Moi kaikille!

Minä...

Hei, kaikille!
Toivottavasti viestini ei vie teiltä liikaa aikaa, mutta toivoisin hartaasti, että kokeneet, ja vähän vähemmänkin kokeneet akvaarion omistavat hoitajat voisivat auttaa minua. Olen vasta 13-vuotias, mutta haaveenani on ollut koko ikäni, että minusta tulisi eläinlääkäri (toivoisin, ettei eläinlääkäri haavettani kuitenkaan käsiteltäisiin tässä keskustelussa). Voisin tietenkin lukea kirjoistakin näitä tietoja, mutta mielestäni on kehittävämpää kysyä kokemuksia yms. Olkaa hyvät, ja kirjoittakaa minulle, mitä vaikeuksia Teille on tullut akvaarion ja akvaarion kalojen suhteen ja miten olette ne vaikeudet ratkaisseet? Mikä on ollut kalojenne yleisin sairaus ja millä sen hoiditte (kyse ei lääkkeistä)? Minkänlaisia ovat erilaiset kalat luonteeltaan? Mitä pitää tehdä, kun poikasia syntyy? yms.yms.yms. Tiedän suurimman osan vastauksista ainakin osittain, mutta haluaisin kuulla Teidän kokemuksenne. En aijo pilkata ketään, ja kaikki saavat kertoa tarinansa pelkäämättä, että haukkuisin heitä. Olen täällä kuuntelijana. Kirjoitan tänne vielä riviin tärkeimmät kysymykset, mutta kertokaa toki jotain muutakin akvaariostanne ja ongelmistanne ja miten olette ne ongelmanne ratkaisseet, tai mikä on jäänyt vaivaamaan. Yritän auttaa, jos apuani kaivataan!

1)Minkänlaista on ollut hoitaa akvaariota ja minkänlaisia ongelmia on sattunut eteesi (Miten olet ne ratkaissut?)?

2) Mikä on yleisin kalatauti akvaariossasi ja mikä on ilmestynyt harvoin? Miltä se sairaus näytti ja miten hoidit sen?

3) Mitä kaloja on akvaariossa? Onko niillä keskenään joskus riitaa ja miten se ilmenee? Miten olet ratkaissut kalojen riidan?

4) Mitä kaloja suosittelet aloittelijalle ja miksi?

5) Minkänlaisia ihmeitä on sattunut akvaariossasi (esim. poikasten syntymä tai kerro esim. jos sinulla on ollut pieni akvaario, jossa kaikki kalat kuitenkin viihtyivät täydellisesti ja MIKSI?)?

6) Onko poikasia syntynyt? Miten hoidit niitä? Oliko se hankalaa?

Kiitos paljon, että jaksoitte lukea, toivoisin, että vastaisitte myös! :D Keksikää toki lisää kysymyksiä ja vastatkaa niihin. Kiitoksia paljon huomiosta ja kiitos mahtavista vastauksista jo etukäteen!!! :D
T: Minä...

0

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
        Ikävä
        69
        2673
      2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
        Ikävä
        63
        2614
      3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
        Ikävä
        68
        1772
      4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
        Ikävä
        24
        1607
      5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
        Ikävä
        20
        1530
      6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
        Ikävä
        9
        1460
      7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
        Ikävä
        15
        1372
      8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
        Ikävä
        38
        1223
      9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
        Ikävä
        8
        1187
      10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
        Ikävä
        25
        1106
      Aihe