olen noin viikon ajan mennyt nukkumaan viimeistään klo 24 ja pyörinyt parhaimillaan viiteen asti ennen unen tuloa. käyn läpi keskusteluja ja kaikkea. stressaan koulujen alkamista ym. kyysymys kuuluu:
MITEN SAISIN UNTA PAREMMIN? aivan kaikki, iihan kaikki vinkit ovat nyt tervetulleita...
kiitos asiallisesti vastanneille
auttakaa. en jaksa enää :(
11
1305
Vastaukset
- hhhhhhhhhh
opettele nukkuu
- sotta
Mäkään en saa nyt unta ku säkään et saa..hhhh.... nyt tajuun millast se on ku ei uni tuu, apua..joku kirjottaa kohta "siis et sä voi noin sanoa kun jollekkin se on vakava asia" mutta niin on mullekkin tästälähtien!!
- killum
Säännöllistä liikuntaa päivittäin harrastamalla voi saada unenpäästä kiinni helpommin. Myös ruokavalio vaikuttaa, kannattaa mennä puhumaan ongelmasta koulun terveydenhoitajan tai lääkärin kanssa. Jos ei helpotusta löydy niin sinulle voidaan määrätä esim. jotain rauhoittavaa lääketta ennen nukkumaanmenoa otettavaksi joka rentouttaa mielen ja uni tulee helposti :) Älä masennu, menet vaan juttelemaan asiasta. Tiedän että on tosi raskasta kun ei saa nukuttua kunnolla.
- unettomalle
Mulla oli itselläni samanlainen ongelma joskus yläasteella ja siitä tuli inhottava kierre.
Itselleni toimi sellainen "väsytystaktiikka", eli vaikka saisit unta vasta silloin viideltä aamuyöllä, herää siitä huolimatta aikaisin, esim. klo 7.
Yritä touhuta koko päivän ajan mahdollisimman paljon että sinusta "virta" vähenee. Kaikista tärkeintä on, älä anna itsesi nukkua päiväunia vaan sinnittele yöunille asti hereillä!
Saattaa olla että jaksat vaikka viikonkin parin tunnin yöunilla mutta jossain vaiheessa sulle tulee univelkaa niin paljon että uni maistuu sillä hetkellä kun sängyn näät ;)
Tää vaatii hieman kärsivällisyyttä, tsemppiä!! - ossiii~
Sun pitää saada hermolepoa. Ala vaikka käydä kuntosalilla, että väsyt kunnolla. Sit lukeminen
on hyvä. Ei kannata yrittää unta, jos se ei tule.
Lue vaikka kirjaa, kunnes alkaa väsyttää. Siinä
saa myös uusia ajatuksia. Myös hiihtolenkki tai
uimahalli antaa vähän muuta miettimistä. Tietysti
jos sulla on hyviä kavereita, niin käy niiden luona ja silleen. Kaikki mikä muuttaa sun rutiineita ja ajattelua on tärkeetä. - norppa
Kokeileppa apteekista saatavaa Valriania on luonnon
lääke auttaa saamaan unen päästä kiini, toinen itseni käyttämä konsti on, että alan kuvitella minkälaisessa talossa haluaisin asua ja sitten alan mielessäni sisustamaan sitä ,en vielä ole saanut sitä valmiiksi nukahdan aina kesken kaiken, kokeile!- maitoa
ennen nukkumaanmenoa. Tuntia ennen voi lukea jotain kevyttä,EI jännityskirjallisuutta
- gegs
ainakin nämä
* luen tylsää kirjaa (mikään ei voita KOULUKIRJOJA vaikkapa aina niin "mielenkiintoiset" ruotsi, äidinkieli, matikka jne")
* katon tylsää ohjelmaa makuasennossa
* ihminen jonka seura ei niin innosta
* makaan sängyssä silmät kiinni ja keksin vaikka jonkun tarinan ..
nyt ei tule muuta mieleen. - uneton ennen
Mä oon kärsiny pitkiä aikoja unettomuudesta, illalla tuli vaan mieleen kaikki päivän asiat ja en pystynyt nukahtamaan. Mä aloin kirjoittaa joka ilta joskus puol kymmenen maissa päiväkirjaan kaikki hermostuttavat asiat ja mietin onko ne niin tärkeitä. Se autto. Mä en jaksa enää miettiä niin paljon turhia asiota, illat omistan poikien ja muiden mukavien asioiden ajattelemiseen.
- FloathingDarkness
- oo ulkona paljo reippaile tai vietä vaikka muute vaan pihalla kamujen kans aikaa
- syö hyvin
- pistä ajatukset vähäks aikaa johonki muuhun kun koneeseen chattiin..
- nuku vaikka mahaltaa jos et yleensä nuku
ps. mua on ainaki auttanu :D
samanlaien yö kukkuja oon itekki... harrasta kovaa ja villiä seksiä niin kyl uni tuloo
kun saa nukahtaa pojun viereen;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565320Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212357- 1131582
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2281529- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2911085- 721047