Elikkäs, oon ite siinä vaiheilla että saan hepan peräänantoon halutessani, mutta se rikkoontuu siitä pois aina jonkin ajan päästä. Myös vaikkapa tehtävän vaihto niin, että koni pysyy peräänannossa on tosi hankalaa.. Kun pyydän konia kokoamaan itsensä, vaikkapa nyt pitkällä sivulla, mulla joutuu menemään keskittyminen siihen ihan kokonaan, että koni kuuntelee ja ei 'kyllästy' olemaan muodossa jos en anna sille mitään apuja hetkeen.
Useimmiten kun pyydän heppaa peräänantoon, joudun antamaan sille pohjeapuja aika paljon että hepo pysyisi edes suorana, ja aina jos teen kirjaimellisesti pienimmänkin väärän ohjasotteen, koni rikkoontuu siitä. Ja väärällä ohjasotteella tarkoitan nyt enemmänkin liikaa myötäystä.
Ratsastustunneilla kuitenkin menen, joten koni menee kaikentasoisilla ratsastajilla, että onhan se jotenkin ymmärrettävää jos koni alkaa kokeilemaan jos pääsisikin vähemmällä.
Tiedätkö jotain mikä voisi auttaa hevosen pysymään avuillani pitkään ilman että minun pitäisi joka toisella/ joka askeleella antaa konille jotain apua? Oisko jotain vinkkejä miten ylipäätänsä saisin konin pysymään paremmin peräänannossa vai tuleeko se vaan sitten ajan mukaan mulle että mikä tehoaisi?
Tai oisko vielä jotain, että miten saisin hepan pysymään ''kiinnostuneena'' muhun,(teen jo järjettömästi puolipidätteitä, ja ei tunnu tehoavan. Joudun usein tappelemaan hänen kanssaan että saisin edes pidätteen läpi) eikä tuijottelisi vain ympäristöä vaikkei mitään jännääkään tapahtuisi siellä?
Neuvoja peräänannossa pysymiseen?
jotainvaine
1
154
Vastaukset
- upupupppp
Uppailen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465397Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561957Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748