Kuinka pitkä koulumatka on ekaluokkalaisillanne? Miten he matkan kulkevat?
Meidän lapsemme joutuu kävelemään koulumatkan, joka on n. 3 km. Etukäteen vähän arvelluttaa, että onko matka liian pitkä pienen koululaisen kuljettavaksi. Aikaakin matkaan tietysti menee eikä kelitkään aina ole kovin hyviä.
Pitäisikö harkita vielä muuttoa ennen ensi syksyä vai olenko vain ylihuolehtivainen?
Ekaluokkalaisen kävelymatka
5
1304
Vastaukset
- Lapset 7 v
Omat kaksoset ovat nyt ekalla luokalla. Matka on n. 2 km. Vien heitä kouluun ja tuon heitä koulusta autolla joka päivä...
Ovat iltapäiväkerhossa niin, että itsekin ehdin olla töissä. - Tapiiri
Meillä poika 5 v ja olen jo tehnyt seuraavaa. Vaihdettiin asuntoa pojan tulevan koulumatkan takia. Poika menee ens vuonna eskariin ja haluan että hän saa kaverit eskarista kouluun, joten meidän piti jo toimia. Pojalla tuleva koulumatka olisi ollut 2,5 km. Matkahan ei ole sinänsä pitkä jos kyseessä olisi hieman isompi lapsi. Minä en henk.koht. ala menettää yöuniani ja pelkäämään työssä että pääseekö lapsi kouluun turvallisesti. Meillä pojan olisi osa matkaa pitänyt kulkea autotien varressa. Meillä ei myöskään ole mahdolllista kuljettaa poikaa kouluun. Aikaisempi asunto oli ihan ok, siinä ei ollut mitään vikaa mutta muutto tehtiin ihan puhtaasti siitä syystä että pojalla on turvallinen koulumatka. Lapsi on vähän aikaa vain pieni ja avuton ja meidän vanhempien on suojeltava lasta. Meillä mies oli aluksi vastaan muuttoa, mutta kyllä hänkin ymmärsi kun selitin että kyse on lapsen turvallisuudesta. Jokainen tekee tyylillään. Minä olen tyytyväinen kun koulun aika koittaa, niin meille se ei ainakaan matkan suhteen tuota ongelmia.
Ei millään pahalla,mutta itsekin olen eppuluokkalaisena kävellyt melkein 4km joka aamu ja sinä vuonna oli vielä pitkään melkein 30 asteen pakkasia (-86), enkä siitä kärsinyt. Ja sitä paitsi, tuo koulumatka on juuri sitä kovin puhuttua hyötyliikuntaa, kun puhutaan vähän liikkuvista lapsista ja nuorista. Meidän perheeseemme kuuluu eppuluokkalainen typy ja hän ainakin nauttii saadessaan itsenäisesti kulkea koulumatkan.Aikaa tuollaisen matkan kulkemiseen kannattaa varata vähintään puoli tuntia, mutta kannattaa harjoitella koulureitti reippaasti etukäteen ja usein, lopuksi itsenäisesti, eli esim. jätät lapsesi kulkemaan reitti ja menet itse autolla tai pyörällä etukäteen ottamaan koululle vastaan, näin näette, kuinka paljon aikaa menee.
- lapsesta
Paljolti riippuu siitäkin onko lapsi paljon kulkenut yksiseen? Jos matka on turvallinen ja pimeällä valaistu, ja lapsi ei pelkää, niin uskoisin että pärjää.
Mutta tietysti voimien mukaan, vaikka juoksenteleehan lapset päivät pitkät monia kilometrejä leikkiessäänkin ulkona.
Se on kokaisen lapsen kohdalla niin erilainen. Meillä koulu on onneksi tien toisella puolella, ja ei edes autotietä tarvi ylittää, kun tien alla on alikulkutunneli.- carita
Meiltäkin kouluun melkein 3km. Onneksi tyttö on reipas ja rohkea eikä pelkää. Viime syksynä alkoi koulu ja tietysti väsytti koulun jälkeen kun oli kävellyt koulusta kotiin. Lomaa pidin kun koulu alkoi, käveltiin yhdessä alkuun kouluun ja menin kävellen vastaan. Viikko kun oli kulunut tyttöni suuttui ja sanoi että pidät mua ihan vauvana että minä kyllä osaan mennä yksin ja en saanut enään mennä saattamaan.
Nyt tosin on päässyt tämän talviajan lähistöllä asuvan äidin/isän kyydissä kouluun. Ei ainakaan ole niin väsynyt kun tulee koulusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136