Terve vaan,
Olen askarrellut tämän kysymyksen kanssa jo vuosia ja tänään koitin taas googlettaa, kun tuli taas mieleeni. Mihin perustuu ihmisen kyky käskeä villieläintä, tai vaikkapa yksittäistä ampiaista yhtä lailla, kun hyökkäävää maa-ampiaispesää? Omista kokemuksistani on useita todistajia ollut paikalla, joten en voi todeta kuvitelleeni tilannetta.
Itse olen Jeesuksen seuraaja ja tunnen kirjoituksista sen verran, että vanhassa Testamentissa Jumala määräsi kaiken luodun ihmisen hallinnan alle, mutta miksi asiasta niin harvoin kukaan mitään julkaisee?
Onko siis muilla kokemuksia eläinten ohjaamisesta käskysanalla tms?
Ampiaiskäsky, eli miksi ne tottelevat kun käsken?
MokS
2
95
Vastaukset
- Se.toinen.tollo
Kyllähän ampiainen uskoo puhetta. Olen itse ihmetellyt samaa asiaa jo muutaman vuosikymmenen.
- totta_töriset_näin_on
Ampparit on hiton ystävällisä. Yks tuttu ampiainen hakee mulle rapulakaljat kun itellä niin kova tarra uamusella. Ite se amppari ei juo. Eläimet on ihmeellisiä, kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209