäisenä mutta Rukan kattaus paljon laajempi ja bilepaikkoja enempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3052
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2921
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1772
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1681
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1640
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1293
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    Aihe