Jokohan vaihtareet alkaneet?

Lady50plus

Täytin joulukuussa 51v ja mensut on lähes loppuneet ihan siten, että pari tippaa tulee 2 kertaa vuoden sisällä.

En käytä mitään hormoneja.

En osaa sanoa onko kuumat olot tulleet siitä, kun muutenkin on ollut lämmintä.

Painoni on vähän tippunut, vaikka olen muutenkin hoikka.

Saa nähdä mitä vielä tulee eteeni. Aloitin viikko sitten pyöräilemään ja arkisin 10km, ylä ja alamäkeä. En tiedä muokkaako pyöräily minun vartaloa, mutta turhaa kiloja ei kerry.

2

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ladyplus

Kyllä vain, vaihtarit on alkaneet, koska mensuja ei ole tullut enää vuoteen.

Eipä ole runsaasti oireita, vaan harvoin tulee yhtäkkiä kuuma olo. Öisin en aloita nukkumaan peiton alla, vaan ohkasen pyyhkeen alla ja aamuyöstä vedän peiton päälleni.

Hyötyliikuntaa harrastan. Pyöräilen joka viikko yhteensä yli 50km johon sisältyy useita ylämäkiä. Hengitystekniikkaa kehitän ja siksi jaksaa ylämäetkin hyvin polkea.

• jhhdfgsdfds

Toiset määrittelevät vaihdevuodet pois jäävillä kuukautisilla. Omasta mielestäni kyseessä on kuitenkin prosessi, sillä naishormonit alkavat aleta jo paljon aiemmin (monihan ei tule enää raskaaksikaan yli 40-vuotiaana - tosin sitä ei kukaan kohdallaan voi varmaksi sanoa). Itse sain kuumia aaltoja kuukautisten kieppeillä alle 40-vuotiaana, vaikka kierto oli vielä säännöllinen. Nyt kierto on hieman lyhentynyt.

Itsekin koen liikunnan positiivikseksi asiaksi, sitä kannattaa jatkaa! Lihasmassa on naiselle hyväksi. Uskon, että moni lihoo siksi, että käyttämättömyyttään lihakset surkastuvat, mutta ruokahalu säilyy ennallaan tai paranee. Tiedän monia, jotka ovat alkaneet liikkua ja laihtuneet vaihdevuosien jälkeen. Jos meinaat laihtua liikaa, varmista, että saat riittävästi proteiineja ja energiaa. Liikkuvalla naisella kuluu myös rautaa, tosin ei yhtä paljon kuin vuotojen aikaan. Eli kannattaa varmistaa, että saa riittävästi ravinteita keholleen!

Suurin haitta liikunnasta lienee, että samalla saa aurinkoa siinä iässä, jolloin iho kurtistuu muutenkin. Eli riittävän suojaava vaatetus ja/tai hyvä aurinkovoide ovat tarpeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2594
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe