Heikotus rasituksen aikana/alapaine yli 100

lannistunut

Mikähän mulla voisi olla? En kestä enää näin kuumilla keleillä oikeastaan minkäänlaista rasitusta ilman että tulee heikottava olo. Kädet tärisee ja tuntuu kun jalat lähtisi alta, pakko päästä istumaan tai lepäämään. Viileämmillä keleillä jaksoin vielä kohtalaisesti jotain pientä mutta lumityötkin olivat liikaa, oli sitten loskaa tai hötöä. Verenpaineet heittelee miten sattuu, 2vk seurannan aikana alapaine nousi monta kertaa yli 100 mutta lääkärin mielestä ei tarvitse tutkia, kuulemma normaalia että nuori mies ei jaksa tehdä mitään rasittavaa? Sokeriarvot katsottu useaan kertaan ja aina ollut ok. Syön kohonneeseen sykkeeseen emconcor 2,5mg 1tbl/pv

1

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zenjam

Heti tulee mieleen kolme asiaa: Onko kilpirauhasarvojasi tarkistettu? Onko sinulla pahasti niskat jumissa? Löytyikö kohonneelle sykkeellesi jotain fysiologista syytä?

Itselläni kokemusta samantyyppisestä tilanteesta, ja minulla on kilpparin vajaatoiminta, jännitysniska ja sinustakykardia (joka aiheuttaa sydämentykyttelyä), johon myös käytän beetasalpaajaa. Verenpaine mulla on ollut matalanpuoleinen ja joskus silmissä mustenee ylösnoustessa. Tuo sinun alapaineesi on kyllä melkoisen korkea, kas kun ei lääkäri siihen tarttunut? Onko sinulle tehty verenpaineen 24h-seuranta, se varmasti selvittäisi asiaa?

Sen jälkeen kun kilpirauhasvaiva ja tykyttelytaipumus saatiin kuntoon, kuumuudensietokyky ja rasituksen sieto on parantunut huomattavasti, vaikka mikään himoliikkuja en vieläkään ole :) Lumitöitä en pystynyt ennen tekemään ollenkaan, nyt pystyn. Vielä on sitten tuo niska ongelmana ja siihen auttaa kuntosalilla ylätalja & hyvä kiropraktikko. Toivottavasti näistä olisi jotain iloa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8053
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5657
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5003
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4943
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3727
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2667
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2508
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2358
    Aihe