Acutan surkea ns. palvelu

Eiikinäenään

Jouduin todella monen vuoden jälkeen käymään suomalaisessa sairaalassa.
Oli pakko mennä ensiapuun pahojen kipujen takia.

Acutassa sitten jouduin istumaan yöllä yli 7 tuntia. Erään miehen tiedustellessa minun kanssani vuoroa, ilmoitti sairaanhoitaja (????) isoon ääneen, että LÄHTEKÄÄ POIS, MENKÄÄ MUUALLE!!

Kukaan ei varmasti siellä istu huvikseen montaa tuntia.

Noh, lääkäri nyt sitten oli ihan turha tyyppi, ehdotti HOMEOPATIAA, jota itse pidän enemmän uskomustieteenä ja lähinnä huijauksena.

Mitään apua en saanut, kivut vain jäi, väsynyt ja ärtynyt olo tuli mukana.

En ole käynyt suomalaisessa ns. terveydenhuollossa vuosiin, hoitovirheiden takia. En voi millään tavalla luottaa alan edustajiin tässä maassa, ja Acutan touhu ei sitä lisännyt, vei ne viimeisetkin rippeet.

56

3750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostaa.kerro

Miten kävi? Oletko vielä hengissä?

• IhmettelenVaan

Miksi siis tulit takaisin Suomeen?

• Taasnäitätekosairaita

No et ainakaan kuolemn kielissä ole kun täällä valitat. Ihan saman olisin sanonut, koska yleensä ne jo jotka urputtaa eniten on sairaita vähiten. Ne jotka on TODELLA kipeitä ovat hyvin hiljaa tai sitten ulvovat kurkkutorvi suorana. Mene yksityiselle.

• Mitäsittenvaikka

No huh huh Taasnäitätekosairaita. Vissiin ite oot joku Acutan hoitaja, ainakin v-mäisestä asentestasi päätellen. Kyllä se kuolema sinutkin joskus korjaa. Toivon, ettet ole Taysissa silloin hoidettavana.

Mene itse rahattomana yksityiselle, kehoitan, kun joskus apua tarvitset, kaipaat terveyttäsi, tai muuten vaan olet huolissasi, niin saat oikein sinäkin kokea sen, miltä tuntuu joutua loukkuun oman taloutensa ja terveytensä kanssa. Et ole tainnut koskaan kokea? Odota rauhassa, joudut sinä senkin valinnan vielä elämässäsi tekemään.

Missään en ole minäkään niin hirveitä kauhutohtoreita ja itsekeskeisiä "hoitajia" (pikemminkin *ittuilevia heitteillejättäjiä) tavannut, kuin Suomessa Tampereella kunnallisella puolella Acutassa.

Hoitohenkilökunnan "kaikkitietävyydellä" ei ole mitään rajaa, kenestäkään potilaasta he eivät tippaakaan välitä ja mitään apua eivät periaateperusteella anna, ellei ole tyyliin tajuton, makaa omassa veressään ja ole jo muutenkin selvä tapaus. Ja silloinkin, eivät viitsi kauheasti vaivautua likaamaan käsiään, kun ei ole tarpeeksi kokemusta ja lisäpisteitä antava tapaus, vaan ihan tavallinen joku pummi, josta ei oikein edes tarvitse välittää kun on täällä taas vaan ulisemassa.

Useimmat Taysin hoitajat on nuoria pätijä-tyyppisiä käskyttäjiä, kenelle ei mene jakeluun se, että potilas kyllä kuulee, näkee, tuntee ja aistii ihan itse. Ihan ilman, että heidän täytyy hoitajana lääkärille tai ylilääkärille kokoajan esitellä "osaamistaan" tämän potilaan suhteen (ts. hoitajan ego tulee ensimmäisenä, lääkärin miellyttäminen toisena, oma palkkapussi kolmantena, kollegat ja heidän kanssaan yhteen hiileen puhaltaminen neljäntenä, työajat ja oma jaksaminen viidentenä, plaa plaa jne... ja potilas onkin sitten enää se este, joka estää kaikkea tätä hoitajalle itselleen tärkeää tapahtumasta). Sairasta touhua.

En ole koskaan saanut niin tylyä, epäinhimillistä, nöyryyttävää, alistavaa ja henkisesti traumatisoivaa kohtelua kuin mitä olen Acutan hoitohenkilökunnalta JOUTUNUT, HUOM JOUTUNUT, pakotettuna vastaanottamaan. Kenenkään ei tule missään olosuhteissa joutua sellaisiin käsiin, jossa oma henki on vain heittopussi ja palkkapäivä ja "joku muu" se mikä todellisuudessa on tärkeintä.

