Minua kiinnostaisi tietää, millaiselta pohjalta Jyväskylän KTM-tutkintoon erillisvalitut ovat hakeneet? Paljonko taustapisteitä olette saaneet, paljonko tradenomit ovat joutuneet tekemään korvaavia/joutuivatko tekemään mitään? Millaisella keskiarvolla olette hakeneet? Myös muiden yliopistojen KTM-erillisvalinta kiinnostaa, kokemuksia olisi kiva kuulla :)
Jyväskylän yliopiston KTM-ohjelmaan erillisvalinta
4
1080
Vastaukset
- Entinenhakija
Jyväskylästä on se kokemus ettei yo pidä amkilaisia juuri minään. Hain pari vuotta sitten 4.3 keskiarvolla stipendioppilaana eikä minua hyväksytty. Juttelin erään proffan kanssa ja hän kehotti suoraan hakemaan kandin kautta maisteriksi. En tiedä miten tänä vuonna mutta epäilen että ottavat ketään amkin puolelta maisteriksi paitsi ehkä englanninkielisiin ohjelmiin. Pääsin sisään muualle maisteriohjelmaan ja olen ihan tyytyväinen. Jyväskylän työtilanne on tosi huono.
- kjbnm
Yleensä tradenomit joutuvat tekemään runsaasti täydentäviä opintoja, mikä rasittaa yliopistoa. Tästä johtuu, että maisteriopintoihin otetaan mieluummin kandeja, jotka eivät tarvitse lainkaan tai ainakaan paljoa täydentäviä opintoja.
Hakijoita on enemmän kuin voidaan ottaa ja kandien joukossa on hyviä hakijoita yllin kyllin. Näistä tulee maistereita vähemmällä kuin tradenomeista. Tämä on tärkeä näkökohta, kun yliopiston resursseja niukennetaan.- joo24ewrwr
Siksipä juuri Tampere3 hanketta tehdään. Sieltä voi halutessa hakea vaikkapa YO maisterin tradenomin papereilla kun on 3 korkeakoulua saman katon alla. Säästää rahaa ja vaivaa.
- niinakgykk
Mä pääsin sisään restonomi-amk papereilla suoraan maisterivalintaan :O
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682600
- 622562
- 681752
- 241577
- 201500
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91440- 151362
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81167- 251086