KOKOTERÄSKORI
02_histoire_innovation_carrosserietoutacier20-luvun alussa auton korit koostuivat puukehikosta, joka oli kiinnitetty alustalle ja peitetty pelleillä. André Citroën korvasi menetelmän kokonaan teräksestä valmistetulla korilla vuonna 1923 suorittamansa Yhdysvaltain-matkan jälkeen. Siellä hän oli nähnyt uuden menetelmän käytössä Buddilla.
Kokoteräskoriksi ristitty rakenne toi mukanaan useita etuja. Vankka ja jäykkä kori oli turvallisempi mutta myös mukavampi. Se oli ensimmäisenä B10-mallissa lokakuussa 1924 ja yleistyi kaksi vuotta myöhemmin upouuden B14:n myötä. Vuonna 1934, kun markkinoille tuotiin etuvetoinen Traction Avant, kokoteräskoria pidettiin vielä ennakkoluulottomana ratkaisuna. Se yleistyi autoissa vasta 50-luvulla.
Citroen- innovaatioita
Xsanttu
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041801
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151591- 1441559
- 1011485
- 791407
- 1191249
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2761188- 691061
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181034- 381002