Ja ne lääkärit ja hoitajat, jotka eivät tajua tai vähättelevät oman alansa ja siellä tapahtuvien väärintekojen vakavuutta, ovat itse niin paatuneita, etteivät edes enää osaa katsoa asiaa toisesta kulmasta. Silkkaa henkistä laiskuuttaan ja typeryyttään! On helpompi olla sanomatta mitään, kun ei se kuitenkaan auta, eikö? Raha ja ylivalta, sitähän se on mitä Taysissa tavoitellaan, ei terveyttä, apua tai parantamista. Ja mihin muuhun kuin syyttömään, heikkoon ja sairaaseen sitä pahaa oloaan on helppo tunkea ja ylivaltaansa testata ja opetella lisää manipulointia numeroiden kanssa.

Se on kuulkaa niin, että näiden rahan perässä olevien nuorten hoitajien kanssa ei kannata kunnallisella puolella verikokeen ottamista pidemmälle mennä. Köyhyys näkyy ja tarttuu, asenteissa. Mielenrauhallakin on hintansa, joskus yllättävänkin korkea ja pahinta on se, ettei apua saa vaikka maassa anelisi. Ja sellainen on henkistä väkivaltaa.

• Nykyaika_on_karua

Olet asian ytimessä. Muilta paikkakunnilta löytyy samainen "hierarkia" potilas/hoitaja/lääkäri- suhteissa. Ensimmäisenä tulee työntekijöiden duunipaikka ja sen sosiaaliset sekä ammatilliset normit, sen jälkeen vasta hoitotyö ja potilastyytyväisyys. Se on surullista. Potilas pakotetaan robotiksi, koska hoitohenkilökuntakin moiseen pakotetaan. Onko se potilaan kohtalo?

• Puttepossu1

8h odotusta kivun kanssa, lääkäri oli kuin toiselta planeetalta. Kirjoitti pillereitä ja diagnoosiksi obesiteeti. Ikä 28v painan 110kg ja penkki 250kg, kyykky 350 ja mave 350kg. Et silleen!

• Oikeavoimamies

Tiedän tunteen! Olin pariviikkoa sitten polvikivun takia lähetteellä tays pääsin jonnekkin isoon huoneeseen jossa roikkui rättejä seinillä näköesteenä. Kuuntelin kun hoitajat kailottivat ison ääneen " nuori jätkä parkuu lihaskipuaan, söis vähemmän ja liikkuis enemmän.. muka voimamies, läsähän tuo on?

• Puttepossu2

"Oikea voimamies" nähdään salilla!

• Oikeavoimamies2

Älä mulle suutu? Hoitsut soittelivat poskea, niille ei kannata puhua mitään. Ne vääntävät sun sanoista vitsejä jota ne sitten kailottavat isoon ääneen!

• kkhgfdd

"Ikä 28v painan 110kg ja penkki 250kg, kyykky 350 ja mave 350kg." Eli oot roinannu ittes paskaks ja nyt sit kunnalliseen hoitoon... Mene vaan sinne yksityiselle hoidattaan ja maksa itse.

• Hehhehheheee
        Oikeavoimamies kirjoitti:

Tiedän tunteen! Olin pariviikkoa sitten polvikivun takia lähetteellä tays pääsin jonnekkin isoon huoneeseen jossa roikkui rättejä seinillä näköesteenä. Kuuntelin kun hoitajat kailottivat ison ääneen " nuori jätkä parkuu lihaskipuaan, söis vähemmän ja liikkuis enemmän.. muka voimamies, läsähän tuo on?

Joo voin uskoo. Ne hoitajat kailottaa aika kovaan ääneen siä kaikkee, etenkin ne miehet. Jotenkin todella ylimielisiä vaikka näyttää itte retkuilta suoraan sanottuna. Naiset oli asiallisia. Miten tollaset voi olla ees hoitajani, hohhoijaa. On todella väärällä alalla. Häpeen niitten puolesta mutta kyllä niilläkin kolahtaa omaan nilkkaan, nou hätä.

• Toffeefarmi
        kkhgfdd kirjoitti:

"Ikä 28v painan 110kg ja penkki 250kg, kyykky 350 ja mave 350kg." Eli oot roinannu ittes paskaks ja nyt sit kunnalliseen hoitoon... Mene vaan sinne yksityiselle hoidattaan ja maksa itse.

