Huhtikuun puolessa välissä jokainen jolla on voimassa oleva tili eBayssa, sai sähköpostia joka käsitteli muumuassa palautuskäytännön muutoksia.
Muutokset kohdistuvat lähinnä myyjän esitäytettyyn myynti-ilmoituslomakkeen osaan jossa oletuksena on päällä "Ostaja maksaan palautus kulut" silloin kun palautukset on hyväksytty. Lähes kaikki myyjät ovat ottaneet tämän käyttöön ja lisä asetuksena vielä "Varastoon palautus maksun" niiltä osin kun tuotteen palautus ei johdu myyjän virheestä.
Omat tilaukseni eBaysta ovat olleet arvoltaan pääosin 1 – 5€ luokkaa. Uuden käänteen ansiosta en enään ole uskaltanut tilata yhtään mitään, koska käytänössä vähintään yksi kymmenestä tilauksesta on ollut siinämäärin tuotekuvausta vastaamaton tai muulla tavoin laadullisesti alaarvoista että olen joutunut ottamaan yhteyttä myyjään saadakseni puuttuvat tai alarvoiset vaihdettua uusiin.
Uuden käytännön aikaansaamana tuommoinen yhteyden otto poikii vain tuotteen palautus pyynnön, jonka kulut joudut itse maksamaan. Tämä käytäntö luultavasti alentaa myös kynnystä vilppiin taipuvaisella myyjällä lähettää jo tietoisesti laadullisesti kyseenalaisia tuotteita. Niinpä nyt jos koskaan on jokaisen anettava myyjälle nekatiivista palutetta mikäli ei ole saamaansa tuotteeseen 100% tyytyväinen, tai toimitus on venynyt pitemmäksi kuin on luvattu. Vain tällä tavalla voidaan jatkossa valita ja löytää ne myyjät joiden toimituksissa ei ole huomauttamista.
eBayn palautuskäytäntö muuttui
1
238
Vastaukset
- Affiliate-Julkaisia
eBay ja huudon peruuttaminen
eBay on ensisijaisesti huutokauppa, ja palkitseva semmoinen. Vaikka suoraostokin suomen hintoihin verrattuna on halpaa, niin vasta onnistunut huutokauppa palkitsee voittajansa tyytyväisyydellä joka johtaa siihen että voi jäädä koukkuun, ja tulee huutaneeksi tuotteita vaikka mitään tarvetta ei olisikaan.
Mutta huutaminen poikii myös vääriä huutoja, on tärkeää selvittää ne polut ja käytännöt jotka kulloinkin on voimassa huudon peruuttamiselle. Tällä hetkellä, huudon voi peruuttaa jos tuotteen huutoaikaa on jälellä 12 tuntia tai enemmän, muussa tapauksessa peruuttamista joutuu anomaan myyjältä, joka hyväksyessään tekee sen puolestasi. Yleensä myyjät eivät sitä tee.
Polut peruuttamis-sivulle löytyy ASIAKASTUKI -sivulta (Customer Service), jonne pääset jokaisen sivun alalaidassa olevan linkin http://ocsnext.ebay.com/ocs/home? (Help & ContactSite) kautta. Tuolla sivulla kirjoitat hakukenttään
How can I cancel a bid? (Miten voin peruuttaa huudon?)
Avautuvalta sivulta valitset seuraavan kohdan:
I want to remove a bid I placed on an item (Haluan poistaa kohteeseen tekemäni korotuksen)
Edellisen johdosta sinulle avautuu sivu jolla on kaikkien niiden tuotteiden kuvitettu lista joihin voit tuon peruutuksen kohdistaa.
Slikkaa sen tuotteen kuvaa, josta haluat tekemäsi korotuksen peruuttaa.
Avautuvalta sivulta valitset kohdan:
I want to cancel my bid. (Minä haluan perua huutoni.)
Lopputuloksena sinun tulisi päätyä sivulle jolla kerrotaan seuraavaa:
Every bid you have placed on item # 000000000000 has been cancelled, and your explanation has been recorded. (Kaikki tekemäsi huudot kohteeseen # 152105172594 on peruutettu, ja selitys on kirjattu.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 871496
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101370- 741135
- 1131086
- 651044
- 68921
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n251867- 65862
- 32777
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12731