Oliko se ennen semmonen leipomus kun rännikkä? Muistelen joskus kuulleeni. Onko se joku piirakka tai rönttönen, semmonen käsitys on. Ei mitään ripsipiirakkavastauksia, kiitos.
Rännikkäjuttu
4
1812
Vastaukset
- nikelli
Minä muistan kun olin pieni että äiti leipoi ränniköitä viikonlopuisin ja se oli riisipiirakka. Sen koko oli vaan isompi mitä nykyään tehdään eli ison rieskan kokoinen. Niin ,et halunnut mitään riisipiirakka vastauksia mutta kerron nyt kuitenkin
- rännikkätä
Joo tekiväthän ne ennen emännät porkkanaränniköitä jotka olivat isoja rieskan kokoluokkaa. Saattoi täytteenä olla muutakin esim mustikoita, naurista, perunamuusia.
- Anonyymi
Muistan äitini tehneen ränniköitä myös mannaryynitäytteellä. Tietysti myös perinteisesti riisi- , porkkana-, ja perunatäytteellä.
Ja hyviä olivat kaikki!
Mitähän sanoisi 2000- luvun teini rännikän olevan?😏 - Anonyymi
Rännikkä juttu Joensuusta. Blonti laihdutti monta vuotta ,punnitsi itsensä suihkun jälkeen. Kerran punnitessaan jotain vilahti mahanalta ja katsoessaan toisen kerran rännikkä iski silmää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743002
- 712881
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241667
- 261632
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279