Tollanen 250kg penkis on ihan normi veto ei tarvi ku pumpata pari talvee ni jokaine saa tommotteet raudat ylös

• Penttikovis

Mä sain 150kg penkistä puolenvuoaden jälkeen ja painan 78kg eli aikas hyvi

• kurjaa
        Hehhehheheee kirjoitti:

Joo voin uskoo. Ne hoitajat kailottaa aika kovaan ääneen siä kaikkee, etenkin ne miehet. Jotenkin todella ylimielisiä vaikka näyttää itte retkuilta suoraan sanottuna. Naiset oli asiallisia. Miten tollaset voi olla ees hoitajani, hohhoijaa. On todella väärällä alalla. Häpeen niitten puolesta mutta kyllä niilläkin kolahtaa omaan nilkkaan, nou hätä.

Todistettu on. Jos hoidettava on sellaisessa kunnossa ettei kykene sanomaan mitään puolustuksekseen ääneen kailotetaan potilastietoja kaikille läsnäoleville. Luullaan ettei vieressä makaava potilas kuule. Sairaudesta tehdään herjaa ja kipuja vähätellään. Ei ole ammatillista käytöstä, mutta jostain syystä Yliopistollisen sairaalan toimenkuvassa ihan normaalia ja hyväksyttyä.

• Anonyymi
        kurjaa kirjoitti:

Todistettu on. Jos hoidettava on sellaisessa kunnossa ettei kykene sanomaan mitään puolustuksekseen ääneen kailotetaan potilastietoja kaikille läsnäoleville. Luullaan ettei vieressä makaava potilas kuule. Sairaudesta tehdään herjaa ja kipuja vähätellään. Ei ole ammatillista käytöstä, mutta jostain syystä Yliopistollisen sairaalan toimenkuvassa ihan normaalia ja hyväksyttyä.

On todella törkeää kun kaakattavat niin omia asioitaan kuin muitakin.🤣

Yksin saa potilas maata maata kipuineen. EDES vettä ei tuoda. Mehusta puhumattakaan. Vaikka kuinka kauan petissä makaisi niin ei mitään välipalaakaan tuoda.

Nälkäisenä makuutetaan kamalan monia tunteja.

Missä potilaan oikeudet?

• Anonyymi
        Toffeefarmi kirjoitti:

Tollanen 250kg penkis on ihan normi veto ei tarvi ku pumpata pari talvee ni jokaine saa tommotteet raudat ylös

😂😂😂

• Anonyymi

Sama kokemus. Acutassa parantumattoman syövän oireiden kanssa ja diagnooseissa luki mm onesiteetti. No sehän toki olikin oleellinen asia syöpäpotilaan kivuissa!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama kokemus. Acutassa parantumattoman syövän oireiden kanssa ja diagnooseissa luki mm onesiteetti. No sehän toki olikin oleellinen asia syöpäpotilaan kivuissa!!

Obesiteetti siis

• Hatanpääläinen

Joo niinpä, hoitsut puhuvat tiskinsä takana mitä sylki suuhun tuo. Ei kannata välittää.. luulisi lääkäreitten olevan päteviä? Kyseessä on sentään yliopistollinen sairaala? En tiedä onko exhatanpään ja TAYS välillä jokin älyllinen seinä, ennen sen huomasi selkeästi?

• Hyvinvointialantekijä

TAYS ensiapu toimi loistavasti! Nykyään acutan toiminta on kuin tv-sarjasta?

• Lääkärinä30v

Acutan päivystysmaksu 34€/5h eli 6.8€/h hinta kohdallaan laadusta ei sanaakaan. Samat lääkärit yksityispuolella 78€/0.5h eli 156€/h palvelu on erinomaista, hoitajat hymyilevät ja kyselevät vointiasi jne... Suomessa köyhyys sairaalle on yhtäkuin acutaan meno!

• apua.saanut

Aina on Acutasta apu löytynyt. Se on pääasia. Sinne voi mennä köyhäkin huoletta. Se on paljon

• asiantuntevaa

Itse olin viimekuussa ensiavun kautta TAYS ja todella hyvää hoitoa ensikosketuksesta viimeiseen kun kävelin ulos talosta.
      Acutan ja sire sain asintuntevaa ystävällistä ja oikeaa kohtelua ja hoitoa.
      Toki kokemusta ei ole muusta kuin synnytyksistä ja sappirakon poistosta sekä suonikohjujen leikkaus.

KIITOS TAYS hyvästä ja asiallisesta hoidosta ja kohtelusta.

• menkääambulanssilla

Menkää ambulanssilla acutaan niinkuin minäkin 1.5vuotta sitten ja diapamkyllästys ja yö acutassa-ohjaus a-klinikalle ja nyt asiat järjestyksessä lääkityksen ansiosta.

• Nappikauppa

Joopa joo! Pillerit parantaa ei lääkärit tai hoitsut?

• sekäettä

Sekä että pillerit ja hoitajat.Oma asenne hoidoissa tärkeä että ottaa tosissaan hoidot. Jos on läski ni laihduttaa ja vaikka polvissa häikkiä eikä syytä lääkäreitä ettei ne mitään tiedä.

• Lollllll

Niin ja jos on valmiiks ruma ja huono ryhtinen niin siihen ei laihtuminenkaan auta. Meitä on monenlaisia. Laihtua voi aina mutta rumaa ulkonäköä ei muuteta sitten millään, eikä rumaa sisintä kovin helpolla.

• Cambina

Olin acutassa muutama päivä sitten, sain erittäin hyvää hoitoa, jopa lääkäri henkilökohtaisesti talutti liukuoville ja toivotti hyviä jatkoja sanoen "pysy kossussa, se on kotimaista!"

• Gsrgs

Minä myös jouduin käymään viikonloppuna hakemassa saikkulapun töihin Acutasta. Olin ollut vatsataudissa joka nyt jo rauhoittunut, mutta en vielä töihon uskaltanu mennä tartuttamaan. Vanhempi sairaanhoitaja NIIN tyly ja töykeä. Silmistä näki, että ajatteli koko ajan minun tulleen turhaan ja hakemaan sakkia että pääsen ryyppäämään. Kyllä tutki ja haastatteli pitkään. Melkein olisin voinut töihin mennä mieluummin kuin olla siellä nöyryytettävänä.

En tiedä miten vanhemmat naishoitajat ovat niin usein tympääntyneitä ja jopa ilkeitä. Voisiko sitä joskus edes hymyillä? Tai osoittaa jotain myötätuntoa?

• Hampikolo

Hammaslohkesi hampaassa olevan reiän takia...ei hoitoa? Kuuleman mukaan kivun täytyy olla niin kova, että särkylääkkeet eivät tehoa...sitten otetaan päivystykseen jos on aikaa? Aika hyvin..

• kotikaupunki

Luulisi Tampereen kokoisella kaupungilla olevan varaa parempaan,kuin mitä Acuta nyt tarjoaa.Nopeammin hoitoon pitäisi päästä,lisää lääkäreitä sinne kiitos!Väkimäärään nähden liian vähän lääkäreitä nyt.

• kjjhgjj
        kotikaupunki kirjoitti:

Luulisi Tampereen kokoisella kaupungilla olevan varaa parempaan,kuin mitä Acuta nyt tarjoaa.Nopeammin hoitoon pitäisi päästä,lisää lääkäreitä sinne kiitos!Väkimäärään nähden liian vähän lääkäreitä nyt.

No opiskele lääkäriksi. Tayssi hakee tälläkin hetkellä useampaakin lääkäriä...

• novoisunihmettä

Koko kirjoitus on trolli, jonkun Acutaan muista syistä katkeroituneen hampin laatima. Odottamaan siellä voi joutua, minäkin viime kesänä lähes tunnin mutta nuo muut jutut ovat sairaan ihmisen keksintöjä.

• totta.on

Totta

• fvb

Kyllä toi varmasti on pääasiallisesti totta. Acutassa kohtelu on surkeeta. Odotus-ajat menee toki hoidon kiireellisyyden mukaan, et oottaa voi jos tarvetta on, mutta kohtelu on siellä aina paskaa. En tajuu miten ne sitä kiireellä puolustaa. Henkilökunnan vaihtuvuus on Acutassa tod. suurta, eli kertonee jotain paikasta. Ei voi (lähi)johtamisellakaan selittää kai sitä? Mutta tympeää väkeä pääosin työssä siellä. Ei sinne käytöstapoja vaadita et töihin pääsee. Toivottavasti ei ikinä tarpeeksi tule akutan palvelut, valeväkeä suurin osa taitaa olla.

• acuta.toimii

Olen pari kertaa käynyt. Molemmilla kerroilla asiallinen käsittely. Jotkut ihmiset vaikuttavat tympeiltä ehkä tahtomattaan

• kjhjkkchjj

Sen mitä itse olen siellä joutunut käymään, niin aina on palveltu ja kaikki mennyt hyvin. Odotus ajat ovat monesti pitkiä, mutta toisaalta se tarkoittaisi suurempaa budjettia ja sitä kautta veron korotuksi... Eli minä odotan:)

• itse_diagnosoin

Lähtökohta on siellä jo väärä - se että kaikki odottavat helvetin kauan, ellei veri lennä ovelta astuessa. Ei ne voi tietää mikä on vialla, jos ihminen tulee kovassa kivussa sinne. Odottaminen voi jossain kohtaa olla kohtalokasta. Liian vähän työntekijöitä ja niitäkään vähää ei se työ kiinnosta. Näin karrikoidusti. (Varmasti on hyviäkin tyyppejä seassa, mutta nämä mätämunat peittää ne alleen.)

Menin joku aika sitten aivan hirveän ala- selkä ja vatsakivun vuoksi, kun terkkarit oli jo kiinni. Kipu oli niin kova, että en pystynyt kävelemään suorassa, vaan piti kaksinkerroin olla. En valehtele. Otti ilmekään värähtämättä tiedot ja käski odottamaan. Meni tunti, toinen, kolmas. Sitten tuli itku. Kipu oli niin kovaa. Epäilin munuaisaltaan tai vastaavaa tulehdusta. Antoivat kipon, että käy pissalla tuohon niin katsotaan. Vertahan sieltä tuli.

Tuli hoitajille kiire hälyttää lääkäriä, että saan ab heti. Mutta kipulääkettä eivät antaneet. Ihme paikka.

• kkjhkjjh

...mutta sait kuitenkin tarvittavan hoidon...? Mietippä paljonko tulee lisä kustannuksia jos jokaisessa suomen sairaalassa, jokainen valittaja hoidettaisi heti ovasta sisään astuessa... Mitä luulet paljonko verot nousisi... Ja onhan sulla suu, olisit käynyt sanomassa jollekkin, että nyt koskee niin paljon, että tarviis lääkitystä... Ei ne osaa siellä ajatuksia lukea.

• itse_diagnosoin

Vau. Vaikutat suht kusipäiseltä tyypiltä.

Jos verorahoja kohdennettaisiin eri tavalla ja säästettäisiin hiukan muista asioista (ratikka, tunnelit, parkkihallit) niin ehkäpä hoitohenkilökuntaa saataisiin lisää ja ihmisten ei tarvitsisi olla tuskissaan tunteja.

Ja kyllä yritin kysellä tilanteestani usempaan kertaan tuon tuskaisen kolmituntisen aikana - joka kerta yhtä ynseä vastaus, että kiireellisyys määrittelee hoitoon pääsyn.

Pointtini olikin (mikä sinulta jäi raivopäissäsi kivasti huomiotta) että mistä he tiesivät minun kiireellisyysluokkani, kun kukaan ei ollut minua vilkaissutkaan? Jos kyseessä olisi ollut sisäinen verenvuoto, umpisuolen puhkeaminen, kohdun ulkopuolinen raskaus tms. kiireellistä hoitoa vaativa sairaus olisi heillä oikeusjuttu käsissään.

Pointti on, että hoito on huonoa jos sitä ei ole lainkaan. Ja kyllä - sain apua, mutta sen saamisen kesto oli epäinhimillisen pitkä.

• Anonyymi

Valitettavasti joudun komppaamaan negatiivisia kokemuksia.

Jos Acutaan on mennyt pikkuvaivan vuoksi (vt-infektio, naarmuja tms.), hoito on ollut hyvää eikä odotuskaan ole haitannut. Mutta jos kivut ovat oikeasti todella kovat/vaiva vakava, eikä pysty olemaan siten kuin hoitajat työnsä sujuvuuden vuoksi haluaisivat, täyttyvät kyllä nämä laatikot:

Salassa pidettävien potilastietojen kailottaminen kaikkien kuullen. CHECK
      Yksin jääminen kivuissa niin, ettei kukaan tule apuun. CHECK
      Hoitajien mielestä myöhemmin hyvin vakavaksi tilaksi osoittautunut vaiva = "olet vain tahallasi hankala" ja muutama dramaattinen lapsellinen ele päälle. CHECK

Nykyään kauhistuttaa jo ajatuskin, että joutuisi terveydellisesti vakavaan tilaan ja joutuisi menemään Acutaan.

• Anonyymi

Voiko sinun kaltaisia olla olemassa.

• Anonyymi

Suomessa huippuluokkaa, kun ette tiedä muitten maitten touhua, pitäkää päänne kiinni, kun ei ole vertailupohjaa ei ymmärrä mistä puhuu , ei todellakaan.

Meillä on ilmaista lähes , muualla saat vain ja ainoastaan isolla rahalla, käsitä tämä.

• Anonyymi

Ei tosiaan ole esim.portugalissa sairas on ihminen ja saa hoitoa heti alusta lähtien

• Anonyymi

Ihmettelen nuorien hoitajien koppavuutta ja jotenkin karskia suhtautumista potilaisiin päivystyksessä.Mielipide on asiaan kuin asiaan, kuulematta mitä heille sanotaan.Kaipaan normaaleja hoitajia.

• Anonyymi

Acuta on niin surkean pieni tila. Vieri vieressä siellä joutuu odottamaan vuoroa. Ei tietoakaan turvarajoista. Pienessä tilassa odottaa vuoroa 20-30 henkeä, kymmenenkin henkeä olisi jo liikaa. Ei ulottunut sairaalan laajennus sinne saakka. Pääaula on kyllä tilava kun Neuvostoliittolaisen hotellin vastaanotto aula.

• Anonyymi

Eikä myöskään petejä missä heikoimpikuntoiset sairaat voisivat levätä.

Muissa sairaaloissa kyllä on. Ensiavussakin petejä.

Saa lepäillä 6-8 tuntia ennenkuin pääsee lääkärin puolelle✍️.

Elämä on. Onko?

Pääaulaa olen myöskin ihmetellyt viimeiset liki 10 vuotta.

Voisikohan sitä mitenkään saada viihtyisämmäksi/siistimmäksi..

Kukapa sen tietäisi🚂

• Anonyymi

Hei,otan osaa, surkeita hoitajia myös tamperemissiolla

• Anonyymi

Ei acuta voi olla huonompi kuin tamperemission petäjäkodin käpyläosaston hoitajat

• Anonyymi

Kuka kuuntelee

• Anonyymi

Odotellaan Acutan lääkärille menoa ratikassa.

• Anonyymi

Hohohoho. Ratikassako odottelet? Varo vaan, se lähtee kohta jatkamaan matkaa ja ennenkuin huomaatkaan. olet Sorin aukiolla.

• Anonyymi

Tikkaukseenkin jouduimme odottamaan useita tunteja. Haava päässä.

Verta vuotaen luonnollisesti. Haava ei tullut siis kännäilystä tms.

Luulisi että tikattavat otettaisiin nopeammin toimenpiteeseen koska tikkaus on suoritettava 6 tunnin kuluessa tapahtuneesta.

Todella tiukalle meni. Mutta tässä aikarajassa viimein tikit päähän saatiin.. huh huh😡

• Anonyymi

Ikäihminen joutui Acutaan selkäkipujen vuoksi. Häntä makuutettiin siellä tuntikaupalla. Koko sinä aikana hän ei saanut mitään ravintoa suuhunsa, vaikka diabeteksen vuoksi pitäisi huolehtia syömisestä ja juomisesta. Pitäisi näköjään olla omat eväät mukana.

• Anonyymi

Komppania ja tökeröitä hoitajia suurin osa.
      Kyllä kaikki huumehörhöt saa apua mutta sairaat ihmiset ilman vettä/mehua tms
      .ilman huolenpitoon tunnista toiseen.
      Kokemus oli Huono kun siellä pari vrk jouduin sairauden takia olemaan !

• Anonyymi

Tuli todella paha polvivamma, ristisiteet poikki, veripolvi yms yksityiseltä lähetteellä Acutaan koska kello oli jo lähemmäs puolta yötä. noh.. Hoidon tarpeessa ensimmäisenä kysytään alentavasti "mitä sä luulet että tolle polvelle tehdään täällä yhdentoista aikaan illalla?" siihen sitten vastailin että on lähete tänne, äänensävy muuttui koska ilmeisesti ei edes vaivautunut katsomaan potilastietoja.
      Siitä sitten pääsin odottelemaan ja mentaliteetti oli että kaikki alle 5 tunnin odotus on voittoa, 3 tunnin kohdalla päästiin hoitohuoneeseen jossa ei kovin varovasti polvea koiteltu taikka liikuteltu. Mutta iso plussa oli kaksi henkilöä röntgen tiimistä jotka jopa kohteli kuin olisin ihminen joiden kanssa myös pystyin vitsailemaan sekä ortoosin asentava hoitaja oli myös erittäin mukava!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4905
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      501
      1565
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe