Miten tulkitaan työ jossa, työsopimuksessa lukee työaika 0-40 tuntia viikossa, mutta käytännössä työntekijä tekee kokopäiväistä työtä, eli joka päivä 8h ilman välipäiviä tai lyhennettyjä päiviä.
Kumpi voittaa?
osa-aikatyöläinen tekee täyttä päivää
1
122
Vastaukset
- puljullatöitä
tulkitaan ilmeisimmin niin, että ne täysaikaisen tunnit maksetaan, mitkä tehnyt. Olen itse sopparilla kolmen vko jakso, nolla-111 h.
Näitä nollasoppareita on siksi ta:n hyvä käyttää, että kun tilausta milloin on vähemmän, voi roikuttaa tekijää tarvitsematta maksaa palkkaa tyhjästä. Ja, kiertää joitain muitakin juttuja siinä.
Jos tosiasiassa työsi on koko ajan täysaikaista, huomauta asiasta työnantajallesi, kysy normaalia sopimusta.
Sinänsä lomathan sinulle kertyy tavallisesti. Sairasajoilta saat jotain, ja mikään muu ei muuttuisi kuin sopimuksen teksti, ja se että työnantaja maksaisi hiljaisinakin aikoina täyden palkan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732825
- 642713
- 681802
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161590- 201570
- 151412
- 481277
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229