Voltilla 300 tml eli 480 tkm

Volttari

Ei ongelmia ja akut toimivat kuin uutena. Kun auto on ollut lähes koko ajan ajossa, ei pelkällä ladatulla sähköllä ole ajettu kuin kolmannes. Keskikulutus koko ajalta alle 4 l/100km.

http://www.gminsidenews.com/articles/this-chevy-volt-just-turned-300000/

Tekniikka ja auton luotettavuus ovat paljon paremmalla tasolla kuin olisi uskonut. Toyota Prius tunnetaan luotettavana autona, mutta Volt ei häpeä yhtään sen rinnalla. Ajettavuuskin on kuitenkin aivan eri luokkaa kuin Toyotoisssa.

20

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämmästyin

      Onko toi sun autosi?

    • IkävääVolt

      Olen ajanut ko autolla noin 300km - kulutus nousee aika nopeasti matkavauhdin noustessa. Sisätiloilta liian pieni, varsinkin takana tukala istua kun pituutta on 190cm, pää kolkkaa kattoon jatkuvasti. Muuten ihan mukava ajo-ominaisuudet ok, mutta tehoa saisi olla hieman enemmän. Odotan toisen sukupolven mallia - jota ei Suomeen tuoda, ikävää. Opelin osalta en osaa sanoa milloin uusi Ampera tulee - sama auto mutta kovempi hinta....vielä ikävämpää.

      • arrikoski

        Minulle on jäänyt käsitys, ettei uuden Voltin tulosta edes Amperana ole vielä varmuutta. Sen sijaan Chevrolet Bolt on tulossa ensi vuonna nimellä Opel Ampera-e. Se ei siis ole hybridi vaan sähköauto.


      • Kiinnostaa_edelleen

        Voi olla, että näin käy - eli Amperan seuraavaa versiota saadaan odottaa. Voltin uusin versio houkuttaisi, mutta sitä ole toistaiseksi saatavilla Suomesta. Puhdas sähköauto ei ole minun tarpeisiin sopiva auto, hyvä ladattava hybridi olisi.


      • priius

        Ladattava Prius on tulossa ehkä ensi vuonna. Jotenkin hybridi-innostus tuntuu laimealta tällä hetkellä, vaikka Volkkarikin on nyt mukana.


      • Kiinnostaa_edelleen
        priius kirjoitti:

        Ladattava Prius on tulossa ehkä ensi vuonna. Jotenkin hybridi-innostus tuntuu laimealta tällä hetkellä, vaikka Volkkarikin on nyt mukana.

        Itse asiassa ei tunnu laimealta lainkaan. Mersu, BMW, VW, Volvo ja moni muu tuo markkinoille uusia plug-in hybridejä kiihtyvään tahtiin. Prius ei ole innostanut, tuskin uusikaan prius innostaa.


      • priius

        Laimealta siis minusta tuntuu ihmisten kiinnostus niihin. Johtuisikohan sitten hinnasta. Perheautoksi luokiteltava ei-ladattava hybridi sentään löytyy Toyotalta eli Auris farkku alta 30 tonnia. Vastaavia ladattavia pitäisi saada 30-35 tonnin välille. Mihin uusi Volt/Ampera hinnaltaan nyt sijoittuisikaan. Vanhahan oli juuri sen verran liian kallis, ettei käynyt meillä oikein kaupaksi. Minusta sen 1.5-litrainen vapaasti hengittävä olisi pitänyt heti lähdössä vaihtaa 1.0 turboon. Se olisi pudottanut autoveroa.

        42 tonnia on vain liikaa, jotta autoja myytäisiin riittävästi. Eikä uusi ladattava Priuskaan taida sen alle jäädä.


      • Tahtoo_auton
        priius kirjoitti:

        Laimealta siis minusta tuntuu ihmisten kiinnostus niihin. Johtuisikohan sitten hinnasta. Perheautoksi luokiteltava ei-ladattava hybridi sentään löytyy Toyotalta eli Auris farkku alta 30 tonnia. Vastaavia ladattavia pitäisi saada 30-35 tonnin välille. Mihin uusi Volt/Ampera hinnaltaan nyt sijoittuisikaan. Vanhahan oli juuri sen verran liian kallis, ettei käynyt meillä oikein kaupaksi. Minusta sen 1.5-litrainen vapaasti hengittävä olisi pitänyt heti lähdössä vaihtaa 1.0 turboon. Se olisi pudottanut autoveroa.

        42 tonnia on vain liikaa, jotta autoja myytäisiin riittävästi. Eikä uusi ladattava Priuskaan taida sen alle jäädä.

        Voltin ja Amperan hintaerohan oli liki käsittämätön, sama auto eri koristukset.
        Koneena oli ensimmäisessä versiossa 1.4 vapari 86hv. Turbo olisi auttanut ahneuden lisäksi asiaa.

        Volttia on Jenkeissä myyty kohtuullisesti ja Amperaa Euroopassa huonosti.

        Toivon, että toisen sukupolven 1.5L 101hv versio tulisi myös Suomeen. Jenkkilän hinta näyttäsi olevan luokkaa 33-38k$.

        Sopiva hinta jolla autot menisi hyvin kaupaksi on max 30.000€. Itse voisin maksaa max 33.000€ - en yhtään enemmän.


      • Muut_vasta_opettelee
        Kiinnostaa_edelleen kirjoitti:

        Itse asiassa ei tunnu laimealta lainkaan. Mersu, BMW, VW, Volvo ja moni muu tuo markkinoille uusia plug-in hybridejä kiihtyvään tahtiin. Prius ei ole innostanut, tuskin uusikaan prius innostaa.

        hybridin tekoa eikä se ole näköjään helppoa. Katsotaan vaikka Volkswagenin latausongelmaa ajamattomissa autoissa tai Audin vetääntymistä koko hybrideistä pari vuotta sitten.


      • Turbo_ja_hybridi
        Tahtoo_auton kirjoitti:

        Voltin ja Amperan hintaerohan oli liki käsittämätön, sama auto eri koristukset.
        Koneena oli ensimmäisessä versiossa 1.4 vapari 86hv. Turbo olisi auttanut ahneuden lisäksi asiaa.

        Volttia on Jenkeissä myyty kohtuullisesti ja Amperaa Euroopassa huonosti.

        Toivon, että toisen sukupolven 1.5L 101hv versio tulisi myös Suomeen. Jenkkilän hinta näyttäsi olevan luokkaa 33-38k$.

        Sopiva hinta jolla autot menisi hyvin kaupaksi on max 30.000€. Itse voisin maksaa max 33.000€ - en yhtään enemmän.

        eivät sovi helposti samaan autoon. Hybridissä moottori pysähtyy jatkuvasti ja kuinka pyörivän turbon voiteli järjestettäisiin. Kai se mahdollista olisi mutta olisiko järkevää.


      • vantheman

        Ei se taida olla sen kummempaa kuin start-stop-autoissakaan. Tietokone tutkii aina olosuhteet ennen kuin pysäyttää moottorin. Jos turbo vaatii jäähdytystä, ei moottoria sammuteta heti. Vesi- ja öljypumput ovat muuttumassa sähköisiksi joka tapauksessa, joten voisihan niitä pyörittää tarvittaessa moottorin sammutuksen jälkeenkin.


      • Tahtoo_tämän
        Turbo_ja_hybridi kirjoitti:

        eivät sovi helposti samaan autoon. Hybridissä moottori pysähtyy jatkuvasti ja kuinka pyörivän turbon voiteli järjestettäisiin. Kai se mahdollista olisi mutta olisiko järkevää.

        Volt / Ampera eivät ole hybridi vaan sähköautoja joissa on apumoottori - veto tapahtuu aina sähköllä, kone ei käynnisty ja sammuile jatkuvasti ajon aikana.
        Tekniikka ei estä millään tavalla turbojen käyttöä. Tämän päivän mallilla ajaa pelkällä sähköllä, jos akun ladattu täyteen 53 mailia. Tarkoitus on, että ihmiset lataavat tolpasta autonsa ja ajavat sähköllä suurimman osan matkaa ja jos akun lataus laskee liikaa apumoottori alkaa ladata akustoa. Aika monelle riittää 53 mailin toimintamatka - minun työmatka on noin 30 mailia ja lataus mahdollisuus molemmissa päissä. Siksi uusi Volt kiinnostaisi kovasti.


    • arrikoski

      Myös Hondalla oli kevythybridejä joku vuosi sitten. Kannattavuus tarkoittaa kuitenkin isoja myyntimääriä ja niihin ei ole päässyt kuin Toyota. Jossain osui silmiini juuri artikkeli, jossa kerrottiin uuden Voltin olevan tällä hetkellä myydyin ladattava auto Yhdysvalloissa. Ehkä senkin tuotanto voi olla jo kannattavaa.

      • Pieni_ero

        Voltin uusin versio on myynnyt hyvin ja odotan, että ko autoa saisi myös Opelin tai Chevyn nimellä - sen verran hyvältä vaikuttaa. Tosin kyseessä ei ole hybridi vaan sähkökäyttöinen auto jolla on ns apumoottori ja akku. Veto tapahtuu aina sähkömoottorilla.


    • arrikoski

      Rapakon takaa alkaa kuulua uutisia Chevrolet Boltista eli Opel Ampera-e:stä. Sen on kerrottu ylittäneen tavoitteena olleen 200 mailin eli 320 kilometrin ajomatkan yhdellä latauksella. 200 mailia on siellä raja, jolla merkittävä osa ihmisistä on valmis vaihtamaan sähköautoon. Se on myös Tesla model 3 ilmoitettu latausväli.

      • Hyvä_parempi

        Sillä erolla, että nämä ovat puhtaita sähköautoja ilman apumoottoria. Toki kiinnostavia, mutta eivät minulle. Haluan apumoottorillisen auton jossa on noin 80-100km toimintasäde sähköllä ja loput bensalla jos on tarvetta.


      • priius

        Tulossa olevan ladattavan Priusin toimintasäde on kuulopuheiden mukaan 35-40 km luokkaa.


      • arrikoski
        priius kirjoitti:

        Tulossa olevan ladattavan Priusin toimintasäde on kuulopuheiden mukaan 35-40 km luokkaa.

        Uudessa Tekniikan Maailmassa puhuttiin jopa 50 kilometristä! Ehkä onnistuu jossain optimiolosuhteissa.


    • Hybridionhistoriaa

      On selvää että innostus hybrideihin on laimennut kun uudet vähäpäästöiset autot pääsevät käytännössä samoihin kulutuslukemiin ilman kalliita ja tilaavieviä akustoja.

      Toisaalta, täyssähköautot kulkevat satoja kilometrejä yhdellä latingilla ja keski-Suomessa kun pikalataa 20 minaa niin pääsee Lappiin asti.

      • priius

        Maahantuojan mukaan puolet Toyota Auriksista myydään hybridinä. Se ei tietenkään ole ladattava malli, mutta hybridi kuitenkin. Sähköautot eivät pysty muuten vielä Suomen läpi ajoon yhdellä pikalatauksella eivätkä kahdellakaan. Ehkä viisi voisi olla totuus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe