Marsut eivät tule toimeen

Apua_tarvitseva_

Hei,
minulla on noin 4/5 kk ikäinen tyttömarsu ja n. 3 kk ikäinen tyttömarsu. Nuorempi hankittiin, kun toinen oli n. 3 kk.

Nykyään vanhempi ei pääsä nuorempaa lähelleen, ja murisee sille möreästi ja kovaa. Jos nuorempi murisee hiljempaa takaisin, seuraa se, että a) vanhempi kävelee kumeasti muristen mökkiin johon mahtuvat molemmat, ja jää päivystämään ''ovelle'', ettei toinen pääse sisälle b) ne alkavat niskakarvat pystyssä kiertää toisiaan (ehkä 5 sekuntia) ja sitten nuorempi juoksee karkuun pomppien (näyttä oudolta, vastauksia?) Välillä isosta pesäkopista (kun ovat molemmat siellä) kuuluu vingahdus ja nuorempi juoksee pois. Jos aamulla jättää (nälkäisille marsuille) ruokakupin ja jää katsomaan, vanhempi menee ensin syömään, nuorempi tulee perässä mutta vanhempi ei tahdo päästää sitä syömään, ja sitten nuorempi hyppää vieressä olevan mäkin katolla, ja vanhempi peruuttaa pois, ja nuorempi syö sitten, mutta useimmin vanhempi (ja ahneempi) ehtii syödä melkein kaiken, ja tästä syystä nuorempaa syötetään häkin ulkopuolella.
Selvennyksenä vielä, molemmat syövät laadukasta ruokaa mustista ja mirristä, niillä on iso häkki, piilopaikkoja, heinää, vettä ja pehmeät makuupaikat, sekä niitä sylitellään, eikä nuorempaa lellitä, kuten jotkut ovat ehdottaneet.

Tämä ei kyllä toistu koko ajan, suurimman osan ajasta tulevat ihan hyvin toimeen ja joka päivä köllivätkin isossa pesämökissä yhdessä vieretysten. Sanoin tämän siksi, koska tekstini antaa ymmärtää että ovat koko ajan toistensa kimpussa, mutta se ei pidä todellakaan paikkaansa.

3

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja_

Auttaako joku);

• dfhdhfafhf

Ne on ainakin vielä sen verran nuoria, että eivät välttämättä ole saanneet "sovittua" kumpi on pomo. Jos nuoremman paino kasvaa tasaiseen tahtiin ja ei tunnu liian laihalta niin en näe ongelmaa. Tekstin mukaan tulevat minun mielestäni ihan hyvin toimeen. Ei tuossa tilanteessa oikeastaan voi tehdä mitään. Ehkä enemmän koppeja ja ruokapisteitä tai isompi häkki. Jos alkaa jatkuvasti tulla vertavuotavia haavoja ja toinen ei oikeasti saisi yhtään rauhaa niin sitten marsuja vasta erotetaan. Mun marsuilla on parin neliön aitaus, hirveästi ruokaa enkä silti oo nähnyt niitä kylki kyljessä.

• Johtuu siitä että ovat samaa sukupuolta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2532
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      22
      1536
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1342
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe